Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در جلسه صیانت از باغستان سنتی گفت:متاسفانه روند تخریب باغستان سنتی قزوین نسبت به سال‌های قبل سرعت گرفته است و باید دستگاه‌های متولی به وظایف خود برای صیانت از این پهنه سبز به خوبی عمل کنند.

قاسمی افزود: با وجود اینکه باغستان سنتی قزوین از سال ۹۳ ثبت ملی شده است، ولی اقدام موثر و اجرایی را برای صیانت و حفاظت از آن شاهد نبوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تدوین سند ضوابط باغستان از سوی میراث فرهنگی و گردشگری استان، گفت: این سند باید جامع و مانع باشد تا از وقوع جرم و بسیاری آسیب‌های دیگر در آینده جلوگیری شود.

دادستان قزوین با بیان اینکه ثبت ملی باغستان سنتی تازه شروع کار است، افزود: وقتی جایی ثبت ملی می‌شود، هدف از ثبت اثر به معنای تنها پلاک گذاری آن نیست بلکه تازه باید برای حفاظت از آن اقدام کرد.

وی افزود:وقتی سندی را برای صیانت از باغستان تدوین می‌کنیم به معنی نقشه راه است و باید جامع و مانع باشد تا بعد از آن مشکلی ایجاد نشود.

دادستان قزوین با بیان اینکه سند ضوابط حریم باغستان سنتی باید شفاف و جامع باشد، افزود: سازمان‌های دولتی و قضایی دنبال منافع در باغستان نیستند و پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه را در این زمینه پیگیری می‌کنند.

قاسمی گفت: اگر برای گروهی ضوابط و مقرراتی تدوین می‌شود باید نمایندگان آن‌ها و دستگاه‌های مربوط هم حضور داشته باشند و ضمانت اجرایی نیز برای تکالیف و مقررات مشخص شده تعیین شود.

وی افزود:اینکه باغستان سنتی قزوین از سال ۹۳ ثبت ملی شده حرکت خوبی است و باید کمک کنیم تا به نتیجه برسد و در آینده مورد انتقاد آیندگان قرار نگیریم.

قاسمی در خصوص سد لاستیکی، افزود:با توجه به بازدید‌های صورت گرفته قرار شد فعلا این سد متوقف و برای پاکسازی بستر رودخانه ارنجک اقدام شود.

مدیر کل بازرسی استان قزوین هم گفت:اصل تدوین سند ضوابط حریم باغستان سنتی قزوین کاری مفید است، اما با توجه به اینکه نظام مالکیت و بهره برداری باغستان سه گانه است باید در تدوین سند، ذینفعان حضور داشته باشند.

عبدالله آقاعلیخانی با تاکید بر بهره برداری باغداران از باغستان، گفت: باید باغدار و مالک از باغ خود نفع ببرند و در مرحله بعد نفع آن به شهر و بعد به عموم جامعه برسد بنابراین در این سند باید حتما نفع عینی و مادی برای باغداران وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادستان قزوین باغستان سنتی میراث فرهنگی باغستان سنتی قزوین ثبت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۹۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مراسم بیل گردانی از سنت‌های ۲ هزار ساله در منطقه نیم ور محلات برای قدردانی از آب برگزار می‌شود که در این آئین ۷ بیل در دو دسته ۳ تایی و ۴ تایی به یکدیگر بسته شده و توسط پهلوانان به دو دست گرفته شده و دور سر چرخانده می‌شود. این ۷ بیل، نمادی از ۷ آسمان، ۷ جوی آب که در ۷ شبانه روز، دشت نیم‌ور را سیراب می‌کنند و ۷ دانگ زمین کشاورزی منطقه است.

دیگر خبرها

  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • رقص نور به جای آسفالت / در تونل کندوان چه خبر است ؟
  • ببینید | سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب
  • عکس| رقص نور به جای آسفالت؛در تونل کندوان چه خبر ست؟
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • تخریب پل سید کلاته رامیان رفت و آمد را مختل کرد