Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان دویست و یکمین بیمارستان مجهز صحرایی نیروی زمینی سپاه پاسداران طی مراسمی با حضور جمعی از مسوولان سپاه، مدیران و مسوولان استانی در نقطه صفر مرزی کشتگان شهرستان سراوان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۳ مردادماه در افتتاح بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه در سراوان افزود: این مرکز دویست و یکمین بیمارستان صحرایی در کشور و پنجاه و سومین بیمارستان صحرایی در سیستان وبلوچستان است که با نام شهید «دکتر قاضی سنندج» برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار احمد اخوان‌مهدوی با اشاره به اقدامات نیروی زمینی سپاه در همکاری با سایر بخش‌های بهداشتی و درمانی کشور برای مقابله با ویروس فراگیر کرونا و راه‌اندازی ۱۰ بیمارستان سیار تخصصی کووید ۱۹ در ۱۸ ماه شیوع این اپیدمی در کشور توسط بهداری نیروی زمینی سپاه افزود: راه‌اندازی بیمارستان در سیستان وبلوچستان، بیش از ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی با قابلیت توسعه تا ۲۰۰۰ تخت و همچنین بیش از ۸۰۰ تخت بیمارستانی سیار با قابلیت توسعه تا ۱۵۰۰تخت از جمله ویژگی‌های این بیمارستان‌ها است.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه از سال ۸۸ تاکنون به همت بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در کشور ۲۰۱  بیمارستان سیار و صحرایی راه‌اندازی شده است گفت: ارائه خدمات بهداشتی درمانی به بیش از چهار میلیون نفر، انجام عمل جراحی بر روی بیش از ۲۰ هزار بیمار در ۱۷۱۰ روز از زمان برپایی این بیمارستان‌ها و بکارگیری ۲۱ هزار و ۲۰۴ نفر کادر درمان سپاه در نوبت‌های مختلف در طول این مدت از دیگر اقدامات جهادی بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه به شمار می‌رود که ارزش خدمات مراقبت از سلامت ارائه شده در این بیمارستان‌های صحرایی و سیار بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به فرآیند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت از سلامت در بیمارستان سیار نقطه صفر مرزی کشتگان ادامه داد: این بیمارستان به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به اهالی مناطق محروم مرزی و کم‌برخوردار، توسعه عدالت در ارائه خدمات مراقبت از سلامت، توسعه وحدت، همدلی و ارتقاء سطح شاخص‌های بهداشتی و درمانی در مناطق مرزی و محروم و کم برخوردار در سیستان و بلوچستان برگزار شده است.

اخوان‌مهدوی گفت: سامانه رادیولوژی سیار اتوبوسی، سامانه دندانپزشکی سیار اتوبوسی، سامانه اتاق عمل سیار و ۲ سامانه جراحی تاکتیکی سیار، سامانه آزمایشگاه سیار اتوبوسی، اورژانس و تخت بستری به استعداد ۳۶ تخت، داروخانه، درمانگاه های تخصصی پزشکی شامل زنان و زایمان، اطفال، ارتوپدی، چشم‌ پزشکی، بیهوشی، جراحی قلب، دندانپزشکی تخصصی، متخصص عفونی، رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه، پزشک عمومی، درمانگاه عکس کووید ۱۹ ، درمانگاه بینایی سنجی و ساخت عینک از جمله خدمات ارائه شده بیمارستان صحرایی منطقه کشتگان سراوان است.

وی ادامه داد: تعداد پرسنل فعال در این بیمارستان ۳۱ نفر پزشک متخصص، پزشک عمومی، دندانپزشک، ۲۳ پیراپزشک و پرستار و ۲۸ نفر نیز به عنوان کارکنان اداری و بخش‌های خدماتی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان سراوان بیمارستان صحرایی استانی اجتماعی بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه بهداشتی و درمانی ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی زمینی، سه امتیاز تا جشن قهرمانی

به گزارش "ورزش سه"، دو هفته به پایان رقابت‌های لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور باقی‌مانده و رقابت سه تیم بالای جدول به اوج حساسیت خود رسیده است. 

روز گذشته در یکی از مهم‌ترین بازی‌ها دو تیم شهرداری ماهشهر و بهمن تهران به مصاف هم رفتند که این بازی شش امتیازی با برتری 1-0 شاگردان فرشاد پیوس در تیم ماهشهر به پایان رسید. 

حالا این دو تیم 45 امتیازی شدند و نماینده ماهشهر به لطف تفاضل گل بهتر در رده دوم قرار دارند. اما در تهران تیم صدرنشین نیروی زمینی با برتری 4-0 مقابل شهدای بابلسر 49 امتیازی شد و حالا که آنها در فاصله دو هفته به پایان فصل شانس اول قهرمانی و صعود به لیگ یک هستند. 

با این حساب چنان‌چه نیروی زمینی اگر از دو بازی پایانی خود مقابل شهرداری ساری و شهرداری بم سه امتیاز بگیرد، حتی اگر دو تیم بهمن و شهرداری ماهشهر هر دو بازی‌شان را با پیروزی پشت سر بگذارند باز این شاگردان ابهری هستند که به‌عنوان تیم اول به لیگ یک صعود می‌کنند. در عین حال شاگردان این مربی کاربلد در نیروی زمینی هم قسم شده‌اند که تا لحظه آخر برای رسیدن به این مهم تلاش کنند. 

تیم قدیمی تهران حالا با مدیریت مسیب‌زاده و مربیگری ابهری، در اختیار داشتن بازیکنان مصمم و پرسنل دلسوز در آستانه قهرمانی است. تیمی که با کمترین هزینه و حمایت‌های همیشگی فرمانده نیروی زمینی، امیر سرتیپ حیدری فوتبال تهران را صاحب یک سهمیه در لیگ آزادگان کند و ثابت کند که می‌توان در فضایی سالم و بدون حاشیه هم نتیجه گرفت.

دیگر خبرها

  • استخدام ۱۹ هزار نیروی پرورشی در سال جاری
  • ۱۹ هزار نیروی پرورشی امسال به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند
  • فرمانده نیروی زمینی سپاه: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت با کسی شوخی نداریم
  • برنامه‌های پاسداشت مقام معلمان و مربیان و اساتید عقیدتی سیاسی در سراسر نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • مراسم هفته عقیدتی سیاسی در نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • نیروی زمینی، سه امتیاز تا جشن قهرمانی
  • برگزاری ۲۷ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سراوان
  • نیروی زمینی یک برد تا جشن قهرمانی 
  • ۱۷ نقطه از گلستان میزبان برنامه‌های دویست و نود و یکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی است