Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@21:49:35 GMT

کلاهبرداری ۱۰ هزار‌دلاری هکر نوجوان

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۰۹۲۸

کلاهبرداری ۱۰ هزار‌دلاری هکر نوجوان

به گزارش تابناک به نقل از شرق، هکر نوجوانی که در بازار رمز‌ارز‌ها فعالیت داشت، بعد از اینکه دست به کلاهبرداری زد، به دام افتاد. از متهم تاکنون بیش از ۱۰ هزار دلار رمز‌ارز کشف شده و سایر کیف پول‌های متهم نیز در دست بررسی و رمزگشایی است.

 چندی پیش یکی از شهروندان اراکی با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا، درخواست رسیدگی به برداشت غیرمجاز از اطلاعات حساب بانکی‌اش را ارائه داد و پس از آن بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد شاکی برای انتقال وجه به صورت اینترنتی از طریق موتور جست‌وجوگر گوگل به‌دنبال سایت بانک مدنظر خود بوده و بدون توجه به جعلی‌بودن آدرس درگاه، در دام فیشینگ سارقان اینترنتی گرفتار شده است.


مال‌باخته گفت: من اصلا متوجه جعلی‌بودن آن سایت نشدم؛ زیرا همه‌چیز سایت شبیه به نمونه اصلی بود و هیچ فرقی نداشت؛ اما بعد از اینکه برای تراکنش مدنظرم درخواست دادم، متوجه شدم به حسابم دستبرد زده شده و موجودی‌ام را برداشت کرده‌اند. در ادامه تحقیقات کارشناسان پلیس فتا برای شناسایی متهم پرونده با مانع مواجه شدند.

نکته درخور‌توجه در این پرونده تیزهوشی متهم در پاک‌کردن رد پای خود و پنهان‌ماندن شیوه و شگرد انتقال وجوه سرقتی بوده که کار را برای کارشناسان پلیس بسیار سخت می‌کرد. در نهایت با اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا و بررسی نقاط مبهم پرونده، تحقیقات به نتیجه رسید و نوجوانی در شهر قدس استان تهران شناسایی و پس از هماهنگی قضائی، دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

این نوجوان تحت بازجویی قرار گرفت و به جرمش اعتراف کرد. او گفت با طراحی یک سایت جعلی کاربران را به آنجا هدایت و سپس اطلاعات بانکی‌شان را سرقت و حساب آن‌ها را خالی می‌کرد.

متهم گفت: برای اینکه ردی از من به جا نماند، وجوه سرقتی را در بازار ارز‌های دیجیتال مصرف می‌کردم و رمزارز می‌خریدم. من کارم را خیلی دقیق و حرفه‌ای انجام داده بودم و گمان نمی‌کردم هرگز ردی از من پیدا شود و وقتی دستگیر شدم، شوکه شده بودم.

مأموران در ادامه به بررسی کیف پول متهم پرداختند و در تجهیزات توقیف‌شده از او تاکنون بیش از ۱۰ هزار دلار رمز‌ارز کشف شده و این در حالی است که سایر کیف پول‌های متهم نیز در دست بررسی و رمزگشایی است و احتمال دارد مبلغ کلاهبرداری‌شده از سوی او افزایش یابد.

از آنجا که این متهم از افراد دیگری نیز کلاهبرداری کرده است، گزارش دستگیری او به پلیس فتای استان‌های دیگر نیز اعلام شد تا اگر آن‌ها نیز با شکایت مشابهی مواجه هستند، موضوع را گزارش بدهند.

سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتای استان مرکزی، در این زمینه گفت: هم‌وطنان در صورت وجه تشابه برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان به‌منظور خرید رمز‌ارز، می‌توانند با مراجعه به پلیس فتای شهر سکونت خود موضوع را بررسی کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو تنفیذ حکم ریاست جمهوری ارشا اقدسی محمدرضا گرایی محمدهادی ساروی هکر نوجوان هکرها پلیس فتا المپیک 2020 توکیو تنفیذ حکم ریاست جمهوری ارشا اقدسی محمدرضا گرایی محمدهادی ساروی پلیس فتا رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور

ایسنا/هرمزگان رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با هدف پیشگیری از کلاهبرداری از دانش آموزان با شیوه فروش سوالات کنکور توصیه های لازم را ارائه کرد.

احسان بهمنی، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، در در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سوء استفاده و کلاهبرداری از مردم استفاده می کنند گرچه پلیس فتا نیز بصورت مستمر با آنان برخورد کرده و عرصه را برای اقدامات مجرمانه این افراد ناامن کرده است، اما آگاهی مردم نیز عامل مهمی در ناکام گذاشتن این افراد است.

وی با بیان این که کلاهبرداران با توجه به نزدیک شدن به کنکور اقدام به تبلیغات کذب درجهت خرید و فروش سوالات کنکور می‌کنند، افزود: افراد کلاهبردار بعد از ارتباط با مشتریان خود و با جلب اعتماد آنها، با استفاده از پیام‌رسان‌های موازی اقدام به تبلیغ و فروش غیرقانونی برخی سوالات همراه با جواب می‌کنند که بسیاری از این سوالات مربوط به آزمون‌های سال‌های گذشته است.

این مسئول انتظامی اظهار کرد: برخی از این کلاهبرداران با ادعاهایی نظیر تضمین قبولی در دانشگاه‌های عالی و کسب رتبه برتر در کنکور، داوطلبان و خانواده‌های آنان را اغفال می‌کنند و پس از دریافت وجوه میلیونی و کلاهبرداری نه تنها هیچ سوالی را ارسال نمی‌کنند بلکه دیگر پاسخگوی تماس‌های آنان هم نیستند.

رییس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به اینکه چنین ادعاهایی مبنی بر فروش سوالات کنکور و حتی امتحانات نهایی در فضای مجازی کاملا جعلی بوده و دانش‌آموزان نباید به این آگهی‌های دروغین اعتنا نکنند، از عموم شهروندان خواست ضمن توجه جدی به توصیه‌های پلیس فتا فریب این گونه کلاهبرداری‌ها نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک وهرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir گزارش کنند و ویا از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه