Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@23:00:33 GMT

شناسایی ساخت و ساز غیرمجاز در بستر رودخانه گاماسیاب

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۰۰۷۴

شناسایی ساخت و ساز غیرمجاز در بستر رودخانه گاماسیاب

مهرداد سلگی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در عملیات گشت و کنترل کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند ساز مراکز تفریحی غیرمجاز و فاقد مجوز در بستر و حریم کمی رودخانه گاماسیاب و همچنین طرح توسعه واحدی در بستر رودخانه که مغایرت با ضوابط زیست محیطی مشاهده و طی گزارشی به دادستانی شهرستان ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلگی گفت: اراضی، بستر و حریم منابع آبی بخشی از انفال بوده و براساس قانون توزیع عادلانه آب مصوب ١٣۶١ و آئین نامه مربوط به بستر و حریم رودخانه‌ها، مسیل‌ها و نهرها مصوب ١٣٧٩ هیچ اشخاص حقیقی و حقوقی حق ایجاد، دخل و تصرف و حفاری در بستر و حریم منابع آبی را ندارند.

وی ادامه داد: باید قبل از هر گونه عملیات اجرایی و یا صدور پروانه بهره برداری مجوز لازم را از مراجع مربوطه اخذ کنند و در غیر این‌صورت با اشخاص متخلف براساس قانون برخورد خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند افزود: ضمن قدردانی از همکاری‌های دادستان محترم از مسئولین امر خواهشمندیم که بر ساخت و سازها، استقرار و طرح توسعه غیرمجاز نظارت داشته باشند.

کد خبر 5273400

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاوند ساخت و سازهای غیرمجاز حفاظت از محیط زیست ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه گرگان محرم 1400 خطبه های نماز جمعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل عکس استانها ایلام عید غدیر خم بستر و حریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۰۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، مرتضی باغبانی افزود: در حال حاضر کل وسعت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان زهک (محدوده و حریم شهر) بیش از ۲۸۴ هکتار هست که سند این اراضی در راستای افق شهرسازی آینده این منطقه و بر اساس ماده ۹ قانون جامع حدنگار به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضائی و تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را از مهم‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی و دولتی برشمرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک خاطر نشان کرد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از دیگر مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر است.

کد خبر 6097890

دیگر خبرها

  • جست‌وجو برای یافتن دختربچه غرق شده در گاماسیاب ادامه دارد | این شهر غواص ندارد؟
  • تصویب طرح پهنه بندی حریم مشهد برای اولین بار در شورای‌عالی شهرسازی و معماری
  • دختر ۶ ساله نهاوندی در گاماسیاب غرق شد/نهاوند بدون غواص
  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان