Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:48:30 GMT

سیاره زهره هفته آینده میزبان ۲ مهمان از زمین است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۸۴۷۹

سیاره زهره هفته آینده میزبان ۲ مهمان از زمین است

هفته‌ی آینده دو کاوشگر با فاصله‌ی ۳۰ ساعت از یکدیگر در اطراف سیاره‌ی زهره پرواز خواهند کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، در روز نهم اوت کاوشگر "سولار اوربیتر"(Solar Orbiter) از کنار سیاره زهره گذر می‌کند و به دنبال آن در روز ۱۰ اوت کاوشگر " بپی‌کلمبو"(BepiColombo) در نزدیکی این سیاره قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرستادن فضاپیما به عطارد و زهره به اندازه‌ی سفر به مریخ انرژی‌بر است زیرا اگرچه سفر به خارج از منظومه‌ی شمسی نیازمند افزایش سرعت است، سفر به داخل منظومه به معنای از دست دادن سرعت است.

از دهه ۱۹۷۰ تاکنون، آژانس‌های فضایی از مانوری خاص به نام تیرکمان برای تغییر سرعت فضاپیماها بدون نیاز به موشک استفاده می‌کنند. اولین بار چنین مانوری در ماموریت فضاپیمای پایونیر ۱۱ انجام شد. در این مانور این فضاپیما با استفاده از کشش گرانشی سیاره مشتری خود را به سمت سیاره‌ی زحل هدایت کرد.

انجام چنین مانورهایی درون منظومه‌ی شمسی کمی پیچیده‌تر است و معمولا نیازمند نزدیک شدن به چندین سیاره برای رسیدن به مکان مورد نظر است. هدف کاوشگر خورشیدی ناسا و آژانس فضایی اروپا از نزدیک شدن به زهره در هفته آینده خروج از دایرةالبروج برای به دست آوردن نمایی از قطب‌های خورشیدی است.

دایرةالبروج به مسیر حرکت ظاهری سالانه خورشید نسبت به زمین گفته می‌شود.

نزدیک شدن کاوشگر "بپی‌کلمبو" به زهره نیز به آن در رسیدن به سیاره عطارد و قرار گرفتن در مدار آن کمک می‌کند.

"سولار اوربیتر" در فاصله‌ی ۷ هزار و ۹۹۵ کیلومتر از زهره قرار می‌گیرد و سپس " بپی‌کلمبو" به زهره نزدیک شده و با فاصله‌ی ۵۵۰ کیلومتر از کنار آن گذر می‌کند.

به گفته‌ی آژانس فضایی اروپا امکان تصویربرداری با وضوح بالا در این سفر وجود ندارد زیرا این کاوشگر برای دریافت نور از خورشید به سمت آن و پشت به سیاره زهره حرکت می‌کند. با این حال دوربین‌های کاوشگر "بپی‌کلمبو" می‌توانند تصاویر سیاه و سفیدی با کیفیت کم ثبت کنند. این تصاویر طی چند روز به زمین می‌رسند.

در طول این سفر هر دو کاوشگر اطلاعاتی در مورد میدان مغناطیسی سیاره زهره و محیط پلاسمایی آن جمع‌آوری خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیاره زهره مدارگرد خورشیدی ماموریت بپی کلمبو سیاره زهره بپی کلمبو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی‌پور، امروز_ یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در این جشنواره از تمام اقوام عشایر ایران‌زمین حضور دارند، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره یکی از راه‌های مهم برای معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد و ظرفیت آن در سطح ملی است.

وی افزود: خوشبختانه در طول سالیان اخیر با برگزاری جشنواره کوچ، بخشی از ظرفیت‌ها و داشته‌ها و موهبت‌های خداوندی استان کهگیلویه و بویراحمد به ایران و جهان معرفی شده‌است.

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره کوچ، جشنواره‌ای ملی بوده است که فرهنگ اقوام عشایر ایران را با برند کوچ معرفی می‌کند و در تقویم جشنواره‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این جشنواره به نام کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است و باید هرسال در زمان کوچ عشایر در استان برگزار شود.

وی از برگزاری اجلاسیه شهدای عشایر در هشتمین جشنواره کوچ خبر داد و تصریح کرد: با همکاری سپاه فتح استان به‌منظور استقبال از دومین کنگره ملی شهدای استان، اجلاسیه شهدای عشایر هم‌زمان با این جشنواره همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

طالبی‌پور با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، خاطرنشان کرد: از اهداف مهم این جشنواره معرفی ظرفیت‌های گردشگری عشایری همچنین معرفی آداب و رسوم و سنت‌های مردم استان و احیای این سنت‌ها است، چرا که استان کهگیلویه و بویراحمد پیشینه پرافتخار و روشنی در زمینه زندگی عشایری داشته است.

وی افزود: جشنواره در سطح ملی از تاریخ بیست‌وهشتم اردیبهشت تا یکم خرداد سال‌جاری در پارک ولایت شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران‌زمین با دعوت از اقوام و عشایر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 750856

دیگر خبرها

  • اردبیل هفته آینده میزبان جشنواره هنرهای نمایشی خواهد بود
  • چرا مشتری ۷۹ قمر دارد ولی زمین فقط یکی؟
  • سیاره مشتری ممکن است عامل وجود ماه زمین باشد
  • ماه در وضعیت اوج زمینی قرار می‌گیرد
  • اگر ماه ناگهان در آسمان ناپدید شود چه اتفاقی می‌افتد؟
  • مهمان داریم/ تشییع یک شهید تازه تفحص شده گیلانی در روز‌های آینده
  • افشاگری رشیدی کوچی از تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس آینده به جریان پایداری و  امام صادقی‌ها
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • پختن، سرنوشت شوم زمین و زمینیان؟
  • اطلاعات نامطمئن جیمزوب از حیات فرازمینی