Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@04:16:13 GMT

مهار آتش‌سوزی تنگه هایقر فیروزآباد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۹۱۷۶

مهار آتش‌سوزی تنگه هایقر فیروزآباد

فرماندار شهرستان فیروزآباد فارس گفت: آتشی که طی ۴۸ ساعت گذشته به جان طبیعت تنگه هایقر این شهرستان افتاده بود با تلاش و مجاهدت همگانی ساعت پنج بامداد چهارشنبه ۱۳ مردادماه مهار شد.

به گزارش برنا؛ حسین آرگیو، فرماندار شهرستان فیروزآباد فارس گفت: با توجه به پوشش گیاهی منطقه و وجود درختان کهنسال و تنومند، از آنجا که همانند روز سه‌شنبه(۱۲ مرداد) که آتش یک مرتبه مهار و دوباره شعله ور شد، برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی مشغول پایش منطقه هستیم از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان فیروزآباد فارس از کوشش و همراهی نیروهای مردمی و بسیج، نیروهای نظامی و انتظامی، نیروهای هلال احمر، منابع طبیعی و سایر مجموعه‌ها که در مهار این آتش نقش داشتند قدردانی کرد.این مقام مسئول همچنین به مشارکت سه فروند بالگرد در عملیات خاموش کردن این آتش سوزی اشاره کرد.

او ادامه داد: همچنین با دستور استاندار فارس، از ۱۱ شهرستان استان شاهد حضور نیروهای کمکی بودیم که این وحدت، همدلی و اتحاد مثال زدنی سرانجام منجر به مهار آتش که صعب العبور بودن منطقه و وزش باد شدید کار را بسیار سخت کرده بود شد.

فرماندار شهرستان فیروزآباد تصریح کرد: متاسفانه در جریان مهار آتش سوزی تنگه هایقر این شهرستان سه نفر از نیروهای مردمی عشایری که هر سه از اعضای یک خانواده بودند (پدر، فرزند و دایی فرزند) جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز دچار مصدومیت شد که هم‌اینک در بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین (ع) صدرا تحت درمان قرار دارد.

آرگیو، ضمن تسلیت به خانواده و بازماندگان این سه نفر گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم که روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه مراسم تشییع پیکر این شهدای راه خدمت را با شکوه خاصی برگزار کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرماندار شهرستان پوشش منابع طبیعی آتش سوزی وزش باد خانواده بیمارستان درمان آتش سوزی تنگه هایقر فیروزآباد فرماندار شهرستان فیروزآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است

فرماندار شهرستان هرسین بر تهیه نقشه مناطق دارای سابقه آتش‌سوزی به منظور پیش‌بینی راهبردهای پیشگیرانه و بعنوان‌ یک پدافند غیر عامل تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، ابوطالب ایتوندی امروز _ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت _ در اولین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران اظهار کرد: امیدوارم امسال نیز مانند سال گذشته در میزان تصادفات شاهد کاهش آمارها باشیم.

وی افزود: تهیه نقشه مناطق دارای سابقه آتش سوزی به منظور پیش بینی راهبردهای پیشگیرانه و به عنوان یک پدافند غیر عامل ضروری است، و با اجرای این روند می‌توان با راهبردهای پیشگیرانه، تجهیز دهیاری‌های منطقه به امکانات اطفا حریق، اطلاع رسانی و هشدارهای به موقع به کشاورزان، عشایر و روستاییان آنان را از خطرات احتمالی آگاه کرد.

فرماندار هرسین خواستار استاندارد سازی و بروز نمایی آموزش‌های اطفا حریق برای روستاییان و استفاده از ظرفیت گروه‌های روستا دار محیط زیست برای مهار آتش سوزی شد.

وی تصریح کرد: نوسازی کلیه علائم، تابلوها، ایجاد شیارهای لرزاننده در مسیرهای پیش بینی شده، ایجاد و توسعه روشنایی معابر شهری و روستایی و همچنین محورهای مواصلاتی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

ایتوندی همچنین از ادارات متولی خواست با آموزش عمومی و فرهنگ سازی مؤثر از وقوع آتش سوزی در مراتع و اراضی کشاورزی پیشگیرانه نمایند، و افزود: آمادگی دستگاه‌های خدماتی و هشدار به دهیاری‌ها با توجه هشدارهای اخیر هواشناسی، مسیل‌ های پر خطر شهرهای هرسین، بیستون و روستاهای بخش‌های مرکزی و بیستون شناسایی و توسط ادارات مربوطه به صورت روزانه مورد بازدید و رصد قرار می‌گیرند.

کد خبر 750222

دیگر خبرها

  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • فرماندار شفت: حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت / ۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • فرماندار شفت:حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت/۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • شهرستان اشکذر میزبان شهید گمنام
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • آتش‌سوزی مهیب در شهرک چوبی گیلان | ۴۰ واحد چندطبقه در آتش سوخت + ویدئو
  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز
  • دو نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی در ماهشهر افتتاح شد
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد