Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: با تصمیم‌گیری دولت برای کاهش ارز نیمایی برای کالا‌های اساسی و اجازه واردات برنج پر محصول خارجی می‌توانیم قیمت برنج را تا زیر ۲۰ هزار تومان به‌دست مصرف‌کننده برسانیم. مسیح کشاورز در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت بازار برنج و ارائه راهکار برای کاهش قیمت برنج، گفت: قبل از ارز نیمایی برنج قیمت مصوب داشت و طبق آخرین قیمت با ارز ترجیحی برنج هندی ۸ هزار تومان و برنج پاکستان ۸ هزار و ۷۵۰ تومان به‌دست مصرف‌کننده می‌رسید  کسی هم نباید از این قیمت‌ها تخطی می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: به‌محض اینکه در سال ۹۹ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تبدیل به ارز نیمایی ۱۶ هزارتومانی شد  بنابراین قیمت ارز چهار برابر افزایش داشت  و به‌تبع آن قیمت تمام‌شده بیش از صد درصد افزایش پیدا کرد.

وی در خصوص راهکاری برای کاهش قیمت برنج بیان کرد: اینکه دولت تصمیم بگیرد مجدداً برنج را به گروه کالایی یک برگرداند تا مشمول دریافت ارز ترجیحی شود همچنین کاهش ارز نیمایی برای کالا‌های اساسی است و اینکه اجازه واردات برنج پر محصول خارجی را بدهند  تا زیر قیمت ۲۰ هزار تومان برنج را به‌دست مصرف‌کننده برسانیم.

کشاورز درباره اینکه آیا تصمیمات جدیدی در خصوص ممنوعیت فصلی گرفته‌شده است؟ گفت: همچنان ممنوعیت فصلی برقرار است و جهاد کشاورزی که متولی این بخش بوده و در حال حاضر دوباره مسئولیت به جهاد کشاورزی بازگشته است ولی بازهم به دلیل حمایت از تولید مخالف واردات فصلی هستند و در آینده عواقب این امر را باید بپذیرند.     بیشتر بخوانید: نهایی شدن تصمیم گیری برای ممنوعیت یا واردات برنج  

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی برنج واردات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی برنج واردات ارز نیمایی قیمت برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تازه درباره مجوز واردات خودروهای کارکرده

سال گذشته مجوز واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد و تجاری صادر شد و باید فرایندهای اداری آن طی شود. هر میزانی از سایر روش‌های واردات خودروهای نو یا کارکرده که نیاز باشد با نگاه به همه جوانب موضوع، در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت و تسهیل خواهد شد.

کد خبر 747518

دیگر خبرها

  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • جزییات تازه درباره مجوز واردات خودروهای کارکرده
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • بدون حمایت دولت نمی‌توانیم بازار برنج را مدیریت کنیم