Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@18:48:12 GMT

چگونه خلبان شویم؟ / صفر تا صد یک شغل محبوب

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۱۶۱۷

چگونه خلبان شویم؟ / صفر تا صد یک شغل محبوب

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، نزدیک بودن به پایتخت، ارتقاء سطوح پروازی، سیستم‌های به روز ناوبری هوایی و دارا بودن بزرگ‌ترین باند پروازی به طول چهار کیلومتر، از جمله مزایایی است که پیام را تبدیل به قطب آموزش خلبانی و هوانوردی کشور کرده است.

هم اکنون پنج مرکز آموزش خلبانی در فرودگاه پیام فعالیت دارند و روزانه به طور میانگین بیش از ۸۰ پرواز آموزشی در فرودگاه بین المللی پیام  انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در زمان حاضر بیش از ۲ هزار متقاضی و علاقه‌مند حوزه صنعت هوایی در مدارس  فرودگاه بین المللی پیام مشغول به آموزش هستند.

کاپیتان شریفیان البرزی، مدیر عامل مرکز آموزش هوانوردی پارسیس گفت: علاوه بر داشتن شرایط جسمی و سلامت روانی هر دانشجو ملزم است که کلاس‌های تئوری خلبانی از جمله هواشناسی، آیرودینامیک، ناوبری هوایی، مقررات وزن و تعادل، قابلیت‌های پرواز، موتور سیستم، نحوه کار با کامپیوتر پرواز و نیز محاسبات نقشه خوانی و فیزیولوژی پرواز را فرا گیرد.

 مدیر عامل مرکز آموزش هوانوردی پارسیس افزود: دوره‌های عملی نیز پس از گذراندن دوره‌های تئوری برگزار که در این دوره‌ها متقاضیان ملزم به ۵۰ ساعت پرواز آموزشی به همراه استاد خلبان و نیز به صورت مستقل هستند که در پایان با گذراندن دوره‌های مختلف به صورت تئوری و عملی مدارکی از جمله گواهینامه شخصی، گواهینامه تجاری، اجازه پرواز کور و گواهینامه آموزش خلبانی می‌شوید.

شریفیان گفت: پارسیس از جمله مراکز آموزش خلبانی است که از سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز و هم اکنون در این مرکز دوره‌های خلبانی، دیسپچری و مهمانداری برگزار می‌شود.

او با بیان این که گواهینامه‌های صادر شده از مرکز آموزش خلبانی پارسیس مستقر در فرودگاه بین المللی پیام است، افزود: ما زیر مجموعه سازمان هواپیمایی کشوری هستیم به همین منظور گواهینامه‌های صادره از این مرکز در کشور و خارج از کشور داری اعتبار هستند.

شریفیان در بخش دیگری از سخنان خود به جذب دانش آموختگان این مرکز آموزش خلبانی به ایرلاین‌ها اشاره کرد و گفت: گفتبخش قابل توجهی از فارغ التحصیلان این مرکز آموزشی در بسیاری از ایرلاین‌های داخلی و خارجی هم اکنون مشغول به فعالیت هستند.

مدیر عامل شرکت پارسیس با بیان این که یکی از فاکتور‌های اصلی برای این شغل داشتن علاقه است افزود: همچنین افرادی که قصد وارد شدن برای آموزش‌های خلبانی را دارند باید در ابتدا از فاکتور‌هایی مانند معاینه پزشکی را انجام و دوره‌های آموزش تردد در رمپ پروازی را نیز دیده باشند.

او با بیان این که دانشجویان باید ٨٢٥ ساعت در مجموع در کلاس‌های مختلف تئوری و عملی حاضر شوند، گفت: با توجه به گرفتن مجوز ایرتاکسی و راه اندازی آن در آینده نزدیک بسیاری از این دانشجویان می‌توانند جذب این طرح شوند.

انتهای پیام/ ر. ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرودگاه بین المللی خلبان هواپیما آموزش خلبانی مرکز آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در سال گذشته بیش از ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ هرمزگان گرفته شده است.

حسین قاسمی امروز هفتم اردیبهشت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر افزود: از این تعداد ۴۹ هزار تماس منجر به اعزام آمبولانس، ۱۶ هزار و ۷۱۱ مورد مشاوره و بیش از ۵۶ هزار مزاحمت تلفنی بوده است. 

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: سایر تماس‌ها نیز جهت پیگیری حوادث و بیماران بوده است که در همین رابطه باید اضافه کنم تمامی کارشناسان مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ هرمزگان کارشناس یا کارشناس ارشد رشته پرستاری یا رشته‌های پیراپزشکی هستند که به صورت کاملا تخصصی برای تریاژ تلفنی بیماران و مصدومان آموزش دیده‌اند.

دکتر قاسمی در پایان از تمامی مددخواهانی که با اورژانس تماس می‌گیرند درخواست کرد در هنگام تماس با اورژانس ۱۱۵، ضمن حفظ خونسردی خود، اطلاعات لازم از قبیل، نوع بیماری، مصدومیت، تعداد مصدوم، سن بیمار، سابقه بیماری، آدرس دقیق و... را در اختیار همکاران ما در مرکز پیام بگذارند و به توصیه‌ها و مشاوره‌های آنها عمل کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۸ اردیبهشت ، سالروز عروج خلبان تیز پرواز آسمان ایران
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • خلبان نامداری که درخواستِ کم کردن درجه‌اش را داشت! + فیلم
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه : کم کم می خواهند شنبه را به روز اصلی تعطیل تبدیل کنند/ اینکه گفته می شود باید با دنیا هماهنگ شویم یک پیام پنهان دارد
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • حماسه باشکوهی که شهید شیرودی رقم زد/در حد امکان وامدار تاریخ بودم
  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند