Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@17:15:36 GMT

چه عواملی بر صعود پرشتاب شاخص موثرند؟

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۰۰۱۶

به گزارش بورس تابناک، عباس آرگون، نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی به افزایش قیمت ارز در بازار و تأثیر آن بر معاملات بازار سهام اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت ارز و رشد نقدینگی موجود در کشور، بر نرخ جایگزینی ارزش سهام شرکت های صادرات محور تاثیر می گذارد که این موضوع سوددهی بالاتری را برای سهامداران رقم می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز امیدواری نسبت به روی کار آمدن دولت جدید، گفت: تغییر دولت چنانچه با تصمیمات درست و انتخاب های صحیح در کابینه همراه باشد می تواند فضایی جدیدی در نظام اقتصادی و اجتماعی کشور ایجاد کند.

او ادامه داد: بازار سهام روند خاص خود را دارد، سهامدارانی که وارد بازار می شوند نباید به صورت هیجانی و به دور از تحلیل اقدام به سرمایه گذاری در این بازار کنند. برخی از سهامداران با رفتارهای هیجانی خود، دید کوتاه مدتی نسبت به سرمایه گذاری در بازار سهام دارند، در حالی که اگر سرمایه گذاران دید خود را از این بازار بلندمدت کنند به طور حتم قادر به کسب بازدهی معقولی از این بازار خواهند بود.

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی اظهار داشت: در صورتی که سهامداران دید بلندمدت و تحلیل محوری به این بازار داشته باشند، به هیچ عنوان از این بازار متضرر نمی شوند و سود بیشتری از این بازار نسبت به سایر بازارها کسب خواهند کرد.

آرگون تاکید کرد: باید منتظر بود تا رویکردها و اقدامات صورت گرفته از سوی مسوولان در خصوص بازار سرمایه مشخص شود، بازار جایگاه خوبی برای تامین نقدینگی و هدایت منابع مالی به بخش های مولد دارد.

او در پایان افزود: بازار سرمایه جایگاه خود را نسبت به سال های گذشته در نظام مالی – اقتصادی کشور پیدا کرده است؛ بنابراین بهتر است تا مسوولان در دولت و مجلس تسلط بیشتری نسبت به بازار سرمایه در مقایسه با دیگر بازارها داشته باشند.

منبع: سنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو تنفیذ حکم ریاست جمهوری ارشا اقدسی محمدرضا گرایی محمدهادی ساروی رشد نقدینگی بازار سرمایه شاخص کل بورس المپیک 2020 توکیو تنفیذ حکم ریاست جمهوری ارشا اقدسی محمدرضا گرایی محمدهادی ساروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۰۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت

ایتنا - ارزش بازار آلفابت روز جمعه در پی انتشار گزارش مالی این شرکت که سرمایه‌گذاران را مطمئن کرد شرکت مادر گوگل، یک بازیگر بزرگ در هوش مصنوعی خواهد بود، از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرد.
سهام آلفابت روز جمعه ۱۰ درصد افزایش یافت و به ۱۷۱.۹۵ دلار رسید که بزرگترین افزایش یک روزه از ژوئیه سال ۲۰۱۵ بود و ارزش بازار این شرکت را به ۲.۱۵ تریلیون دلار رساند. این رشد، تقریبا ۲۰۰ میلیارد دلار به ارزش بازار آلفابت افزود و یکی از بزرگترین افزایش‌های روزانه را در تاریخ بازار سهام رقم زد. سهام این شرکت امسال ۲۳ درصد رشد کرده است در حالی که رشد شاخص نزدک ۱۰۰، حدود ۵.۳ درصد بوده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، نقطه عطف ۲ تریلیون دلاری، پس از انتشار نتایج مالی این شرکت حاصل شد. درآمد آلفابت تحت تاثیر عملکرد قوی واحد رایانش ابری این شرکت، فراتر از انتظارات بود. تقاضای ابری، تحت تاثیر رشد هوش مصنوعی بوده است و همزمان، آلفابت با اعلام سود نقدی و برنامه بازخرید ۷۰ میلیارد دلاری سهام، سرمایه‌گذاران را تشویق کرد.

وین کوفمان، تحلیلگر شرکت «فونیکس فایننشیال سرویس» گفت: آلفابت به شکل فوق‌العاده‌ای مدیریت می‌شود. جریان نقدی آزاد آن، فوق العاده مبهوت‌کننده است و یک بودجه عظیم برای تحقیقات و توسعه دارد. از این رو، هر چند هیچ کس نمی‌داند کدام شرکت، بهترین محصولات هوش مصنوعی را دارد اما مشکل بتوان علیه آلفابت، شرط بست.

اگرچه ارزش بازار آلفابت در سال ۲۰۲۱، در یک روز معاملات، از سطح ۲ تریلیون دلار عبور کرد و اوایل ماه میلادی جاری، بار دیگر از این سطح توانست عبور کند اما برای نخستین بار است که در بالای ۲ تریلیون دلار بسته شد. شرکت انویدیا تحت تاثیر تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی، اوایل امسال از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرد در حالی که آمازون، فاصله زیادی با این رکورد ندارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مسیر رسیدن به این نقطه عطف، هموار نبوده است. ارزش سهام آلفابت در بحبوحه انتقادهای جدی نسبت به محصولات هوش مصنوعی این شرکت، نوسان داشته است و قبل از گزارش درآمد، برخی از سرمایه‌گذاران، توانایی آلفابت برای رقابت با شرکتهایی مانند OpenAI در این حوزه را زیر سوال برده بودند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور