Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@14:43:37 GMT

شکارچی حرفه‌ای غیرمجاز در یزد دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۱۷۷۰

شکارچی حرفه‌ای غیرمجاز در یزد دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مشکل و تهدید اصلی حیات ‌وحش در جامعه امروز شکار بی‌رویه است، با وجود میلیون‌ها اسلحه مجاز و یک ‌میلیون اسلحه شکاری غیرمجاز در دست مردم، بین انسان و حیات ‌وحش یک جنگ نابرابر برقرار شده است.

با بهره‌گیری از جوامع محلی، روستایی و تشکل‌های مردم ‌نهاد را در راستای صیانت از حیات وحش مهم دانست، چرا که با نیروی‌های محیط‌‌بان، به‌ تنهایی نمی‌توان حفاظت کامل برای حیات ‌وحش کشور را تأمین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 علی اکبر کارگر در این باره اظهار کرد: بر اساس گزارش مردمی مبنی بر انجام شکار غیرمجاز توسط یک شکارچی حرفه ای در یزد، با هماهنگی و مجوز صادر شده از دادستانی و با همکاری پلیس امنیت استان طی بازرسی از منزل متخلف، وی را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از منزل وی مقادیر قابل توجهی آثار جرم شامل، چهار قبضه سلاح ، آثار کشف شده مربوط به یک رأس بزغاله وحش، شش عدد فشنگ گلوله زنی، سه دستگاه دوربین چشمی، تله زنده گیری حیات وحش و دیگر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان یزد افزود: پرونده متخلف از قانون شکار و صید جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

باید یادآور شد آن چه که باعث کاهش جمعیت حیات وحش و نابودی و انقراض نسل های جانوری در کشور می شود تخریب زیستگاهها و نابودی اکوسیستم گیاهی و جانوری است و اگر سال‌ها پیش ببر مازندران نابود شد و شیر ایرانی از بین رفت ناشی از بی تدبیری خود ماست و اگر غفلت کرده بودیم شاید دیگر امروز یوزپلنگ هم نداشتیم.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: علی اکبر کارگر محیط زیست شکار بی رویه خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) این عنکبوت بی‌رحم و خطرناک است

عنکبوت شکارچی گلسنگ (Lichen Huntsman Spider) با نام علمی Heteropoda boiei به نام عنکبوت گلسنگ نیز شناخته می‌شود و به سرده Heteropoda در خانواده Sparassidae تعلق دارد. این نوع عنکبوت شکارچی در آسیا و استرالیا یافت می‌شود. این عنکبوت‌ها می‌توانند از نظر رنگ متفاوت باشند و ترکیب‌های رنگی مختلفی از آن‌ها وجود دارد.

به گزارش عصر ایران، عنکبوت شکارچی گلسنگ برای شکار طعمه خود تار نمی‌تند، بلکه در میان خزه‌ها و گلسنگ‌ها کمین کرده و زمانی که طعمه در فاصله مناسب قرار گرفت، به آن حمله می‌کند. به واسطه ترکیب رنگ خود، آن‌ها می‌توانند بین خزه‌ها و گلسنگ‌ها استتار کنند.

رژیم غذایی آن‌ها بیشتر از حشرات و سایر بی مهرگان و گاهی اوقات مارمولک‌های کوچک تشکیل شده است. عنکبوت شکارچی گلسنگ اغلب در شکاف پوست درختان زندگی می‌کند. آن‌ها می‌توانند بسیار سریع حرکت کنند و اغلب از پرش فنری در حین دویدن استفاده می‌کنند. این عنکبوت‌ها می‌توانند روی دیوار‌ها و حتی سقف راه بروند.

در صورتی که یک عنکبوت شکارچی گلسنگ را بردارید، احتمال این که واکنش چسبیدن را از خود نشان دهد، زیاد است که جدا کردن حیوان از طریق تکان دادن را دشوار کرده و احتمال گاز گرفته شدن توسط آن را افزایش می‌دهد.

عنکبوت‌های ماده مدافعان سرسختی از کیسه‌های تخم و فرزندان خود هستند. در صورتی که تحریک شوند، آن‌ها یک نمایش هشدار دهنده را به اجرا می‌گذارند. اگر هشدار‌ها نادیده گرفته شوند، احتمال حمله و گاز گرفتن عنکبوت وجود دارد.

دیگر خبرها

  • ثبت تصاویری خاص از شکار و شکارچی!
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • بازرس قلابی اتوبوسرانی در مشهد دستگیر شد
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • (تصاویر) این عنکبوت بی‌رحم و خطرناک است
  • شکار پهپاد آمریکایی در آسمان یمن
  • سرمربی سرشناس و پرتغالی سپاهان زن ایرانی گرفت و مسلمان شد | من الان یکی از خانواده های ایرانی هستم + جزئیات