Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@22:43:10 GMT

سرنخ طرح صیانت در بیرون مجلس است‌

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۹۳۶۲

سرنخ طرح صیانت در بیرون مجلس است‌

بیانیه بازماندگان حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران، افشای پشت پرده طرح صیانت از حقوق کاربران مجازی، اظهارات مقام معظم رهبر در مراسم تنفیذ ابراهیم رئیسی، مهمانان مراسم تحلیف ریاست جمهوری سیزدهم و صحبت‌های ابراهیم رئیسی در مراسم تنفیذ از مهمترین عناوین روزنامه‌های امروز_ چهارشنبه ۱۳ مردادماه_ است.

مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه ابتکار در صفحه نخست امروز خود با تیتر «کسی مسئولیت حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران را نمی‌پذیرد» به بررسی بیانیه بازماندگان حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران پرداخت و نوشت: در بیانیه خبرنگاران بازمانده از حادثه واژگونی اتوبوس در ارومیه که به کشته شدن دو خبرنگار منجر شد آمده است: «۴۰ روز از آن چهارشنبه شوم می‌گذرد. چهارشنبه دوم تیر ۱۴۰۰. عصر تلخ و تیره‌ای که اتوبوس خبرنگاران محیط زیست ایران در مسیر فرعی پیرانشهر به نقده در استان آذربایجان غربی، واژگون و جامعه ایران داغدار شد. داغدار خبرنگاران؛ «مهشاد کریمی» و «ریحانه یاسینی» که جان عزیزشان را در این سانحه هولناک از دست دادند.

پس از گذشت ۴۰ روز از آن فاجعه، هیچ‌یک از برگزارکنندگان و دعوت‌کنندگان تور مطبوعاتی ارومیه، مسئولیت ناکارآمدی خود را نپذیرفتند بلکه سعی کردند با سکوت کامل از زیر بار آن شانه خالی کنند. درحالیکه بنا به نظر «پلیس راه آذربایجان غربی»، مسئولان ستادی و استانی سفر نیز در آن سانحه نقش دارند.

از این رو باید اعلام کنیم؛ ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، مدیریت برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه، مدیریت روابط عمومی سازمان محیط زیست، و همچنین مسئولان استانی به‌ویژه مدیریت محیط زیست آذربایجان غربی و مدیریت ستاد احیای دریاچه ارومیه در این استان، که از مسببان اصلی واژگونی اتوبوس خبرنگاران و مرگ دو خبرنگار هستند، تاکنون حاضر به عذرخواهی و استعفا نشدند و حتی از احوالپرسی و عرض تسلیت به خانواده جان‌باختگان و خبرنگاران هم دریغ کردند.

ما خبرنگارانی که از سانحه شوم واژگونی اتوبوس جان سالم به در بردیم، اعلام می‌کنیم؛ برای جلوگیری از پایمال شدن خون همکارانمان مهشاد و ریحانه و همچنین برای احقاق حقوق خود از مسببین آن سانحه شکایت کرده و با جدیت پیگیر روند قضائی هستیم. امید داریم که این موضوع توسط قوه قضائیه با نهایت دقت و فوریت مورد رسیدگی قرار گیرد تا تک تک مقصران پس از شناسایی به فراخور جزای خود مجازات شوند.

ما خبرنگاران معتقدیم این فاجعه نباید برای هیچ گروهی تکرار شود تا مبادا دیگر خبرنگاری، دانشجویی، دانش‌آموزی، سربازی، کارمندی و… جان خود را بر اثر اهمال مسئولان و فرسودگی و نقص فنی خودروها، از دست دهد. این امر تنها در صورتی محقق می‌شود که فاجعه «اتوبوس خبرنگاران» با حساسیت ویژه از سوی نهاد قضائی دنبال و ثابت شود که جان شهروندان در این کشور واجد ارزش است و مقصران حتی اگر جز مقامات و مسئولان باشند، به سزای عملشان می‌رسند.

لازم است تاکید کنیم؛ رسانه‌هایی که خبرنگارانشان در سانحه واژگونی اتوبوس حضور داشتند، می‌توانند از مسببان آن سانحه یعنی سازمان محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه از باب «ترک فعل» و «بی‌مبالاتی» به دادستانی کل و سازمان بازرسی کشور شکایت کنند و مستقل از دادخواهی خبرنگاران و خانواده جان‌باختگان، پیگیر روند قضائی باشند. بی‌شک انتظار می‌رود؛ خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا که خبرنگاران ارزشمند خود را در این سانحه از دست دادند، برای طرح شکوائیه از مسببان سانحه واژگونی اتوبوس، پیشرو و الگوی دیگر رسانه‌ها باشند.

روزنامه آرمان ملی در صفحه نخست امروز خود با تیتر «سرنخ طرح صیانت در بیرون مجلس است‌» به افشای پشت پرده طرح صیانت از حقوق کاربران مجازی پرداخت و نوشت: صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی موضوعی بود که در هیاهوی انتقال کابینه از روحانی به رئیسی، تعیین شهردار جدید برای پایتخت، اعتراض‌ها به مشکلات خوزستان کم نشد و همچنین بخش عظیمی از مردم کشورمان به هر نحوی مخالفت خود را با این طرح اعلام می‌کنند. بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی از همان ابتدا نشانی از شفافیت نداشت و این موضوع تا جایی پیش رفت که روزی اعلام کردند این طرح فعلاً بررسی نمی‌شود، اما در کمتر از ۲۴ ساعت در جلسه غیرعلنی بررسی و برخی از تصویب آن خبر دادند.

آنچه در این موضوع لکه‌دار شد ادعای شفافیت و مردمی‌بودن مجلس بود؛ مجلسی که ۷۰ نماینده آن در بررسی طرح شرکت نکردند که نارضایتی آنها از محتوای طرح مشهود بود. بسیاری عنوان می‌کردند به‌نظر نمی‌رسد طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در ذهن نمایندگان ساخته و پرداخته شده باشد؛ چرا که هیچ‌گاه به‌عنوان دغدغه اصلی آنها مطرح نبود، به طوری که خود و خانواده بسیاری از نمایندگان از فعالان فضای مجازی هستند که محدود کردن آن با واکنش خانواده و نزدیکانشان مواجه خواهد شد. پس چه فرد یا جریانی این طرح را تهیه و نمایندگان را تشویق به بررسی آن کردند. این موضوع تا یکشنبه در حد گمانه بود، اما دیروز به واقعیت تبدیل شد.

دیروز سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی در رابطه با بحثی که گفته است «منشأ این طرح خارج از مجلس است» اظهار داشت: بله، متأسفانه این موضوع هم مشخص شد. من از پیگیری‌هایی که از چند ماه گذشته در رابطه با این موضوع داشتم خودم به این نکته رسیده بودم ولی خیلی مستند نبود که بتوان آن را در فضایی مانند تلویزیون اظهار کرد؛ اما در این روزها دیدید که طراحان طرح به‌نوعی آمدند و خودشان را معرفی کردند که مثلاً «ما این را این‌طور نوشتیم» یا در فلان موضوع گفتند که «نظر ما این نیست یا این نبود» یا «این‌طور نخواهد شد» آن هم افرادی غیر نماینده و بیرون از مجلس خودشان به صراحت و به وضوح گفتند که طراح این موضوع هستند. چند شب قبل برنامه‌ای بوده -که من ندیدم- گویا ظاهراً ضمن اینکه به‌عنوان طراح حضور پیدا کردند، به آن محدودیت‌هایی که ما اشاره کردیم اتفاق خواهد افتاد، هم اذعان شده است.

غلامرضا نوری قزلجه ادامه داد: این برای مجلس خوب نیست، اگرچه مجلس برای طراحی طرح از نظرات کارشناسان، متخصصان، خبرگان و اهل‌فن کمک می‌گیرد، اما اینکه در نهایت خود نمایندگان و طراحان باید اشراف کامل بر طرح داشته باشند، نه اینکه همه صفر تا صد کار را به کارشناسان و افراد بیرون از مجلس بسپارید و این برای مجلس خیلی بد است. در صداوسیما اعتراضی هم داشتم مبنی بر اینکه طرح این موضوع به شکلی که افراد غیرنماینده به‌عنوان طراح این طرح بیایند و صحبت کنند، توهین به مجلس است اما در پاسخ به من می‌گفتند که از نمایندگان هم کسی حاضر نیست بیاید دفاع کند؛ نمی‌توانیم کسی را پیدا کنیم یا با کسانی که صحبت می‌کنیم حاضر نیستند بیایند و دفاع کنند، در عین حال همه این‌ها برای مجلس ایراد و اشکال اساسی است و مجلس را به حاشیه می‌برد.

روزنامه اعتماد در صفحه نخست امروز خود با تیتر «مبارزه بی‌امان با فساد» به بررسی اظهارات مقام معظم رهبر در مراسم تنفیذ ابراهیم رئیسی پرداخت و نوشت: مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری دوره سیزدهم، صبح روز گذشته در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی با تنفیذ رأی ملت، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی را به ریاست‌جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکم تنفیذ، حضور پرمعنا و عزت‌آفرین مردم در انتخابات و انتخاب شخصیتی مردمی، پرهیزگار و دارای سوابق درخشان مدیریت را نشانه عزم راسخ ملت بر پیمودن مسیر نورانی انقلاب یعنی مسیر عدالت، پیشرفت و آزادی دانستند و با اشاره به آمادگی کشور برای حرکت جهشی در همه عرصه‌ها، بر رفع موانع تولید، تقویت پول ملی، توانمندسازی قشرهای متوسط و پایین جامعه و حرکت پر شتاب به سمت جایگاه شایسته کشور تاکید کردند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین در سخنانی در مراسم تنفیذ، با مسالت از خداوند متعال برای مبارک گرداندن این روز پر امید برای مردم و کشور، حضور ملت در انتخابات ریاست‌جمهوری را کاملاً پر معنا و نماد مردم‌سالاری دینی خواندند و با تشکر از «رئیس‌جمهور و دولت دوازدهم»، برای آقای رئیسی و همکاران دولت جدید نیز توفیق و عنایت ویژه الهی آرزو کردند.

ایشان مراسم تنفیذ را متکی بر قانون اساسی و رسم بنیانگذاری شده به دست امام خمینی (رض) برشمردند و افزودند: «این مراسم، مظهر موضوع بسیار مهم «جابه‌جایی عقلانی، آرام و متین» در قوه مجریه و در واقع در مدیریت کشور است.»

رهبر انقلاب، وجود تنوع سیاسی را از دیگر مضامین بسیار مهم مراسم تنفیذ خواندند و افزودند: «گرایش‌های مختلف سیاسی دولت‌ها، نشان‌دهنده تنوع سیاسی در کشور و این واقعیت نشانه آزادی و سلامت انتخابات است.

ایشان با اشاره به برگزاری انتخابات در سلامت و امنیت کامل، از همه دستگاه‌های برگزارکننده انتخابات و تأمین‌کننده نظم و امنیت و به‌طور ویژه از ملت عزیز ایران صمیمانه تشکر کردند و افزودند: «از مدت‌ها پیش توطئه تحریم انتخابات در محافل سیاست‌گذاری دشمنان طراحی و دنبال می‌شد و در داخل هم عده‌ای از روی غفلت و عده‌ای شاید از روی غرض همین خط را دنبال می‌کردند اما ملت پاسخ قاطع داد و با توجه به اوضاع و احوال، مشارکت خوبی در انتخابات داشت.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، جابه‌جایی قدرت در قوه مجریه را امیدآفرین برشمردند و گفتند: «حضور افراد جدید با اراده‌های تازه و ابتکارات نو، برای همه به‌خصوص جوانان امید می‌آفریند که این امیدواری بسیار مغتنم است.»

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود با تیتر «چه کسانی برای تحلیف می‌آیند؟» به بررسی مهمانان مراسم تحلیف ریاست جمهوری سیزدهم پرداخت و نوشت: میهمانان مراسم تحلیف همواره هنگام شروع دوره‌های ریاست‌جمهوری مورد توجه رسانه‌ها بوده‌اند. حضور یا عدم حضور کشورها و نیز سطح مقامی که حاضر می‌شود، به‌عنوان یکی از نشانه‌های سطح روابط کشورها در هنگام شروع دولت ارزیابی می‌شود. ازاین‌رو است که فهرست و تعداد میهمانان احتمالی در روزهای گذشته مورد توجه بوده است. شنیده‌های رسمی و غیررسمی و گزارش‌ها، چشم‌اندازی از این میهمانان احتمالی ارائه می‌دهد که مرور آنها در آستانه مراسم تحلیف رئیسی خالی از لطف نیست.
از عربستان خبری نیست.

پرسروصداترین خبر درباره تحلیف رئیسی که می‌توانست معنادارترین خبر دراین‌باره نیز باشد، به نظر خالی از حقیقت بوده است. چند هفته پیش رسانه‌ها نوشتند قرار است عربستان سعودی نماینده‌ای برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران به تهران بفرستد. در حاشیه این خبر اعلام شد دو طرف آماده بازگشایی سفارت‌های خود در پایتخت‌های یکدیگر نیز هستند.

این خبر البته بسیار خبر غافلگیرکننده‌ای بود و حاکی از جهشی اساسی در مسیر بهبود روابط ایران و عربستان سعودی به نظر می‌رسید؛ اما مذاکراتی که در ماه‌های آخر دولت حسن روحانی بین تهران و ریاض و البته پشت درهای بسته و با وساطت طرف‌های ثالثی مثل عراق برگزار شده بود، باعث شد به نظر برسد این نتیجه پیشرفت اساسی در مذاکرات بوده است.

به‌ویژه اینکه در همان زمان مذاکرات هسته‌ای ایران با حضور حامی اصلی عربستان یعنی ایالات متحده نیز در آستانه موفقیت به نظر می‌رسید؛ اما همان‌طور که در نهایت، مذاکره هسته‌ای در مسیر خود متوقف شد و به نتیجه نرسید، ظاهراً خبری از حضور نماینده عربستان در مراسم فردا هم نیست. چند روز پیش هم سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه این هفته در آخرین نشست خبری‌اش دراین‌باره با احتیاط گفته بود: «من در لیست هیئت‌ها حضور نماینده و هیئتی از عربستان سعودی را ندیدم. باید مجدداً چک کنم و گزارشی در این زمینه را در حال حاضر نمی‌توانم تأیید کنم».

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «رئیس‌جمهور: سفره مردم را به اراده بیگانگان گره نخواهیم زد» صحبت‌های ابراهیم رئیسی در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری سیزدهم پرداخت و نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور دیروز سه‌شنبه -۱۲ مردادماه- در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری توسط رهبر انقلاب اظهار کرد: شرط ادب و احترام در حکم تنفیذ از حکم رهبر انقلاب این بود که دست مبارک ایشان را می‌بوسیدم لیکن به دلیل شرایط موجود این توفیق از من سلب شد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: سر بر آستان ربوبی می‌سایم و شکر نعمت‌های بسیارش را به‌ویژه اعتماد مردم و رهبر انقلاب را به‌جا می‌آورم.

وی در بخشی از اظهاراتش با تأکید بر اینکه انتخابات ۲۸ خرداد جلوه‌ای از مردم‌سالاری دینی بود، بیان کرد: در این انتخابات مردم علی‌رغم همه دشمنی‌های دشمنان و همه شرایط بهداشتی و کرونایی و مشکلاتی که بود، حضور باشکوه داشتند و حماسه‌ای بزرگ خلق کردند؛ حماسه‌ای که دشمنان را ناامید دوستان امیدوار کرد.
در حماسه ۲۸ خرداد همه مردم نقش داشتند

رئیسی گفت: در حماسه ۲۸ خرداد همه مردم نقش داشتند و باید از پیر و جوان و از همه گویش‌ها، اقوام و مذاهب و از همه مردم عزیزمان و به‌ویژه آنهایی که مردم را به مشارکت دعوت کردند و در رأس همه آنها رهبری معظم انقلاب اسلامی و از دست‌اندرکاران انتخابات هم تقدیر کرد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه پیام مردم در ۲۸ خرداد تحول‌خواهی و عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد و فقر و تبعیض بود، گفت: پیام مردم در ۲۸ خرداد اجرای سیاست‌های اعلامی‌نظام مقدس جمهوری اسلامی و توجه به ارزش‌های والای انقلاب و پاسداری از خون مطهر شهیدان و وصایای ارزشمند آنان بود.

وی ضمن تأکید بر اینکه پیام ۲۸ خرداد، ضرورت حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه بود، خاطرنشان کرد: اینها پیام‌هایی بود که مردم با رأی خودشان دادند و از دولت برخاسته از مردم خواستند تا عدالت را تحقق ببخشد و به مبارزه و روابط ناسالم اداری و رانت‌خواری‌ها و روابط ضد ارزش پایان ببخشد و این پیام و خواسته مردم بود.
پیام مردم تغییر وضع موجود بود

رئیسی بیان کرد: پیام مردم تغییر وضع موجود بود و وضعیتی که ازنظر اقتصادی و تورم بیش از ۴۴ درصد و رشد نقدینگی ۶۸۰ درصدی در این سال‌ها و سه برابر شدن بدهی‌های دولت از سال ۹۴ و مشکلاتی که در زندگی مردم اثر گذاشت و علاج کردن وضعیت کسری بودجه ۴۵۰ هزارمیلیاردی وضعیت مردم را مناسب نمی‌بینیم.
اعتماد مردم، آسیب‌دیده است

رئیس‌جمهور با اشاره به نامناسب بودن وضعیت اقتصادی مردم هم به دلیل دشمنی دشمنان و کاستی‌های داخلی، بیان کرد: مشکلات اقتصادی و فرهنگی و بیکاری و مسکن و مسائلی که مردم نسبت به آن گله‌مند هستند، باید تغییر کند.

وی اضافه کرد: از همه بیش‌تر آنچه بیش از سفره و کسب‌وکار مردم آسیب‌دیده، آسیب دیدن به اعتماد مردم است و مردم از دولت خواستند تا این آسیب را جبران کند و این اعتماد را برگرداند و فاصله بین دولت و ملت را کاهش دهد و این رابطه بین ملت و دولت بسیار می‌تواند برای کشور گره‌گشا باشد تا مشکلات حل شود و در برابری دشمنی دشمن مقاومت و ایستادگی شود.

رئیسی با بیان اینکه مردم از دولت جدید تحول خواستند که اجتناب‌ناپذیر است و باید اتفاق بیافتد، اظهار داشت: این تحول، مستند به سند بسیار ارزشمند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و سند ماندگار بیانیه گام دوم، مستند اقدامات ما خواهد بود و در این سند هم وضع موجود و هم وضع مطلوب به‌خوبی ترسیم شده است و باید ما فاصله موجود و مطلوب را کمتر کنیم و به تحقق فرازهای بلند

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه حتماً به‌دنبال رفع تحریم‌های ظالمانه خواهیم بود ولی حتماً سفره و اقتصاد مردم را شرطی نخواهیم کرد و گره به اراده بیگانگان نخواهیم زد، گفت: حتماً مسائل پیش روی دولت را دنبال می‌کنیم ولی مسائل ضروری و فوری وجود دارد که دولت از امروز آن را دنبال می‌کند که مسئله کسر بودجه و بازار سرمایه و ثبات در آن، مسئله مهم کنترل تورم و گرانی‌ها و مسئله کرونا که موجب نگرانی مردم هست و مسئله آب و برق و بسیاری از نیازمندی‌ها از این دسته‌اند.

کد خبر 512114

منبع: ایمنا

کلیدواژه: روزنامه روزنامه آرمان ملی روزنامه کیهان روزنامه شرق روزنامه اعتماد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طرح صیانت از حقوق کاربران واژگونی اتوبوس خبرنگاران حادثه واژگونی اتوبوس مراسم تنفیذ ابراهیم رئیسی انقلاب اسلامی پرداخت و نوشت ریاست جمهوری رهبر انقلاب فضای مجازی محیط زیست پیام مردم ۲۸ خرداد رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۹۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: طوفان وعده صادق که توسط سپاه اجرا شد تنها ۱۰ درصد از ظرفیت‌ نیروهای مسلح کشورمان بود که اجرا شد و ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد. - اخبار استانها -

‌به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان در آیین تکریم و معارفه رئیس سابق و جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد، که با حضور استاندار، فرماندهی سپاه الغدیر و سایر مسئولان استان یزد برگزار شد با بیان اینکه نیرو‌های مسلح پشتوانه امنیت و زینت حاکمان نظام هستند، اظهار کرد: این نیروی عزیز و قدرتمند نیاز به نیروی والاتری برای حراست و حفاظت دارد و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به عنوان یک نیروی مسیطر و مقتدر از جایگاه نیرو‌های مسلح حفاظت و صیانت می‌کند.

وی اولویت اول سازمان قضایی نیرو‌های مسلح را حفظ سلامت و صیانت از نیرو‌های مسلح و غیورمردان این سرزمین در عرصه‌های انتظامی، سپاه، ارتش، بسیج، نیرو‌های امنیتی و وزرات اطلاعات دانست.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور افزود: در سایه‌سار سلامت نیرو‌های مسلح، جامعه به تعالی می‌رسد و این اقدام نیاز به تلاش و کار فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه با همراهی و دقت نظر سازمان قضایی، مجموعه حفاظت اطلاعات، مجموعه عقیدتی و سیاسی، نمایندگی، ولی فقیه در سپاه دارد.

نیرو‌های مسلح ایران پاک‌دست‌ترین نیرو‌های امنیتی و نظامی هستند

وی با افتخار به اینکه نیرو‌های مسلح ما پاک‌دست‌ترین نیرو‌های امنیتی و نظامی هستند، گفت: وقتی بتوانیم در یک سال اعلام کنیم که هیچ جرمی در مجموعه نیرو‌های مسلح اتفاق نیفتاده است خرسند خواهیم بود که وظیفه خود را درست اجرا کردیم.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در وصف مجموعه قضایی کشور، آن را دستگاه حساس و مهمی دانستند، اما سازمان قضایی نیرو‌های مسلح را حساس‌تر دانستند، زیرا مخاطب آن نیرو‌های امنیتی و نظامی هستند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور با اشاره به ضرورت صیانت از حقوق نیرو‌های مسلح تصریح کرد: اگر جرمی در بین نیرو‌های مسلح اتفاق بیفتد علیرغم تمام اقدامات پیشگیرانه و صیانت‌ها، مجازات این نیرو‌ها سنگین‌تر و شدیدتر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظلم بیشمار رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه گفت: طوفان وعده صادق که توسط سپاه اجرا شد تنها 10 درصد از ظرفیتی بود که برای شب عملیات مهیا شده بود و دو پایگاه مهم اسرائیل را مورد هدف قرار داد و خسارت‌های فراوان به تجهیزات آنان وارد کرد.

پورخاقان گفت: هدف این بود که 13 موشک مافوق صوت به مقر‌های مورد نظر اصابت کنند که این هدف محقق شد و مابقی عملیات برای انحراف دشمن بود و دشمن در این عملیات به شدت غافلگیر شد.

پورخاقان گفت: این عملیات حرکت ترکیبی از پهپاد‌های نسل اول و ساده بود و در آن از چند مورد پهپاد، موشک‌های کروز و بالستیک بهره گرفته شده بود و ما از تجهیزات هایپرسونیک فتاح 2 استفاده نبردیم.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح یادآور شد: تحقق این دستاورد بزرگ سبب شد از آن زمان همه قدرت‌ها در لاک خود فرو بروند و متوجه شوند که نه تنها اسرائیل، بلکه آمریکا و هیچ قدرت دیگری حق نگاه چپ ندارد و معادلات جهانی تغییر یافت.

پورخاقان ادامه داد: خدا را شاکر هستیم که قدرت ایران ظهور کرد و فرصتی ایجاد شد تا بتوانیم از موشک‌های خود در میدان رزم واقعی استفاده ببریم و موشک‌های ما نمادی شدند و همچون شهاب سنگ‌هایی آسمان بیت‌المقدس را نورانی کردند.

مهران فاطمی استاندار یزد نیز در این مراسم ضمن تبریک انتصابات جدید و خداقوت به تلاشگران عرصه قضایی، اظهار کرد: ریاست سابق شورای قضایی در مدت خدمت خود همواره در شورای تأمین استان یزد پیشنهاداتی راه‌گشا ارائه کرده و ما در استان بهره زیادی از وجود ایشان بردیم.

وی گفت: جرم یک مفهوم نکوهیده است و این امر در بین نیرو‌های مسلح بر اساس سطح اختیاراتشان سبب می‌شود خسارت‌های این جرم‌ها بیشتر باشد.

استاندار یزد بیان کرد: مجموعه قضایی باید برای صیانت از حقوق نیرو‌های مسلح نقش مهمی داشته و وظیفه سخت و دشواری را برعهده دارد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از زحمت چندین سال مهدی تشکری در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد تقدیر و غلامعلی دهشیری رئیس سابق دادگستری استان یزد به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود