Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:04:53 GMT

بومی‌گزینی اولویت جذب و ساماندهی معلمان اصفهان است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۱۲۹۹

بومی‌گزینی اولویت جذب و ساماندهی معلمان اصفهان است

به گزارش ایرنا، محمد اعتدادی روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش تیران و کرون در محل فرمانداری این شهرستان افزود: استفاده از نیروهای محلی و بومی در هر منطقه کاهش مهاجرت و تردد را به همراه خواهد داشت و رضایتمندی را نیز برای دانش آموزان و خانواده‌ها افزایش می‌دهد.

وی بیان کرد: این موضوع مورد توجه آموزش و پرورش است و با استفاده از نیروهای جوان هر منطقه قادر به تامین نیاز آموزگاران خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه برخی از افراد در مراحل استخدام و یا ورود به دانشگاه فرهنگیان با سهمیه منطقه غیرسکونت خود وارد شده اند، تصریح کرد: شماری از معلمان پس از استخدام و یا چند سال سابقه اندک خواستار انتقالی هستند که با این درخواست موافقت نمی‌شود.

وی به موضوع بازگشایی مدارس در آغاز اول مهر اشاره کرد و اظهارداشت: تصمیم با نظر ستاد کرونا کشوری است و معتقدیم که آموزش و پرورش با حضور دانش آموزان در مدرسه  بهتر صورت می گیرد اما سلامت افراد و از طرفی تصمیم کارشناسان اهمیت دارد.

اعتدادی یادآورشد: واکسیناسیون معلمان آغاز شده و این کار در حال انجام است.

وی به افتتاح یک باب مدرسه خیرساز در تیران اشاره کرد و گفت: این شهرستان خیران متعددی داشته که در حوزه های مختلف از جمله مدرسه سازی مشارکت داشته اند که جلب مشارکت این افراد برای رفع نیاز مدارس تیران و کرون لازم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان یادآورشد: در چند سال گذشته ساخت و ساز مدرسه با مشارکت خیران در تیران و کرون کاهش داشته که مجدد با حضور و تشویق افرغاد خیرخواه آغاز شده است.

وی اضافه کرد: خیران مدرسه ساز نقش مهمی در ارتقا فکری دانش آموزان و نسل آینده جامعه دارند و آنان برج هایی برای تربیت مغزها می‌سازند.

وی با بیان اینکه احداث مدارس جدید و نوساز انگیزه دانش آموزان را نیز برای حضور در این مراکز تقویت می‌کند، خاطرنشان کرد: اهتمام برای نوسازی مدارس، احداث مدارس جدید و بهسازی فضاهای فرسوده در مناطق مختلف لازم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان روز چهارشنبه برای شرکت در شورای آموزش و پرورش تیران و کرون و افتتاح یک باب مدرسه خیرساز به نام حاج عباس امینی به تیران و کرون سفر کرده است.

خیر حاج عباس امینی برای احداث این مدرسه دخترانه ابتدایی بیش از ۲۰ میلیارد ریال از سال ۹۸ تاکنون هزینه کرده است.

تیران و کرون دارای بیش از ۱۳ هزار دانش آموز و ۱۱۰ مدرسه و مرکز آموزشی  است.

برچسب‌ها ویروس کرونا تیران وکرون اصفهان خیرین مدرسه ساز مدرسه سازی معلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تیران وکرون اصفهان ویروس کرونا تیران وکرون اصفهان خیرین مدرسه ساز مدرسه سازی معلم آموزش و پرورش تیران و کرون دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته بود که در گزارشی از وضعیت نامطلوب دانشجو معلمان و مشکلات آنان در مسیر تحصیل و تدریس آنان نوشتیم.

دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ که در سال‌های آخر تحصیل خود ناچار شدند در مدارس هم تدریس داشته باشند.

در این گزارش با عنوان معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی؛ به مشکل ناشی از کمبود معلمین در مدارس و حضور دانشجو معلمان در کلاس‌های درس اشاره شده است. حضور این دانشجو معلمان مشکلاتی همچون کسورات دانشجومعملمان را در پی داشته است.

اقدام قابل تقدیر وزیر آموزش و پرورش

به دنبال این گزارش رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی ویراستی اش نوشت: به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و۹۹ دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقا رتبه بندی ۱۰ امتیاز ویژه به ایشان تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: در عنوان بخش مشارکت‌ها ۶ امتیاز و در بخش سنوات تجربی ۴ امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است.

از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر می‌کنم.

خبرگزاری مهر ضمن تقدیر از توجه وزیر آموزش و پرورش، امیدوار است در سال‌های آتی به تدریج دیگر شاهد کمبود معلم در مدارس نباشیم تا دانشجو معلمان نیز بدون مشکل به تحصیل در دانشگاه و پس از آن تدریس در کلاس‌های درس حاضر شوند.

کد خبر 6088528 علی قدمی

دیگر خبرها

  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت