Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون آموزش وپرورش استان فارس گفت: با وجود اینکه دانش‌آموزان استان فارس نتوانستند در رتبه‌های تک رقمی کنکور سهمیه کسب کنند ولی در رتبه‌های دو رقمی بیشترین سهم را برای استان فارس رقم زدند. - اخبار استانها -

رسول قانونی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به چرایی ناکامی دانش‌آموزان استان فارس در کسب سهمیه رتبه تک رقمی اظهار داشت: آموزگاران تمام سعی خود را دارند تا دانش‌آموزان رتبه‌های خوبی در کنکور کسب کنند  ولی به دست آوردن رتبه‌های تک رقمی به عوامل مختلفی بستگی دارد و به همین منظور نباید عملکرد کل آموزش و پرورش را با کسب رتبه تک رقمی بسنجیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه کسب رتبه‌های زیر 10  تنها در بین یک درصد دانش‌آموزان  محقق می‌شود به همین منظور شایسته نیست با این سنجش تلاش مجموعه آموزش و پرورش زیر سوال برود.

قانونی با اشاره به اینکه این نخستین سالی نیست که دانش‌آموزان استان فارس در کسب رتبه‌های تک رقمی ناکام بوده‌اند افزود: در سال‌های گذشته نیز این موضوع در فارس اتفاق افتاده و نباید تلاش دانش‌آموزان را به دلیل عدم کسب رتبه نادیده گرفت. 

معاون متوسطه  آموزش‌ و پرورش استان فارس با بیان اینکه براساس مطالعات علمی هیچ گاه هوش و استعداد دانش‌آموزان در کنکور ارزیابی نمی‌شود، بیان کرد: با این وجود امسال استان فارس در کسب رتبه‌های دو رقمی بیشترین سهمیه را کسب کرده که پس از اعلام نهایی سازمان سنجش افراد را معرفی خواهیم کرد.

پذیرش 23 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور 1400رتبه نخست کنکور هنر: 12 ساعت در روز درس می‌خواندم / فکر نمی‌کردم ‌سئوالات ‌اینگونه سخت باشد‌رتبه دوم کنکور هنر: در بستر فضای مجازی برای کنکور آماده شدم/سئوالات سختی در کنکور هنر طرح شده بود

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که سختگیری‌های تحصیلی می‌تواند در رتبه‌های دانش‌آموزان اهیمت داشته باشد گفت: این موضوع نیز یکی از عواملی است که در سال‌های گذشته مورد بررسی قرار گرفته زیرا نمره افراد در مقایسه با دیگران سنجش می‌شود و می‌تواند در کسب رتبه کنکور تاثیرگذار باشد.

قانونی با اشاره به رویکرد آموزش و پرورش در هدایت استعداد دانش‌آموزان گفت: از آنجایی که در مقطع متوسطه تمامی دانش‌آموزان سعی بر انتخاب رشته‌های تجربی و در نهایت ریاضی دارند تلاش می‌شود دانش‌آموزان را به دیگر رشته‌های تحصیلی نیز هدایت کنیم تا استعدادها در تمام رشته‌ها شناسایی  شوند.

وی با اعلام زمان بازگشایی مدارس در مقطع متوسطه گفت: امسال بیش از 360 هزار دانش‌آموز در مقاطع متوسطه در فارس به تحصیل ادامه می‌دهند که بیشترین آن در مقطع متوسطه اول است. زمان ثبت‌نام برای دانش‌آموزان از 9 مرداد ماه اعلام شده و همچنان ادامه دارد. 

انتهای پیام/424 /ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان استان فارس رتبه های تک رقمی کسب رتبه کسب رتبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۸۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر

فعالیت‌های مذهبی و قرآنی در بین کودکان و نوجوانان روستای الیف از توابع شهرستان کازرون استان فارس رونق بسیاری دارد و به جهت اهمیت در مسجد این روستا دوره‌های آموزشی قرآن کریم و مسائل دینی و مذهبی برای کودکان و دانش آموزان برگزار می‌شود.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر از برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان روستای الیف خبر داد و آن را به اشتراک گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - فارس

بیشتر بخوانید:

برگزاری مراسم اختتامیه برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در قم + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • تسلیت استاندار مازندران درپی درگذشت نخبه دارنده رتبه ۲۵ کنکور