Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@17:49:42 GMT

دلیل کم یاب شدن سرم‌های پزشکی

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۹۵۶۹

دلیل کم یاب شدن سرم‌های پزشکی

رئیس هیئت مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران گفت: به دلیل ضعف در برنامه ریزی، تولید کنندگان ظروف بسته بندی سرم به کمبود مواد اولیه که توسط صنعت پتروشیمی تولید می‌شود، برخوردند. ناطقان: سعید ترکمان رئیس هیئت مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در مورد شایعه منتشر شده در فضای مجازی پیرامون کمبود سرم‌های پزشکی به دلیل موجود نبودن یک نوع خاص از محصولات پتروشیمی، اظهار کرد: در انتشار این مطلب یک بی‌دقتی صورت گرفته و آن هم این است که مواد اولیه تولیدی ظروف سرم یک نوع گرید خاص از پلی پروپیلن است نه پلی اتیلن که در اصطلاح عامیانه به آن PEPE می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





او افزود: دانش فنی تولید این گرید خاص پلی پروپیلن پزشکی نیز، سال هاست که با همت واحد‌های تحقیق و توسعه پتروشیمی به دست آمده و افتخار صنایع پلیمر ایران این است که اکنون مواد اولیه مورد نیاز خود را از طریق پتروشیمی شازند تامین می‌کنند و واردات ندارند.

ترکمان با اشاره به اینکه یک پزشک است، تاکید کرد: متاسفانه با آغاز پیک جدید بیماری کرونا به دلیل این که از قبل، پیش بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت نگرفته بود، برخی از تولید کنندگان ظروف بسته بندی سرم به کمبود مواد اولیه که توسط صنعت پتروشیمی تولید می‌شود، برخوردند.

او با تاکید مجدد بر اینکه شبکه بهداشت و درمان کشور این میزان از مصرف را پیش بینی نکرده بود، گفت: در یازدهمین ماه از سال گذشته، کمیته تنظیم بازار محصولات پتروشیمی برگزار شد و نمایندگان شرکت‌های پتروشیمی از این که این گرید خاص پزشکی را تولید کرده اند، اما خریداران، خرید نمی‌کنند، گله‌مند بودند.

رئیس هیئت مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در ادامه گفت: این گرید پلی پروپیلن توسط پتروشیمی‌ها مخصوص همین کالای پزشکی تولید می‌شود بنابراین شرکت‌های پتروشیمی به تعهد خود در این زمینه عمل کرده‌اند، اما مصرف‌کنندگان، به دلیل اینکه وزارت بهداشت نتوانسته بود پیش‌بینی لازم را از پیک‌های جدید بیماری داشته باشد، از آن‌ها خرید نکردند.

او اظهار کرد: مصرف در آذرماه سال گذشته یک مصرف عادی بود، به طوری که تنها ۲۰ تن از محصول تولیدی پتروشیمی را خریداری کردند. به همین دلیل، پتروشیمی نیز آن را به شرکت‌های غیر دارویی هم، به فروش رساند.
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: سرم ، پزشکی ، ناطقان ، کمبود ، مواد ، پتروشیمی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سرم پزشکی ناطقان کمبود مواد پتروشیمی صنایع پلیمر ایران مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است.

سیداحمدرضا سیدعلیان ۸ اردیبهشت ماه در بازدید از یک شرکت دامداری، استفاده از بقایای بخش کشاورزی را فرصتی برای افزایش بهره‌وری دانست و بر اهمیت و جایگاه آب در تولید تأکید کرد.

وی اظهار کرد: به جای کلمه ضایعات و زائدات بخش کشاورزی بهتر است از کلمه بقایا و پسماندهای این بخش استفاده کنیم، این بقایای بخش کشاورزی و حتی خانگی می‌تواند در کارخانجاتی تبدیل به خوراک دام شوند.

مدیرکل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه به صورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است.

وی با بیان اینکه کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا و بازماندهای این بخش دارد، افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ادامه ضمن تأکید بر ایجاد زنجیره تولید شیر توسط دامداری‌های صنعتی گفت: با توجه به ظرفیت‌های تعاونی دامداران نیشابور در بخش تولید شیر به منظور خدمات‌دهی بهتر به گاوداران، تکمیل زنجیره شیر این تعاونی با سرمایه‌گذاری در حوزه لبنیات می‌تواند قدم مؤثری برای اعضای تعاونی و دامداران شهرستان باشد.

احمد داوطلب زرقی گفت: پیش‌روی گاوداران صنعتی و سنتی استان در خصوص سامانه بازارگاه برخی مشکلات وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور در این بازدید با اشاره به اینکه نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام استان است، به تقدیر از خدمات ارزنده‌ تشکل‌های بخش دامی شهرستان پرداخت و گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار رأس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم را دارد.

علی مبارکی با تأکید بر اینکه یکی از عوامل محدودکننده توسعه بخش کشاورزی تولید نهاده است، افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم که قسمت عمده آن یا سوزانده و یا دور ریخته می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چند دور ریختن بقایا باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود اما از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور داریم، گفت: لازم است در خصوص صدور مجوزها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماندها به چرخه خوراک دام که منجر به کاهش قیمت آن و تأمین امنیت غذایی می‌شود اقدام عاجل صورت پذیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد