Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با بیان اینکه بخشی از مطالبات ایران از عراق دریافت شده است، گفت: مکانیزمی در راستای پرداخت ادامه این مطالبات طراحی شده است، با انجام توافقاتی در این رابطه و با مطالباتی که از عراق طلب داریم، برخی از مایحتاج کشور را به این شکل از بازار‌های جهانی تأمین می‌کنیم، ما بقی این مطالبات هم جهت پرداخت در دست اقدام قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرج مسجدی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به موضع ایران نسبت به حضور ارتش تروریست آمریکا در منطقه، گفت: اخراج آمریکایی‌ها از منطقه، خواسته و مطالبه جدی جمهوری اسلامی ایران جهت ایجاد امنیت و ثبات در منطقه است.   سفیر ایران در عراق با تأکید بر نقش‌آفرینی عراقی‌ها در راستای تحول جایگاه این کشور در منطقه، تصریح کرد: عراقی‌ها در راستای روابط با آمریکا، اروپا، کشور‌های عربی و اسلامی منطقه و به ویژه جمهوری اسلامی ایران، در راستای بازسازی ساختار سیاسی این کشور تلاش می‌کنند.   جمهوری اسلامی ایران از اینکه عراق بتواند نقش آفرین بوده و جایگاه خوب و بزرگی برای خود در منطقه ایجاد کند، استقبال می‌کند مسجدی با بیان اینکه عراق تحرکات زیادی در این زمینه جهت برقراری ارتباط با کشور‌های مختلف در دستور کار دارد، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از اینکه عراق بتواند نقش آفرین بوده و جایگاه خوب و بزرگی برای خود در منطقه ایجاد کند، استقبال و از آن حمایت خواهد کرد.       سفیر ایران در عراق با اشاره به اینکه یکی از اهداف عراق در برقراری این ارتباط با برخی کشور‌های عربی و اسلامی منطقه در جهت نزدیک کردن روابط ایران با این کشورهاست، تصریح کرد: این اقدامات در حال انجام است و ما هم از عراق حمایت می‌کنیم.   روابط خوب میان ایران و عراق مسجدی با تأکید بر روابط خوب میان ایران و عراق، اضافه کرد: روابط ایران و عراق در مسائل دوجانبه در قالب پرونده‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و همکاری مشترک رابطه نسبتاً خوبی است و تلاش داریم این روابط تقویت و بیشتر شود، جمهوری اسلامی ایران در همکاری‌های مختلف مشکلی با عراق ندارد.   سفیر ایران در عراق با اشاره به بدهی عراق به ایران در رابطه با فروش گاز و برق، تصریح کرد: پول‌هایی از محل فروش گاز و برق از عراق طلب داریم، بخشی از مطالبات ایران از عراق دریافت شده است.   مسجدی با بیان اینکه مکانیزمی در راستای پرداخت ادامه این مطالبات طراحی شده است، اضافه کرد: با انجام توافقاتی در این رابطه و با مطالباتی که از عراق طلب داریم، برخی از مایحتاج کشور را به این شکل از بازار‌های جهانی تأمین می‌کنیم، ما بقی این مطالبات هم جهت پرداخت در دست اقدام قرار دارد.   سفیر ایران در عراق با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی، اظهار داشت: روابط بین ایران و عراق در دولت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تقویت خواهد شد.   بیشتربخوانید: استقرار امنیت کامل در تمام مرز‌های آبی حوزه جغرافیای خلیج فارس و تنگه هرمز/ خدمات‌رسانی بیش از ۸۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌های ندسا به بیماران کرونایی/ واکسیناسیون جزایر خلیج‌فارس در حال اتمام است

انتهای پیام/

برچسب ها: ایرج مسجدی ایران عراق

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ایرج مسجدی ایران عراق سفیر ایران در عراق جمهوری اسلامی ایران ایران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۰۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از صندوق توسعه ملی، مهدی غضنفری با بیان اینکه رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی در طول یک سال با حمایت‌های هیات امنای صندوق مخصوصا شخص رئیس جمهور شکسته شد، توضیح داد: طی سال ۱۴۰۲، بیش از دو میلیارد و دویست میلیون دلار از مطالبات صندوق توسعه ملی وصول شد. در سال گذشته و با پیگیری رئیس جمهور محترم، علاوه بر تامین مالی چندین طرح، درمورد وصول مطالبات نیز پیگیری‌های جدی‌تری صورت گرفت و در سال ۱۴۰۲، بیش از یک میلیارد دلار تامین مالی توسط صندوق توسعه ملی انجام شد.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی، با تاکید بر اینکه بررسی بیش از دو میلیارد دلار پروژه در سال قبل به پایان رسید گفت: پروژه‌های مذکور در نیمه نخست سال جاری تامین مالی و سرمایه‌گذاری خواهند شد؛ ضمن آنکه سال ۱۴۰۳ سال تأمین مالی طرح‌های جدید خواهد بود. همچنین در راستای اهداف دولت محترم سیزدهم، مبلغ بیش از ۶۶۰ میلیون دلار بابت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است