Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، کشورهای یاد شده در بیانیه‌ای که به امضای نمایندگان دائم کشورهایشان در اتحادیه افریقا رسیده و امروز (چهارشنبه) منتشر شد، از رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا خواستند تا بر اساس آئین نامه اعطای اعتبارنامه عضو ناظر این اتحادیه، موضوع یاد شده را در دستورالعمل جلسه بعدی شورای اجرایی درج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این بیانیه آمده است: با اشاره به بیانیه رئیس کمیسیون در ۲۲ ژوئن ۲۰۲۱، در خصوص دیدار وی با سفیر [ رژیم ] اسرائیل در اتیوپی و دریافت اعتبارنامه وی، سفارتخانه‌های مذکور مایلند کمیسیون محترم را از مخالفت با برنامه‌ای که رئیس کمیسیون درباره یک مسأله سیاسی و حساس انجام شده و اینکه اتحادیه آفریقا در تصمیم گیری های واضح و تصمیمات محکم خود در بالاترین سطح که در مدت زمان طولانی مبنی بر حمایت از فلسطین ابراز کرده است را مطلع کنند.   

کشورهای یاد شده در بیانیه خود با اشاره به اینکه موضع اتحادیه آفریقا در حمایت از فلسطین ثابت است، افزودند که اقدامات رژیم اسرائیل در تمام اشکال که علیه مردم فلسطین انجام شده است را محکوم می‌کنند و تصمیم رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا برای عضویت رژیم اشغالگر فلسطین را با منافع عالی، ارزش‌ها، آرمان‌ها و مقررات اتحادیه آفریقا در تضاد می‌دانند.  

کشورهای یاد شده ابراز تاسف کردند که رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا درخواست رژیم اسرائیل را برخلاف اصول و اهداف مندرج در اساسنامه این اتحادیه و مغایر با تصمیمات صادر شده توسط ارگانهای مختلف اتحادیه و برخلاف روشی که پیشینیان از آن پیروی کرده‌اند، مورد موافقت قرار داده است. 

امضا کنندگان این بیانیه افزودند که همچنین این درخواست بدون در نظر گرفتن منافع عالی اتحادیه، دیدگاه‌ها و نگرانی‌های کشورهای عضو و بر خلاف معیارهای در نظر گرفته شده برای اعطای عضو ناظر و نظام نامه اعتبار سنجی اتحادیه آفریقا در ژوئن ۲۰۰۵ توسط هیات اجرایی تصویب شد که نشان دهنده تخطی رئیس کمیسیون اتحادیه از فرآیند اجرایی و سیاسی و غیرقابل قبول است. 

در این بیانیه به مواضع ثابت اتحادیه آفریقا در حمایت از حقوق مشروع فلسطین تاکید شده است. 

پیش از این نیز کشورهای اردن، کویت، قطر، فلسطین، یمن و نمایندگان سفارتخانه‌های کشورهای آفریقایی در اتحادیه عرب، پذیرش رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر اتحادیه آفریقا را محکوم کردند و خواستار لغو این تصمیم از سوی این اتحادیه شدند.  

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ألیلی أدماسو» سفیر این رژیم در «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی، به عنوان عضو ناظر، استوارنامه خود را تقدیم اتحادیه آفریقا کرده است. 

پیشتر رژیم صهیونیستی در سازمان وحدت آفریقا مقام ناظر را به دست آورده بود اما پس از انحلال این سازمان در سال ۲۰۰۲ و تبدیل آن به اتحادیه آفریقا، تلاش‌های این رژیم برای ادامه عضویت آن به عنوان ناظر بی‌نتیجه بود. 

برچسب‌ها قاره آفریقا اتحادیه آفریقا آدیس آبابا اسرائیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره آفریقا اتحادیه آفریقا آدیس آبابا قاره آفریقا اتحادیه آفریقا آدیس آبابا اسرائیل رئیس کمیسیون اتحادیه اتحادیه آفریقا عضو ناظر یاد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد

وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مراودات تجاری این کشور با رژیم اسرائیل به طور کامل متوقف شده است و تا زمانی که این رژیم اجازه ندهد کمک‌ها به غزه برسد، این توقف ادامه خواهد داشت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مراودات تجاری این کشور با رژیم اسرائیل به طور کامل متوقف شده است و تا زمانی که این رژیم اجازه ندهد کمک‌ها به غزه برسد، این توقف ادامه خواهد داشت.

ترکیه روز پنجشنبه تمامی مبادلات تجاری با اسرائیل را به حالت تعلیق درآورد و علت این اقدام را "بدتر شدن فاجعه انسانی" در غزه عنوان کرد.

ارزش معاملات تجاری بین ترکیه و اسرائیل در سال گذشته میلادی حدود 7 میلیارد دلار (6.5 میلیارد یورو) بود.

آمریکا یک‌میلیارد دلار دیگر تسلیحات به اسرائیل می‌دهدچرا اسرائیل توان مالی برای ادامه نسل کشی فلسطینیان را ندارد؟

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: معاملات صادرات و واردات مربوط به اسرائیل متوقف شده است و تمامی محصولات را در بر می‌گیرد.

این بیانیه می‌افزاید: ترکیه اقدامات جدید را تا زمانی که دولت اسرائیل اجازه ارسال بی وقفه و کافی کمک‌های بشردوستانه به غزه را صادر نکند، به شدت و قاطعانه اجرا خواهد کرد.

اوایل روز پنجشنبه، زمانی که گزارش‌هایی مبنی بر این اقدام ترکیه برای اولین بار منتشر شد، اسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را متهم کرد که مانند یک "دیکتاتور" عمل می‌کند.

این اقدام ترکیه برای توقف تمام تجارت خود با رژیم صهیونیستی به دنبال ممنوعیت‌های جزئی صورت می‌گیرد.

ترکیه ماه گذشته اعلام کرد که صادرات 54 نوع محصول از جمله آلومینیوم، فولاد، محصولات ساختمانی و کودهای شیمیایی به سرزمین‌های اشغالی را محدود کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • روایت امام جمعه تهران از حمله سپاه به اسرائیل
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت