Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی در حالی برگزار می‌شود که جهان با پدیده منحوس کرونا درگیر است و همین ویروس حقیر و خطیر بسیاری از تعاملات بین‌المللی را تحت‌الشعاع قرار داده است و طبعاً تحلیف رئیس‌جمهور هشتم نیز از این قاعده مستثنا نیست.

خبرگزاری میزان - حکم ریاست‌جمهوری سید ابراهیم رئیسی با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی روز گذشته از سوی رهبر حکیم انقلاب تنفیذ شد و هشتمین رئیس‌جمهور جدید کشورمان کار خود را رسماً آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حقیقت بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی امضای حکم ریاست جمهوری پس از انتخابات مردم از جمله وظایف و اختیارات رهبری است و طبق قانون انتخابات دوره ریاست جمهوری در ایران چهار سال است و از تاریخ تنفیذ اعتبارنامه به وسیله مقام رهبری آغاز می‌شود.

در مورد فلسفه تنفیذ حکم ریاست جمهوری باید گفت بر مبنای نظریه ولایت فقیه ریاست عامه در دوران غیبت بر عهده فقیه عادل با کفایت بوده و ولایت غیر او طاغوت است و کارگزاران حکومتی به اذن او مشروعیت می‌یابند. به همین دلیل ولی فقیه بعد از انتخاب رئیس جمهور این انتخاب را تایید می‌کند تا حاکمیت در قوه مجریه مشروعیت پیدا کند.

اما فردا رئیس جمهور باید بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای که با حضور رئیس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان تشکیل می‌شود، سوگند یاد کرده و سوگندنامه را امضاء کند.

بنا بر عرف ادوار مختلف ریاست جمهوری و با توجه به اهمیت حقوقی مراسم تحلیف که نماد مردم‌سالاری در کشور است مهمانان خارجی و داخلی در این مراسم حاضر خواهند شد. مهمانان بین‌المللی و مقامات کشور‌های خارجی از جمله رؤسای جمهور، رؤسای مجالس، وزرای امور خارجه، نمایندگان ویژه و هیئت‌هایی از سوی این کشور‌ها نیز دعوت می‌شود.

طبق گفته سید نظام‌الدین موسوی در نشست خبری مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، تاکنون حدود ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان برای حضور در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام آمادگی کردند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس همچنین گفته قرار است ۱۰ رئیس کشور، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه و۱۰تن از وزرای دیگر کشور‌های خارجی برای در این مراسم حضور پیدا کنند. همچنین نمایندگان ۱۱ سازمان بین المللی و منطقه اعم از بین‌المجالس اسلامی آسیایی، سازمان ملل، اوپک، مقامات اتحادیه بین‌المجالس، اتحادیه اروپا، اتحادیه اوراسیا، سازمان D-۸ و اکو برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گفته این مقام مسئول، تقریباً حدود ۱۰ تن از سران کشور‌ها در سطوح مختلف دیگر اعم از فرستندگان ویژه روسای جمهور و دولت و نواب روسای مجالس و روسای کمیسیون‌های پارلمانی و هیئت‌های پارلمانی در مراسم حاضر شوند. همچنین نمایندگان و شخصیت‌های برجسته‌ای ادیان و مذاهب و شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی جهان اسلام در این مراسم دعوت شده‌اند و حضور پیدا خواهند کرد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران از حضور برهم صالح رئیس جمهور عراق در مراسم تحلیف خبر داد.

محمدصادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان به نمایندگی از نخست وزیر این کشور جهت شرکت در مراسم تحلیف آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی لحظاتی پیش عازم جمهوری اسلامی ایران شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پس از سفر خود به سوریه، در فرودگاه از حضور رئیس مجلس سنای سوریه در مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی خبر داده بود. رئیس مجلس سوریه در بدو ورود مورد استقبال عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نایب رییس گروه دوستی پارلمانی دو کشور قرار گرفت.

صبح امروز نورالدین جان اسماعیل‌اف رئیس مجلس ازبکستان، محمد تویر زوکیزودا رئیس مجلس نمایندگان مجلس عالی تاجیکستان و سینی امارو رئیس مجلس ملی نیجر و نماینده رئیس جمهور این کشور در صدر سه هیئت پارلمانی، وارد تهران شدند.

سید بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان با بدرقه علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط، جهت دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان و همچنین شرکت در مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی در رأس هیئتی به کشورمان عزیمت کرد.

سید عباس موسوی سفیر ایران در جمهوری آذربایجان درباره حضور مهمانانی از جمهوری آذربایجان گفت: یک هیئت بلند پایه به ریاست خانم صاحبه غفاراوا رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان روز پنج شنبه برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران به ایران سفر می‌کند.

همچنین سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان اضافه کرد که به دلیل اهمیت روابط دو کشور همسایه و با نظر مقامات عالی این کشور، شاهین مصطفی‌یف معاون نخست وزیر و چند دیپلمات ارشد دیگر از جمله معاون وزیر امور خارجه این کشور نیز در ترکیب هیئت اعزامی به ایران قرار دارند.

از دیگر شخصیت‌های بین‌المللی، انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات احیاى برجام و محمد بارکیندو دبیرکل اوپک در لیست مهمانان مراسم تحلیف هستند.

همچنین هیئتی به ریاست نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق به ایران سفر و در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران شرکت می‌کند. علاوه براین، کویستان محمد وزیر کار و امور اجتماعی اقلیم کردستان عراق در میان اعضای هیئت اقلیم کردستان عراق محمد حمه سعید وزیر فرهنگ جوانان و سوین دزیی رئیس اداره روابط خارجی اقلیم کردستان به نیابت از احزاب سیاسی ائتلافی حاضر در کابینه اقلیم کردستان عراق نیز در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران حضور خواهند داشت.

همچنین یک منبع آگاه در مجلس شورای اسلامی بدون اشاره به جزئیات از احتمال حضور هیئتی از کشور عربستان برای حضور در مراسم تحلیف آقای رئیسی به ایران خبر داده است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص دعوت از مهمانان مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی گفته است از همان ابتدا مراسم تحلیف مشخص شد و وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌ها با دستورالعمل‌های ارسالی از مرکز به طور گسترده با هماهنگی مجلس شورای اسلامی و دفتر رئیس جمهور، پیگیر برگزاری مراسم تحلیف بودند که با توجه به مضایق کرونایی حضور کشور‌ها در این مراسم قابل توجه است و نشانه دیگری از شکوه مردم‌سالاری در ایران و میزان مقبولیت و مشروعیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی است.

به هر صورت، مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی در حالی برگزار می‌شود که جهان با پدیده منحوس کرونا درگیر است و همین ویروس حقیر و خطیر بسیاری از تعاملات بین‌المللی را تحت‌الشعاع قرار داده است و طبعاً تحلیف رئیس‌جمهور هشتم نیز  از این قاعده مستثنا نیست. این در حالی است انتخابات برخی از کشورها به دلیل بیماری کرونا، حتی برگزار نشده است.

 

بیشتر بخوانید: تنفیذ حکم ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی/ رهبر انقلاب: دولت جدید مسیر عدالت و مبارزه با فساد را دنبال کند/ رئیس‌جمهور: ما از اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم + متن و تصویر حکم| تصاویر و فیلم مراسم

 

انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس جمهور آیت الله رئیسی رئیسی تحلیف

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس جمهور آیت الله رئیسی رئیسی تحلیف مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی اقلیم کردستان عراق مجلس شورای اسلامی جمهوری آذربایجان تحلیف رئیس جمهور حکم ریاست جمهوری مراسم تحلیف برای حضور امور خارجه بین المللی رئیس مجلس آیت الله کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا رئیس جمهور آرژانتین مشکل روانی دارد؟

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز،منتقدان رئیس جمهوری آرژانتین با اشاره به وابستگی او به سگ مرده‌اش بر این باور هستند که رئیس‌جمهوری آرژانتین مرگ سگش را نپذیرفته و خیال می‌کند با روح این سگ در ارتباط است.

در واکنش به نگرانی‌ها از سلامت روانی خاویر میلی به دلیل دلبستگی شدید به سگش، دفتر ریاست جمهوری آرژانتین این گمانه‌زنی‌ها را «بی احترامی» خوانده و مورد انتقاد قرار داده است.

مانوئل آدورنی، سخنگوی ریاست جمهوری آرژانتین در هفته گذشته دو بار با پرسش‌هایی درباره کونان، سگ خاویر میلی روبرو شد. گفته می‌شود این سگ که از نژاد غول پیکر ماستیف انگلیسی بود، هفت سال پیش مرده است. وزن سگ‌های این نژاد تا ۱۰۰ کیلوگرم هم می‌رسد. 

خاویر میلی، ۵۳ ساله، کونان را شبیه سازی کرده و گفته می‌شود که صاحب چهار سگ به دنیا آمده از نقشه ژنتیکی این سگ است که او از آنها به عنوان «کودکان چهار پا» یاد می‌کند.

چهار یا پنج سگ؟

رئیس جمهوری آرژانتین ماه جاری در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان به پنج سگ خود اشاره کرد که صورت و نام آنها را روی عصای ریاست جمهوری حک کرده است.

پنج سگ خاویر میلی، یعنی کونان، میلتون، موری، رابرت و لوکاس جزو اولین کسانی بودند که رئیس جمهوری آرژانتین پس از پیروزی در انتخابات ماه اوت گذشته، از آنها تشکر کرد.

با این حال، تاکنون تنها چهار سگ آقای میلی در عکس‌های او دیده شده‌اند.

یکی از پرسش‌هایی که در نشست مطبوعاتی روز پنجشنبه از مانوئل آدورنی پرسیده شد این بود که آیا خاویر میلی ۴ سگ دارد و آنها را ۵ تا می‌بیند؟

سخنگوی رئیس‌جمهوری آرژانتین بدون این که به تعداد دقیق سگ‌های میلی اشاره کند، پاسخ داد: «این بی‌احترامی است که رئیس جمهور را فردی تصور کنیم که با چیزهایی که وجود ندارند حرف می‌زند. به نظر من کاملاً بی‌‌احترامی است... با این حرف‌ها خانواده‌اش را هم ناراحت می‌کنیم.»

آدورنی روز دوشنبه به سوال مشابهی پاسخ داد و گفت: «نمی‌دانم چه فرقی دارد، چهار سگ یا پنج سگ یا ۴۳ خرگوش.»

پرسش‌ها در مورد سلامت روانی رئیس‌جمهوری آرژانتین

خاویر میلی که اغلب به انجام کارهای عجیب و غریب شهرت دارد، در زمان کارزار انتخاباتی با پوشیدن لباس یک ابرقهرمان به نام «کاپیتان آنکاپ» در انظار ظاهر می‌شد. نام آنکاپ از بخش نخست واژه‌های آنارشیسم و کاپیتالیسم گرفته شده است. او همچنین بارها از اره برقی به عنوان نماد مبارزه‌اش با اسراف در هزینه‌های عمومی استفاده کرد. 

به گفته خوان لوئیس گونزالس، روزنامه نگار و نویسنده بیوگرافی میلی با نام «دیوانه»، کونان در سال ۲۰۱۷ مرده است. این کتاب در آرژانتین ممنوع شده است.

خاویر میلی که به شدت تحت تاثیر مرگ کونان قرار گرفته بود، سلول‌های سگش را به شرکت «پرپتویت» در آمریکا فرستاد. این شرکت در وب سایت خود بیان می‌کند که پنج توله سگ را در نتیجه فرآیند شبیه‌سازی درست کرده است اما در عکسی که همراه این مطلب است، تنها چهار توله دیده می‌شود.

میلی گفته سه تا از سگ‌هایش را به نام اقتصاددانان میلتون فریدمن، موری راتبارد و رابرت لوکاس نامگذاری کرده است.

 

«حرف زدن با روح سگ مرده»

خوان لوئیس گونزالس در کتابش همچنین ادعا می‌کند که خاویر میلی به کمک یک فرد متخصص در زمینه ارتباط با ارواح و «ارتباطات بین گونه‌ها» با سگ‌هایش اعم از مرده و زنده حرف می‌زند.

این واسطه‌گر ارتباط با ارواح به نام سلیا ملامد، اخیراً به تلویزیون تی‌ان گفت که به خاویر میلی کمک کرده است تا بر غم از دست دادن سگش غلبه کند.

رافائل بیلسا، سیاستمداری که قبلاً با رئیس جمهور فعلی در بخش خصوصی کار کرده، به رسانه‌های آرژانتینی گفت که میلی با او در مورد دریافت پیام‌های «الهی» از طریق کونان صحبت کرده است.

خود خاویر میلی از پاسخ دادن به پرسش‌های مربوط به سگ‌‌هایش خودداری می‌کند.

خوان لوئیس گونزالس می‌گوید: «این موضوع ممکن است به نظر خنده‌دار باشد، اما موضوعی است که به سلامت روانی رئیس جمهور و تاثیر آن بر کار دولت مربوط می‌شود.»

آلبرتو فرناندز که پیش از خاویر میلی رئیس جمهوری آرژانتین بود، این هفته در شبکه‌های اجتماعی با رئیس جمهور فعلی وارد جدال شد و در ایکس نوشت: «این را بدانید، سگ من به من توصیه‌ای نمی‌کند و زنده است.»

معترضان علیه دولت نیز از هر فرصتی برای مسخره کردن خاویر میلی به دلیل وابستگی به سگ‌هایش استفاده کرده‌اند. از جمله روز سه شنبه دانشجویان در تجمعی برای اعتراض به کاهش بودجه دانشگاه شعار دادند: «اگر علم نبود، کونان هم نبود!».

یک نفر از معترضان نیز قلاده‌ای خالی و بدون سگ را که نام «کونان» روی آن نوشته شده بود، به دنبال خود می‌کشید.

 

دیگر خبرها

  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • تصویری از مهمانان خاص امروز بهارستان
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • آسیای توانمندتر با استفاده از تکنولوژی و اشتراک دانش تحقق می یابد
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • آیا رئیس جمهور آرژانتین مشکل روانی دارد؟
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • ایران تحریم‌ناپذیر است