Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی قطعات لوازم خانگی به دلیل تحریم و مشکلات نقل و انتقال پول کمیاب شده و خط تولید برخی کارخانه‌ها را متوقف کرده است. نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی با تائید این خبر گفت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی برای تولید یخچال به دنبال قطعات ریزی مثل بُرد هستند و عده‌ای هستند که این قطعات را به صورت چمدانی برای تولیدکنندگان تامین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست، خط تولید برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی به دلیل نبود قطعه متوقف شد.

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی در واکنش به کمبود قطعه برای ساخت برخی کالاها توضیح داد: هر چند بازار لوازم خانگی راکد است و بازار مشتری ندارد اما با این حال برخی قطعات ریز لوازم خانگی کمیاب شده است. بنابراین عده‌ای برای اینکه روند تولید متوقف نشود، این قطعات را به ناچار و چمدانی از چین وارد می‌کنند.

محمد حسین اسلامیان به تجارت‌نیوز گفت: برخی مردم هم هستند که به کشورهای مختلف سفر می‌کنند. به دلیل اختلاف قیمت‌ها یا عدم موجودی کالا در تهران ترجیح می‌دهند برخی اقلام کم حجم لوازم خانگی را برای مصرف خودشان بخرند و به شکل مسافری وارد کنند.
جهیزیه دوباره گران می‌شود؟

در این میان اما برخی مردم برای تهیه جهیزیه نگران افزایش دوباره قیمت لوازم خانگی هستند. نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی اما تاکید کرد: به دلیل افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها و کاهش شدید تقاضا، لوازم خانگی دیگر گران نمی‌شود.

اسلامیان معتقد است در این سال‌ها لوازم خانگی آن قدر گران شده که دیگر کششی برای خرید کالاها وجود ندارد.
[yektanet.com]

او در ادامه گفت: امسال قیمت تمام شده تمام انواع لوازم خانگی بالا رفته است اما چون به دلیل گرانی‌ها تقاضایی برای خرید وجود ندارد کارخانه‌ها هم لوازم خانگی را گران نکردند.
افزایش فروش قسطی لوازم خانگی

اسلامیان همچنین با اشاره به افزایش فروش قسطی لوازم خلنگی گفت: برخی بنگاه‌ها به فروش اقساطی یا مدت‌دار لوازم خانگی روی آوردند و برخی بانک‌ها هم هستند که برای خرید لوازم خانگی کارت اعتباری می‌دهند.

فروردین ماه تولیدکنندگان لوازم خانگی قرار بود ۱۰ تا ۱۵ درصد کالاهای خود را گران کنند اما این مساله تا تعویض کابینه دولت سیزدهم به تعویق افتاد. حالا باید منتظر ماند و دید که در دولت سیزدهم چه برنامه‌هایی برای کاهش هزینه‌های سربار تولیدکنندگان در نظر گرفته می‌شود؟

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر دپوی مقداری قابل توجهی انواع لوازم خانگی خارجی در یک فروشگاه کالا در "شمال تهران " بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان از این داشت متصدی فروشگاه با استفاده از خودرو‌های شوتی به دفعات مختلف لوازم خارجی قاچاق را به این مکان انتقال داده اسست افزود: کارآگاهان پس از بررسی و اطمینان از صحت خبر، با هماهنگی مرجع قضائی از فروشگاه بازدید ۴۰ دستگاه لوازم خانگی از قبیل: ۲۰ دستگاه ماشین لباسشوئی، ۹ دستگاه یخچال فریزر، و ۱۵ دستگاه سایر لوازم آشپزخانه فاقد مدارک گمرکی کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ افشاری در پایان خاطر نشان کرد: مبارزه قاطع با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، بطور ویژه در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و از شهروندان تقاضا می‌شود علاوه بر نخریدن کالا‌های قاچاق، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • از کجا میشه لوازم یدکی چانگان خرید و ارسال داشته باشه؟
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی