Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: خط ریلی اردبیل به سمت مغان 50 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که این پروژه دارای ردیف ملی است.

ولی اسماعیلی 13 مرداد در جریان بازدید از طرح‌های توسعه‌ شهرستان گرمی اظهار کرد: از سال آینده عملیات احداث این خط ریلی به طول 283 کیلومتر آغاز خواهد شد که شهرستان گرمی نیز از مزایای این خط ریلی به عنوان یکی از ایستگاه‌های اصلی بهره‌مند خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: قرار است با تکمیل راه آهن اردبیل – میانه و خط ریلی انتقالی به آقاباقر تا کارخانه سیمان و منطقه ویژه اقتصادی نمین از آن مسیر توسعه راه آهن به سمت مغان و عملیات اجرایی نیز به تناسب آن آغاز شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی به طرح موضوع منطقه آزاد و تلاش مجمع نمایندگان برای اجرایی شدن این پروژه را در سریعترین زمان یادآور شد و گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها یک نقطه را برای اجرای منطقه آزاد مصوب کرده و ما با توجه به شرایط مرزی گرمی، آماده بودن اراضی بدون معارض تا 70 درصد و سایر اولویت‌ها شهرستان‌های بیله‌سوار و گرمی را بهترین نقطه راه‌اندازی منطقه آزاد در سطح استان می‌دانیم.

اسماعیلی افزود: ما در حال حاضر اراضی بدون معارض برای راه‌اندازی منطقه آزاد را مهیا کردیم و با همکاری منابع طبیعی قرار است این اراضی به عنوان زمین‌های مورد نظر در محدوده منطقه آزاد معرفی شوند.

وی به ضرورت تکمیل سد عمارت اشاره کرد و ادامه داد: این سد با ظرفیت 182 میلیون متر مکعب مراحل پایانی را سپری می‌کند و به سرعت آبگیری آن آغاز خواهد شد.

اسماعیلی هزینه صرف شده برای این سد عظیم خاکی را 950 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با اختصاص این اعتبار شاهد بهره‌برداری از سد با اولویت تأمین آب شرب گرمی و مناطق اطراف خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با حضور استاندار اردبیل شاهد شروع عملیات احداث تصفیه‌خانه آب شرب انگوت از طریق سد تازه‌کند بودیم که با تأمین اعتبار مورد نیاز اجرای این پروژه نیز آغاز شده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی خانه امید در گرمی خبر داد و اضافه کرد: با همکاری شهرداری و کمک مسئولان استان پارک بزرگ علوی در گرمی راه‌اندازی شده و با احداث رینگ گردشگری در دور دریاچه گیلارلو و آغاز احداث هتل سه ستاره در این منطقه تحول گردشگری نیز مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: راه آهن اردبیل پارس آباد خط ریلی مجلس شورای اسلامی استانی شهرستانها منطقه آزاد راه اندازی خط ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۸۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد

مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان "جام صفوی" تحت عنوان گرامیداشت "رحیم علی آبادی" کشتی گیر نامی اردبیلی، عضو اسبق تیم ملی کشورمان و قهرمان المپیک و جهان در اردبیل آغاز شد.

این مسابقات روز پنجشنبه و جمعه ۶ و هفتم اردیبهشت ماه به مدت ۲ روز در ورزشگاه ۶ هزار نفری جهان پهلوان حسین رضازاده اردبیل برگزار می شود.

در این رقابت های بین المللی که یکی از مراحل انتخابی تیم ملی کشورمان است، علاوه بر ۳۳ کشتی گیر سه کشور ارمنستان، قزاقستان و عراق، ۱۹۲ کشتی‌ گیر از سراسر کشور در اوزان ۴۵، ۴۸، ۵۱، ۵۵، ۶۰، ۶۵، ۷۱، ۸۰، ۹۲ و ۱۱۰ کیلوگرم حضور دارند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حدود ۶۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب بیش از ۴۰۰ هیات و ۴۵۳ باشگاه ورزشی در نقاط مختلف استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل