Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:37:56 GMT

گلیم‌های تالش در انتظار حضور در بازارهای جهانی

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۰۰۶۶

گلیم‌های تالش در انتظار حضور در بازارهای جهانی

ایسنا/گیلان پیشران بافنده فرش و گلیم در تالش گفت: نمایش و حضور گلیم‌های تالش در بازارهای جهانی می‌تواند درآمد خوبی را نصیب بافندگان این شهرستان کند.

عفیفه صمدی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه علاوه براینکه در بافت فرش تابلو، قالیچه و گلیم فعالیت دارم، اظهار کرد: آموزش بافت فرش و گلیم به هنرجویان را نیز چند سالی است که انجام می‌دهم و استعدادهای خوبی به خصوص دختران جوان تالشی در بافت گلیم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گلیم تالش بسیار زیبا و باکیفیت است و از بازارپسندی بالایی در گیلان و دیگر استان‌های کشور از جمله، مشهد، اصفهان، اردبیل و ... برخوردار است.

صمدی ادامه داد: توسط یکی از اقوام گلیم‌های بافته شده این شهرستان در کشور آلمان هم فروخته می‌شود و به نظر می‌رسد برپایی نمایشگاه گلیم و فرش تالش در دیگر کشورها می‌تواند ارزآوری خوبی برای بافندگان گلیم تالش داشته باشد.

وی تصریح کرد: گلیم‌بافی موجب ارتقای درآمد خانوارهای روستایی و شهری در این شهرستان می‌شود و حمایت از فرش بافان و گلیم‌بافان موجب خواهد شد که متقاضیان جدیدی نیز برای ورود به این عرصه انگزه بیشتری پیدا کنند.

این پیشران بافنده فرش و گلیم در تالش خاطرنشان کرد: گرانی مواد اولیه موجب شده است که هزینه تمام شده بافت گلیم و فرش بالا برود و از سوی دیگر بافندگان جوان گلیم و فرش، افزایش تقاضای دستمزد برای بافت فرش را دارند و همه این عوامل موجب خواهد شد که قیمت فروش گلیم بالا برود و با افزایش قیمت فرش و گلیم از تعداد خریداران نیز کاسته خواهد شد.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گلیم بافی تالش بافندگان فرش و گلیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۰۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل در کمتر از ۵ ساعت در تالش

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، سرهنگ محمد رستمی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر درگیری منجر به قتل با سلاح گرم در یکی از ییلاقات شهرستان تالش پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته پلیس مشخص شد قاتل به علت اختلافات ملکی با استفاده از سلاح شکاری به سمت مقتول شلیک کرده و وی را به قتل رسانده است.
فرمانده انتظامی تالش با بیان اینکه پلیس قاتل را در کمتر از ۵ ساعت در حین فرار به یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر کرد افزود: از وی یک قبضه سلاح شکاری نیز کشف شد.
سرهنگ رستمی گفت: قاتل ۳۴ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • دو استقلالیِ تیر در انتظار استقلال! (عکس)
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • ۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • آرزوهای شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ / «دروازه ری» در انتظار لباس نو
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • اقبال بازارهای جهانی به محصولات دانش‌بنیان ایران
  • دستگیری قاتل در کمتر از ۵ ساعت در تالش