Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از اساسی‌ترین اقداماتی که برای سالم نگه داشتن خودرو باید انجام داد، تعویض منظم روغن موتور است. با این حال، به دلیل اینکه کار تعویض روغن، بسیار ساده است و معمولاً باید هر چند ماه یکبار آن را انجام داد، برخی رانندگان ممکن است این کار را به تعویق بیندازند یا فراموش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر خودرویی با افزایش سال ساخت، افزایش مسافت پیموده شده یا رانندگی در آب و هوای شدید، به تغییرات مکرر روغن نیاز دارد.  اما سوالی که پیش می آید چگونه می‌توان فهمید که از آخرین تعویض روغن چقدر زمان گذشته است؟ در این گزارش 5 علامت هشداردهنده را آورده ایم که نشان می‌دهد بهترین زمان  برای تعویض روغن چه زمانی است.

اُفت سطح روغن: یکی از راه ها برای تشخیص زمان تعویض روغن کم شدن سطح آن است. نیاز است که حتما هر چند وقت یکبار سطح روغن موتور را بررسی کنید و  اگر این کار را انجام ندهید،  این احتمال وجود دارد که ناگهان با افت شدید سطح روغن روبرو شوید. اغلب اوقات، اگر سطح روغن افت کرده باشد، آسیب جدی به سیستم وارد می کند و ممکن است مجبور شوید هزینه‌های اضافی ناشی از تعویض یا مراقبت از این مشکل را متحمل شوید.

افزایش صدای موتور: روغن موتور اساساً موتور را روغن کاری می‌کند تا اجزای آن به طور یکنواخت کار کنند، اگر متوجه شدید روغن در حال تغییر شکل بوده و بافت آن تغییر کرده است باید اقدام به تعویض آن کنید چرا که آسیب جدی به موتور وارد می کند.  اگر حین رانندگی متوجه صدایی از موتور شدید باید روغن موتور را چک کنید.

بیشتر بخوانید

مواردی که طراحان خودرو در طراحی باید بدانند

تغییر شکل بافت روغن: یکی دیگر از مواردی که باید در مورد زمان تعویض روغن موتور بدانید، مشاهده تغییر رنگ آن است، یعنی ببینید رنگ آن تیره تیره شده است. این به دلیل گرمای دائمی است که هنگام روشن شدن موتور در معرض آن قرار می‌گیرد؛ بنابراین یکی از راه‌های مطمئن برای تشخیص اینکه آیا موتور نیاز به تعویض روغن دارد، بررسی رنگ و بافت روغن است. اگر کاملاً تیره و ضخیم است، به تعویض روغن نیاز دارد.

 مسافت پیموده شده بیشتر از حد معمول: اگر به تازگی از یک سفر جاده‌ای طولانی یا یک سفر کاری طولانی مدت بازگشته اید، ممکن است لازم باشد اتومبیل خود را برای تعویض روغن به یک مکانیکی ببرید. هر زمان که بیش از حد معمول مسافتی را پیمودید، باید سطح و رنگ روغن موتور را بررسی کنید و در صورت تغییر در آن باید اقدام به تعویض روغن کنید.

 چراغ موتور را چک کنید: چراغ "check engine" در پشت آمپر می‌تواند به دلایل متعدد مکانیکی روشن شود. اگر خودروی شما چراغ تعویض روغن ندارد یا وضعیت روغن را نمی دانید، اگر این چراغ روشن شد می تواند نشانه ای در خصوص اخطار تعویض روغن باشد.  

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تعویض روغن روغن موتور سطح روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هونگچی EQM5 برقی بی ام کارز + مشخصات، عکس و قیمت Hongqi EQM5

هونگچی EQM5 برقی بی ام کارز (Hongqi EQM5) از نظر قیمت، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، بررسی طراحی ظاهری مورد توجه خریداران است.

به گزارش ایمنا، برند جدید بهمن موتور BM Cars نام دارد که مخفف عبارت Bahman Motor Cars است و محصولات برندهایی مانند بستیون، هونگچی، هاوال، MG و KG Mobility را وارد می‌کند. این محصول الکتریکی لوکس یعنی هونگچی E-QM5 نخستین اتومبیل تمام الکتریکی گروه بهمن خواهد بود. هونگچی E-QM5 در کنار دو محصول دیگر وارداتی گروه بهمن یعنی هونگچی H5 و بستیون T77، خودروهایی از زیرمجموعه‌های گروه فاو چین هستند. هونگچی E-QM5 در چین با تسلا مدل ۳ رقابت می‌کند.

بررسی خودرو هونگچی EQM5 برقی خودروی EV هونگچی E-QM5 مجهز به یک موتور الکتریکی CENTRAL در بخش جلویی خودرو است که توسط یک باتری لیتیوم‌یون با ظرفیت ۵۴ کیلووات بر ساعت تغذیه می‌شود و با هر بار شارژ مسافت ۴۳۱ کیلومتر را پیمایش می‌کند. این سدان با کلاس D که با فاصله محوری حدود ۳ متر، فضای کابین بسیار مطلوبی را برای سرنشینان خود فراهم می‌کند. درب‌های عریض E-QM5 فضای قابل توجهی را برای ورود و خروج فراهم نموده و همچنین گستردگی درب صندوق و نحوه خاص استقرار جک‌های آن امکان ورود آسان چمدان و بار مسافرین را ایجاد کرده است. خودرو سدان

سدان (Sedan) متداول‌ترین شکل طراحی بدنه خودرو است و به خودروهای سواری معمولی یا اصطلاحاً صندوقدار گفته می‌شود که دارای سقف ثابت، صندوق عقب مجزا و دو ردیف صندلی بوده و می‌تواند دو یا چهار در داشته باشد.

امکانات رفاهی هونگچی E-QM5 برقی

تجهیزات و امکانات رفاهی هونگچی E-QM5 به شرح زیر است:

سیستم ضد قفل ترمز (ABS) ترمز پارک برقی (EPB) سیستم توقف خودکار (Auto hold) سیستم ترمز اضطراری (AEBS) سیستم هشدار تصادف از جلو (FCW) سیستم نمایش لحظه‌ای فشار باد تایرها (TPMS) خاموش کردن خودرو در هنگام بروز تصادف دوربین دید عقب کیسه هوای راننده و سرنشین جلو صندلی جلو و عقب مجهز به کیسه هوای جانبی هشدار باز بودن کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو و عقب کمربندهای ایمنی جلو و عقب مجهز به پیش کشنده سیستم اتصال صندلی کودک (ISOFIX) صندلی برقی سرنشین قابل تنظیم در ۴ جهت صندلی‌ها با جنس PU/PVC صفحه نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی چهار بلندگو دو پورت USB (یک پورت جلو، یک پورت عقب) چراغ‌ها با تکنولوژی Full LED شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب فرمان چرمی مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی‌مدیا آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن سیستم فیلتر تصفیه هوای داخلی کابین (PM 2.5) سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه دریچه تهویه برای سرنشینان عقب

مشخصات فنی هونگچی E-QM5 برقی

هونگچی E-QM5 در قالب دو تیپ به بازار چین عرضه شده است. تیپ نخست یک موتور الکتریکی دارد که روی محور جلوی آن نصب شده است. این موتور حداکثر ۱۳۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پکیج باتری‌های لیتیوم یون فسفات به ظرفیت ۵۴ کیلووات ساعت نیز وظیفه تأمین انرژی این موتور را برعهده دارند. برد این تیپ از هونگچی E-QM5 بر اساس اطلاعات رسمی کارخانه، حدود ۴۰۰ کیلومتر اعلام شده است. سدان برقی هونگچی از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند که قادر است تا در عرضه ۳۰ دقیقه، ظرفیت باتری‌ها را از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد برساند. تیپ قوی‌تر هونگچی E-QM5 به موتور قدرتمندتری مجهز است. این موتور همچنان روی محور جلو قرار دارد، بنابراین هر دو تیپ هونگچی E-QM5 از سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو بهره می‌برند. پیشرانه قوی‌تر هونگچی E-QM5 حداکثر ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پکیج باتری از نوع لیتیوم یون نیز وظیفه تأمین انرژی این پیشرانه را برعهده دارد که در سه نوع ظرفیت عرضه می‌شود. با توجه به ظرفیت باتری، تیپ قوی‌تر هونگچی E-QM5 می‌تواند ۴۳۱، ۵۶۰ و ۶۲۰ کیلومتر برد داشته باشد. مدت زمان شارژ سریع این باتری‌ها به دلیل حجم بالاتر، بیش از ۴۰ دقیقه برآورد می‌شود. هر دو نسخه این خودرو به یک گیربکس تک سرعته مجهز هستند که دو حالت حرکت رو به جلو و عقب را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

حداکثر پیمایش با هر بار شارژ (کیلومتر)

۴۳۱

ظرفیت باتری (کیلووات)

۵۴

زمان مورد نیاز برای شارژ سریع (%۸۰-%۲۰)

حداکثر ۳۰ دقیقه

حداکثر قدرت موتور (کیلووات)

۱۴۰

سایز تایر

215/55R18

سیستم بازیابی انرژی

هنگام ترمزگیری

ابعاد هونگچی E-QM5 برقی

ابعاد خودرو

طول x عرض x ارتفاع (میلی متر ) : ۱۵۶۹×۱۹۱۰×۵۰۴۰

فاصله دو محور (میلی متر)

۲۹۹۰

حجم صندوق عقب (لیتر)

۴۳۳

وزن خالص

۱۸۱۰

قیمت هونگچی E-QM5 برقی

قیمت فروش قطعی خودرو هونگچی E-QM5 برقی در مبادی ورودی ۱۸.۰۵۴.۶۰۰.۰۰۰ ریال است. قیمت اعلام شده قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت فوق اضافه می‌گردد.

کد خبر 751051

دیگر خبرها

  • هونگچی EQM5 برقی بی ام کارز + مشخصات، عکس و قیمت Hongqi EQM5
  • L90 ایرانی؛ رونمایی از رقیب جدید تارا و دنا
  • دلیل کوبش زیاد 405 در دست انداز
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • درباره خودرو اکستریم VX
  • با نواده پژو ۴۰۵ معروف آشنا شوید /عکس
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • دلیل کوبش زیاد 405 در دست‌انداز