Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@09:07:43 GMT

استقلال تشنه جام مقابل ژنرال جام‌دار

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۸۶۳۰

استقلال تشنه جام مقابل ژنرال جام‌دار

مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فصل 1400-1399 امروز با برگزاری 2 بازی پیگیری می‌شود تا تکلیف تیم‌های صعود کننده به فینال این رقابت‌ها مشخص شود.

در اولین بازی و از ساعت 19:30، استقلال و گل‌گهر به مصاف هم می‌روند. شاگردان فرهاد مجیدی در شرایطی در این مسابقه به میدان می‌روند که می‌خواهند هر طور که شده، در این بازی به پیروزی برسند تا با حضور در فینال و موفقیت در آن مسابقه، یک جام را بعد از 3 سال به هواداران‌شان هدیه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبی‌پوشان پایتخت که با 7 قهرمانی در جام حذفی و 5 بار حضور در فینال، پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها محسوب می‌شوند، آخرین بار 13 اردیبهشت 97 با پیروزی 1-0 در بازی فینال جام حذفی برابر خونه به خونه به قهرمانی رسیدند و دیگر رنگ جام را ندیدند. استقلالی‌ها برای رسیدن به این مرحله مسیر سختی را پشت سر گذاشتند. آنها ابتدا 2-1 پیکان را شکست دادند، سپس ذوب آهن را با همین نتیجه از پیش رو برداشتند و در سخت‌ترین مسابقه هم پرسپولیس را پس از تساوی بدون گل در 120 دقیقه، در ضربات پنالتی 4-3 شکست دادند و به نیمه‌نهایی رسیدند. آبی‌ها حالا باید برابر یک تیم لیگ برتری دیگر قرار بگیرند.

گل‌گهر برای رسیدن به این مرحله، برابر تیم هم استانی و لیگ یکی‌اش یعنی مس کرمان 2-1 به برتری رسید و سپس دیگر تیم دسته اولی یعنی پارس جنوبی را 3-0 مغلوب کرد. سیرجانی‌ها در ادامه برابر آلومینیوم 3-1 به پیروزی رسیدند و حالا حریف استقلال شده‌اند. این در حالی است که شاگردان امیر قلعه‌نویی هم انگیزه‌های زیادی برای موفقیت در این بازی دارند. گل‌گهر که از بازیکنان و مربیان استقلالی سابق زیادی بهره می‌برد، در لیگ بیستم در 2 بازی رفت و برگشت، 2-1 و 2-0 به استقلال باخت و حالا امیدوار است که در این بازی جبران کند. البته قلعه‌نویی فصل گذشته نیز با سپاهان برابر استقلال تحت هدایت مجیدی بازنده شد و می‌خواهد شکست‌هایی را که برابر شاگرد سابقش داشته جبران کند که این شرایط به جذابیت‌های این مسابقه افزوده است. جالب اینکه استقلال 2 قهرمانی‌اش در جام حذفی فصل‌های 81-80 و 87-86 را با مربیگری قلعه‌نویی کسب کرده است. این بازی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود و استقلال هم در تهران سخت به حریفانش امتیاز می‌دهد. هر چند که استقلال بازی قبلش را در آزادی 2-1 به سپاهان باخت اما حساب آن بازی با این دیدار فرق می‌کند و باید دید در نهایت چه تیمی جواز حضور در بازی نهایی را به دست می‌آورد.

فولاد میزبان مقابل ملوان پرافتخار

در دیگر دیدار نیمه نهایی، فولاد در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز پذیرای ملوان است. شاگردان جواد نکونام که در لیگ برتر سهمیه نگرفتند و در رده ششم ایستادند، هنوز برای آسیایی شدن خود شانس قائل هستند و امیدوارند با قهرمانی در جام حذفی به این هدف دست پیدا کنند. سرخپوشان اهوازی در این مسابقات ابتدا ماشین‌سازی را 3-0 شکست دادند و سپس مقابل قشقایی 2-1 به پیروزی رسیدند. آنها در بازی قبل‌شان در این رقابت‌ها هم پس از تساوی 1-1 برابر سپاهان در ضربات پنالتی 5-4 به برد دست یافتند تا راهی نیمه‌نهایی شوند. در مقابل شاگردان مازیار زارع ابتدا ویستا توربین دسته دومی را 2-1 برد و سپس نساجی را 1-0 حذف کرد و در آخر هم پس از تساوی بدون گل با خیبر این تیم دسته اولی در ضربات پنالتی 4-3 برد و به نیمه ‌نهایی رسید. روی کاغذ شانس فولاد بیشتر است بخصوص اینکه این تیم در اهواز مدت‌هاست بازنده نبوده ولی ملوان هم یکی از تیم‌های پرافتخار جام حذفی است که 3 بار به قهرمانی این رقابت‌ها رسیده و 4 بار هم به فینال راه یافته و قوهای سپید انزلی حالا هم به دنبال خلق شگفتی و رسیدن به فینال هستند.

بــــرش

قلعه‌نویی: امیدوارم مسائل تاکتیکی تعیین کننده بازی باشد

امیر قلعه‌نویی، سرمربی گل‌گهر در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال گفت: «استقلال تیم بزرگی است و در بازی‌های گذشته عملکرد خوبی داشته است. گل‌گهر امسال با وجود مشکلات و همه فراز و نشیب‌هایی که داشت و البته با ظلم‌هایی که به ما شد و بدشانسی آورد، جایگاه خوبی را در لیگ کسب کرد. البته شرایط جام حذفی فرق می‌کند. خیلی مسائل در آن دخیل هستند و امیدواریم فقط و فقط مسائل تاکتیکی تعیین کننده این دیدار باشد. بردن و باختن یک بحث و کیفیت یک بحث دیگر است. هر چند لیاقت ما بیشتر از این بود. آن‌هایی که به ما ظلم کردند و هدف‌شان امیر قلعه‌نویی بود، به یک شهرستان 300 هزار نفری که در سال دوم حضور در لیگ برتر بود، ضربه زدند. نزدیک به 3 سال است که برای من تصمیم‌گیری می‌شود ولی جز اینکه آنها را به خدا واگذار کنم، کاری از دستم برنمی‌آید.»

بیشتر بخوانید:

استقلال و گل گهر با چه ترکیبی به زمین خواهند رفت!

هدیه‌ای که گیتاریست استقلال را سورپرایز کرد+ تصویر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رقابت ها نیمه نهایی قلعه نویی جام حذفی گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان بر استقلال آبی پوشان ملاثانی غلبه کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ در مرحله یک هشتم نهایی جهام حذفی فوتبال تیم‌های استقلال آبی‌پوشان ملاثانی و سپاهان از ساعت ۱۹:۳۰ مقابل هم قرار گرفتند که این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود طلایی پوشان به پایان رسید.
گل اول سپاهان در این بازی را کاوه رضایی با پاس رامین رضاییان به ثمر رساند و گل دوم را شهریار مغانلو از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۱۱۸ زد.
با این نتیجه سپاهان راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد و در این مرحله باید به مس رفسنجان رود.

دیگر خبرها

  • بزرگان پرسپولیس برابر آلومینیوم بزرگی نکردند/ خط دفاع هماهنگ نیست
  • غیبت یک بازیکن سپاهان برابر پرسپولیس قطعی است
  • گوستاوو: با فکر بازی استقلال می‌خوابم
  • مدافع سابق استقلال غایب سپاهان برابر پرسپولیس/ یک خودی در ابهام
  • پرش شش‌گام؛ آخرین قدم‌های استقلال برای قهرمانی، زیر ذره‌بین
  • بازی پرسپولیس - سپاهان جنگ واقعی است/ نکونام کار بزرگی کرده است
  • سپاهان بر استقلال آبی پوشان ملاثانی غلبه کرد
  • حسینی: ۲ چیز در بازی مقابل پرسپولیس باعث خوشحالی ما شد
  • ترکیب استقلال ملاثانی برای شگفتی‌سازی مقابل سپاهان
  • ساعت پخش زنده بازی سپاهان و استقلال آبی پوش ملاثانی‌ + پخش آنلاین