Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص امدادرسانی در حوادث جوی گفت: ۶۱ شهرستان در ۲۰ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، گلستان، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان، خوزستان، مازندران، هرمزگان، یزد و کردستان در این مدت متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین به ۱۰ هزار و ۵۴۷ نفر از شهروندان امدادرسانی و هزار و ۱۴۴ نفر اسکان اضطراری داده شدند. همچنین در این حوادث جوی ۵۸ نفر از گرفتارشدگان به مناطق امن منتقل شدند. متاسفانه در این حوادث ۷ نفر از شهروندان بر اثر وقوع سیل و یک نفر نیز بر اثر اصابت صاعقه جان خود را از دست دادند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: هزار و ۲۰۷ نفر نیروی جمعیت هلال احمر در قالب ۳۰۸ تیم عملیاتی اقدام به امدادرسانی کردند و ۲۵۰ دستگاه چادر، ۴ هزار و ۷۹۵ تخته پتو، هزار و ۶۰۸ تخته موکت، ۷۸۱۷ کیلوگرم نایلون پوششی، ۸۳۹ بسته غذایی، ۱۱ هزار و ۲۲ قوطی کنسرو، ۲ تن برنج، ۳ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم قند و شکر، ۸۱۴ کیلوگرم روغن و ۹۵۴ کیلوگرم حبوبات بین آسیب دیدگان توزیع کردند.

ولی‌پور در خصوص مهم ترین زمین‌لرزه های رخ داده در تاریخ ۸ تا ۱۱ مرداد گفت: در این مدت ۱۷ زمین‌لرزه با قدرت ۲.۸ تا ۳.۷ ریشتر در استان کرمانشاه و شهر خانقین عراق که در نزدیکی مرزهای ایران قرار دارد، به وقوع پیوست و همچنین در تاریخ ۸ مرداد زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر مرز استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند که خوشبختانه خسارتی در پی نداشتند.

کد خبر 618789 برچسب‌ها سيل هلال احمر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سيل هلال احمر هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد

عکس آرشیوی است.

به گزلرش «تابناک» به نقل از ایرنا از جمعیت هلال احمر استان اردبیل، مجید فتاح زاده با اعلام این خبر گفت : شب گذشته برابر با دریافت گزارش حادثه برخورد یک دستگاه وانت نیسان و پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۳۵ جاده پارس آباد_ مشگین شهر(حوالی قشلاق حاج فتحعلی) نجاتگران شهرستان پارس آباد با هماهنگی مرکز کنترل عملیات به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: نجاتگران هلال احمر در قالب دو تیم عملیاتی متشکل از چهار نفر با خودروی آمبولانس امدادی و ست نجات در محل حادثه حاضر شدند.

فتاح زاده اضافه کرد: نیروهای عملیاتی هلال احمر در این حادثه چهار فوتی را رهاسازی کرده و تحویل عوامل ذیربط دادند.

به گفته وی یک مصدوم حادثه نیز توسط عوامل اورژانس حاضر در صحنه انتقال یافت.

سرپرست معاونت امدادونجات استان اردبیل با اشاره به اینکه نجاتگران هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند، گفت: سامانه پاسخگویی به حوادث ۱۱۲ همواره آماده دریافت گزارش های مردمی است.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • تصادف رانندگی در آزادراه کاشان ـ قم با ۵ کشته و مجروح
  • یک کشته در برخورد دو کامیون در آزاد راه اصفهان- شیراز
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • ۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر