Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه سیاست: مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه(۱۴ مرداد) ساعت ۱۷ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. این مراسم همواره با حضور رؤسا و مقامات کشورهای خارجی برگزار می‌شود اما حضور مقامات خارجی در سیزدهمین مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری با توجه به شیوع فوق العاده کرونا با اما و اگرهایی همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس یازدهم، علیرغم شرایط کرونایی، در سیزدهمین مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری، ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور حضور خواهند یافت که شامل ۱۰ نفر از سران کشورها، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ وزیر دیگر، فرستادگان رؤسای دولت‌ها، نواب رئیس مجالس، هیئت‌های پارلمانی، رؤسا، مقامات و نمایندگان ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای هستند.

این در حالی است که دوازدهمین مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۶ و با وجود اینکه هیچ خبری از بیماری کرونا هم نبود، با حضور نمایندگان ۹۶ کشور و نهاد بین‌المللی شامل ۸ رئیس‌جمهور و ۱۹ رئیس مجلس، ۹ معاون رئیس‌جمهور و نخست وزیر، ۷ معاون رئیس مجلس، ۱۱ وزیر امور خارجه، ۳۵ فرستاده ویژه، ۱۲ معاون وزیر خارجه، ۶ رئیس گروه دوستی - پارلمانی و ۲ رئیس کمیسیون سیاست خارجی برگزار شد.

به گزارش مهر، تا این لحظه مقامات خارجی که حضورشان در مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی قطعی شده، به شرح زیر است:

-فرستاده ویژه دولت «هند»

-«انریکه مورا» معاون رئیس سیاست خارجی «اتحادیه اروپا»

-نماینده ویژه پاپ

-فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری کره جنوبی

-وزیر خارجه بنگلادش

-نخست وزیر «سوریه»

-وزیر خارجه «عمان»

-فرستاده آلکساندر ووچیچ رئیس‌جمهور «صربستان»

- قاسم قلی گل‌مراد ویچ بابایف معاون شورای ملی مصلحت «ترکمنستان»

-رئیس مجلس «نامیبیا»

-رئیس مجلس «سنگال»

-ایگور زورچیچ رئیس مجلس «اسلوونی»

-موسی فکی محمد رئیس کمیسیون «اتحادیه آفریقا»

-زوبر علی مولید رئیس مجلس نمایندگان «زنگبار»

-فضل هادی مسلم‌یار رئیس مجلس سنای «افغانستان»

-جاب یوستینو دوگیا رئیس مجلس «تانزانیا»

-رئیس مجلس «سیرالئون»

-رئیس مجلس «کنیا»

-دبیرکل «اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی»

-سپریانو کاساما رئیس مجلس ملی «گینه بیسائو»

-لوئیس ویا ونو رئیس مجلس «بنین»

-تالانت مامیتوف رئیس مجلس شورای عالی «قرقیزستان»

-آسکار شاکیرو معاون رئیس مجلس سنای «قزاقستان»

تندی مودیس رئیس پارلمان «آفریقای جنوبی»

-ولادیمر آندریچنکو رئیس مجلس «بلاروس»

-ونتورا پاچیکو رئیس «اتحادیه بین‌المجالس IPU»

-اویکا داسی رئیس مجلس و نماینده ویژه رئیس‌جمهور «صربستان»

-ویاچس لاور ولودین رئیس دومای «روسیه»

-صاحبه غفارابا رئیس مجلس ملی «آذربایجان»

-مصطفی شنئوپ رئیس مجلس ملی کبیر «ترکیه»

-حمود صباغ رئیس مجلس «سوریه»

-سینی اومارو رئیس مجلس ملی «نیجریه» به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور

-محمد توی زوکیرزادا رئیس مجلس نمایندگان مجلس عالی «تاجیکستان»

-روما رئیس گروه دوستی «برزیل»

-مرجان آسمی محمد فائی نماینده پارلمان «سریلانکا» به عنوان فرستاده ویژه رئیس‌جمهور

-محمد راشدبن حسنون معاون رئیس مجلس «مالزی»

-محمد صادقی سنجرانی رئیس مجلس سنای «پاکستان»

-نورالدین جان اسماعیل‌اف رئیس مجلس «ازبکستان»

-سوماه فوده نایب رئیس مجلس «گینه کوناکری»

-وزیر امورخارجه «بوسنی»

-نماینده «دبیرکل سازمان ملل»

-نماینده رئیس «اوپک»

-نماینده «اتحادیه اوراسیا»

-نماینده «اتحادیه بین المجالس»

-نماینده «اتحادیه بین المجالس اسلامی»

-نماینده «بین المجالس آسیایی»

-نماینده «اکو»

-نمایندگان شخصیت‌های برجسته ادیان و مذاهب و همچنین شخصیت های موثر فرهنگی و اجتماعی جهان اسلام

بر این اساس، خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد که «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق، «اشرف غنی‌زی» رئیس‌جمهور افغانستان و همچنین «نیچروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان نیز در مراسم تحلیف ریاست جمهوری سیزدهم شرکت خواهند کرد.

در مراسم تحلیف، رئیس‌جمهور منتخب طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همهٔ استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته است، به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.

کد خبر 5273513

منبع: مهر

کلیدواژه: مراسم تحلیف سیدابراهیم رئیسی کابینه جدید سید نظام موسوی مجلس شورای اسلامی اقلیم کردستان اتحادیه اوراسیا بوسنی بنین سیدنظام الدین موسوی روسیه اتحادیه اروپا صربستان مجلس سوریه کنیا برهم صالح تانزانیا انریکه مورا بلاروس قانون اساسی عمان نامیبیا مجلس یازدهم سیرالئون اتحادیه بین المجالس اسلامی زنگبار نیچروان بارزانی مجلس سنای افغانستان پارلمان سریلانکا سازمان ملل متحد سنگال عراق اوپک سیدابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم برجام هیئت دولت اسحاق جهانگیری ایالات متحده امریکا حسن روحانی مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران آیت الله خامنه ای دولت دوازدهم محمد جواد ظریف وزارت امور خارجه ویژه رئیس جمهور رئیس مجلس ملی فرستاده ویژه مراسم تحلیف بین المجالس وزیر خارجه معاون رئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است

معاون اول رئیس جمهور گفت: در شرایطی که ایران روزهای اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رئیس‌جمهور در سفر خارجی و انجام ملاقات‌های بین المللی است که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، جلسه هیات دولت پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

مخبر: چشم‌انداز روشنی برای توسعه کشور وجود دارد مخبر در این جلسه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان سمنان که بلافاصله پس از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انجام شد، گفت: معمولا رویدادهایی با این درجه از اهمیت که ابعاد گسترده بین المللی دارد باعث می‌شود که مقامات کشورها سفرهای کاری خود را لغو کنند و یا به تاخیر بیاندازند اما رییس جمهور کشورمان با آرامش کامل سفر به سمنان و دیدار با مردم این استان را انجام داد.

وی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رییس جمهور کشورمان هم اکنون در سفر خارجی و انجام ملاقات‌های بین المللی هستند که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند راه‌اندازی نهضت تولید در کشور است، افزود: برای تحقق شعار سال جاری باید در تمامی دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها تقسیم کار انجام شود و برنامه‌ریزی دقیقی برای عمق دادن به تولید تا شهرستان‌ها و روستاها و فعال شدن همه آحاد جامعه انجام شود.

مخبر افزود: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم لازم است از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و نخبگان حداکثر استفاده صورت گیرد و آموزش‌های بروز و کاربردی به نیروهای کار ارائه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت ماه تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه‌ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • سفر رئیس جمهور به سریلانکا به روایت تصویر
  • تصاویر استقبال ویژه مسلمانان سریلانکا از رئیسی در مسجد تاریخی کالپیتی + ویدئو
  • سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است
  • آیت الله رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • حاشیه های پررنگ تر از متن سفر رئیسی به پاکستان؛ از استقبال سرد در فرودگاه تا غیبت آجودان