Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های ورزشی داخلی، امروز (سه شنبه) به بررسی رقابت‌های المپیک توکیو و حواشی آن پرداخته اند.

فارس: خسارت‌های جبران ناپذیر بر پیکر والیبال/ فصل رفتن رسید؟

خبرگزاری فارس با انتشار گزارشی به عملکرد تیم ملی والیبال ایران در المپیک پرداخت و نوشت: داورزنی بر این باور بود که خودش به تنهایی والیبال را به این جایگاه رسانده و بسیار تلاش کرد تا آن را به سایر افراد هم منتقل کرده و آن را به یک باور عمومی تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در وزارت ورزش پیگیر تصویب قانونی در هیئت دولت بود که ریاست فدراسیون شغل محسوب نشود و با علم به ناتوانی ضیایی در اداره والیبال، بعد از مدتی که تیم‌های ملی در مسیر افت قرار داشتند، کسب نتایج ضعیف را بهانه کرده و با تصویب این قانون به عنوان سوپرمن و ناجی به فدراسیون برگردد و همزمان با پست معاونت ورزش رئیس فدراسیون هم باشد.

همه محاسبات درست از آب در نیامد. بر خلاف انتظارش با مقابله ضیایی مواجه شد؛ تا جایی که او پیگیر پرونده مسائل شائبه برانگیز در فدراسیون بود. داورزنی در ادامه با استفاده از قانون منع بکارگیری بازنشستگان، ضیایی را کنار گذاشت و سپس مجمع را برای شکل قانونی آن تشکیل داد و داوری را به عنوان سرپرست منصوب کرد.

با توجه به عدم تصویب قانون شغل نبودن ریاست فدراسیون، عملکرد بسیار ضعیف داورزنی در پست معاونت فنی وزارت ورزش و آسیب‌های فراوان به بدنه ورزش کشور، سلطانی‌فر هم راضی شد تا او را به فدراسیون بازگرداند. البته، با وجود عملکرد نسبتاً قابل قبول افشین داوری در طول مدت سرپرستی فدراسیون و اقدام او جهت حضور در انتخابات والیبال، به یک باره کنار گذاشته شد تا راه برای داورزنی هموار شود. داورزنی در حالی که پست معاون وزیر ورزش را نیز در اختیار داشت، رقابتی نابرابر با بهنام محمودی را به وجود آورد و به ریاست بازگشت.

تسنیم: گزارشی از یک سفر بی‌بازگشت؛ داستان غم‌انگیز تیمانوفسکا

خبرگزاری تسنیم نیز به ماجرای یک ورزشکار پرداخت و نوشت: سوای المپیک ۱۹۷۲ مونیخ که در پی انفجار بمب به یک تراژدی واقعی تبدیل شد، شاید بتوان المپیک ۲۰۲۰ توکیو را یکی از دراماتیک‌ترین المپیک‌های تاریخ قلمداد کرد؛ بازی‌هایی که کرونا را تجربه کرد و به تعویق افتاد، در میان موجی گسترده از مخالفت‌ها آغاز شد و با وجود افزایش روزافزون مبتلایان همچنان به پیش می‌رود. المپیک ۲۰۲۰ داستان‌های منحصربفردی برای تعریف کردن و حتی تبدیل شدن به فیلم سینمایی دارد؛ از سرنوشت عجیب «سیمون بایلز» آمریکایی گرفته که به دلیل آنچه مشکلات روانی عنوان شد حضور در رقابت‌های چند ماده دوومیدانی را از دست داد، اما در نهایت توانست با کسب یک مدال برنز به کشورش بازگردد، تا قهرمانی دور از ذهن و شگفت‌انگیز یک ایتالیایی در دوی ۱۰۰ متر و اتهاماتی که در مورد دوپینگش به او نسبت می‌دهند و البته یک مورد کاملا عجیب و غم‌انگیز؛ کریستین تیمانوفسکا» از بلاروس زن ۲۴ ساله دونده‌ای که به یک باره کنار گذاشته شد و بنا بر برخی از روایت‌ها به دلایل سیاسی قرار شد به کشورش بازگردد، اما او مقاومت کرد و در نهایت سرنوشتی عجیب برای او رقم خورد.

وقتی تیمانوفسکا، دونده زن ۲۴ ساله از بلاروس برای شرکت در رقابت‌های دوومیدانی المپیک ۲۰۲۰ عازم توکیو بود؛ شاید هرگز فکرش را هم نمی‌کرد که این، یک سفر بی‌بازگشت به وطنش باشد. سفری که باعث شد همسرش نیز از توکیو به جای بلاروس راهی کشور دیگری در شرق اروپا (اوکراین) شود و شرایط خانوادگی بغرنجی پیدا کند.

این دونده ۲۴ ساله طبق برنامه کادر فنی تیم ملی بلاروس قرار بود در ماده‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ متر زنان در المپیک توکیو مسابقه دهد. کریستین تیمانوفسکا در ماده تیمی دوی ۴ در ۴۰۰ متر امدادی نیز قرار بود شرکت کند. او در پیست قرار گرفت، اما پیش از آغاز مسابقه و در نهایتِ شگفتی حاضران در ورزشگاه از سوی کادر فنی تیم ملی بلاروس از ترکیب تیم خارج شد. تیمانوفسکا که به شدت عصبی و مبهوت شده بود، پیست مسابقه را به اجبار ترک کرد. کادر فنی تیم ملی بلاروس اعلام کرد که تیمانوفسکا مشکل روانی دارد و همچنین از تخصص لازم برای دوی ۴ در ۴۰۰ متر امدادی برخوردار نیست.

ورزش ۳: اشک‌های کورک؛ این تیم نفرین شده

ورزش ۳ نیز به حذف تیم ملی والیبال لهستان پرداخت و نوشت: رقابت‌های المپیک برای تیم ملی والیبال لهستان بد آغاز شد، خوب پیش رفت و بدتر تمام شد. آن‌ها که در گام نخست به ایران باخته بودند، بازگشت فوق العاده‌ای به مسابقات داشتند و با ۴ پیروزی متوالی، به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک چهارم نهایی المپیک توکیو ۲۰۲۰ شدند.

لهستان در مرحله بعدی، فرانسه قدرتمند را پیش رو داشت. با وجود اینکه بازی در ست چهارم با نتیجه ۲ بر یک به سود لهستان دنبال می‌شد و آن‌ها حتی ست چهارم را نیز خوب آغاز کرده بودند، اما این فرانسه بود که به خوبی توانست از تجربه خود استفاده کرده و با پیروزی ۳ بر ۲، راهی دیدار نیمه نهایی شود.

پس از پایان این بازی، اشک‌های بازیکنان لهستان و در صدر آنها، بارتوش کورک در فضای مجازی و رسانه‌ها بازتاب زیادی داشت. کورک ۳۲ ساله که او را بهترین نمایشی زن و یکی از بهترین اسپکر‌های جهان می‌نامند و همچنین به او لقب شبح لهستانی نیز داده‌اند، در پایان بازی بسیار غمگین و ناراحت بود.

مهر: ناکامی والیبال از کجا «کلید» خورد/ فدراسیون دیر از خواب بیدار شد!

خبرگزاری مهر هم به عملکرد تیم ملی والیبال پرداخت و نوشت: تیم ملی والیبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو وداع تلخی داشت. ملی پوشان پس از شکست مقابل ژاپن، رقیب دیرینه آسیایی خود از صعود به مرحله حذفی بازی‌ها بازماندند تا به عنوان نهمی مشترک بسنده کنند. این نتیجه در حالی به دست آمد که تیم ملی در المپیک ریو که نخستین تجربه حضورش در المپیک بود با صعود از گروه خود عنوان پنجمی مشترک را به دست آورد.

رئیس فدراسیون که در صدد بود با همان تفکر قدیمی یعنی با در اختیار گرفتن نسل طلایی و بهترین مربی دنیا، جبران زمان از دست رفته و عدم برنامه ریزی را کند، ولادیمیر الکنو را علم کرد. کارشناسان و رسانه بارا‌ها تاکید کردند که به خدمت گرفت برترین مربی جهان نمی‌تواند والیبال ایران را روی سکوی المپیک قرار دهد و این کار فقط حواشی را بیش‌تر خواهد کرد، اما فدراسیون اعتنایی نکرد.

فدراسیون والیبال می‌توانست مانع از بروز مشکل بزرگ‌تر برای تیم ملی و والیبال کشور شود و آن این بود که از آرمان بدون برنامه خود کوتاه بیاید. تیم ملی می‌توانست با مربی ایرانی و حتی یک مربی درجه یک ایتالیایی که به سیستم والیبال ایران شباهت دارد کارش را دنبال کند تا نه پول بیت المال از بین برود و نیز از تجربه به دست آمده در توکیو برای ادامه مسیر استفاده شود، اما فدراسیون انتخابش را انجام داده بود و از مربی‌ای استفاده کرد که پس از المپیک تصمیم به خداحافظی از دنیای مربیگیری داشت!

CNN: هنرنمایی بانوان بسکتبال آمریکا در المپیک

تیم بسکتبال زنان ایالات متحده در پنجاه و سومین بازی متوالی المپیک به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

تیم بسکتبال زنان ایالات متحده آمریکا، برترین تیم جهان و برنده شش مدال طلای ادوار گذشته المپیک، امروز با پیروزی ۷۹-۵۵ برابر استرالیا به برتری رسید و به نیمه نهایی صعود کرد.

برنا استوارت در نیمه اول ۲۰ امتیاز گرفت و روز را با ۲۳ امتیاز به پایان رساند و تیم آمریکا را رهبری کرد.

این تقابل در یک چهارم نهایی بین دو تیم آمریکا و استرالیا، تکرار بازی‌های فینال المپیک‌های ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ بود. آمریکایی‌ها از سال ۱۹۹۶ در همه المپیک‌ها مدال طلای این رویداد را کسب کرده اند و در حال حاضر ۵۳ برد متوالی در بازی‌های المپیک دارند.

استرالیا که در این المپیک بدون بهترین بازیکن خود، لیز کمبج، شرکت کرده، توکیو را بدون مدال ترک می‌کند. کمبج قبل از المپیک زمانی که تیم در نوادا در حال آماده سازی بود به دلیل سلامت روانی از تیم کنار رفت.

CNN: کسب فقط سه مدال در المپیک توکیو توسط هند ۱.۳ میلیارد نفری

هند امروز (چهارشنبه) با کسب مدال برنز توسط لوولینا بورگوهاین، سومین مدال خود را در المپیک توکیو به دست آورد. بورگوهاین پس از شکست مقابل بوسناز سورمنلی ترکیه‌ای از صعود به فینال باز ماند.

با توجه به اینکه امروز تعداد بیشتری از ورزشکاران هندی برای کسب سکو در کشتی و هاکی در حال رقابت هستند، این کشور قصد دارد از بهترین عملکرد المپیکی خود با ۶ مدال در لندن ۲۰۱۲ پیشی بگیرد.

هند دومین کشور پرجمعیت جهان است اما نتایج خوبی کسب نکرده است. کمبود بودجه و زیرساخت‌های مناسب مانع از تبدیل هند به یک قدرت در المپیک شده است.

با این حال، تعداد المپیکی‌های هند در سال‌های اخیر به طور مداوم افزایش یافته است، زیرا دولت بیشتر در ورزش و دو و میدانی سرمایه گذاری کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: المپیک توکیو المپیک ۲۰۲۰ المپیک ۲۰۲۰ توکیو تیم ملی والیبال المپیک توکیو والیبال ایران پرداخت و نوشت المپیک ۲۰۲۰ تیم ملی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۲۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پائز: هدف ما المپیک است، مردم ایران حامی تیم ملی والیبال هستند

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، پائز در بدو ورود به ایران گفت: وقتی سال ۲۰۱۴ به ایران آمدم متوجه شدم که والیبال برای ایرانی‌ها چقدر مهم است، می‌دانم که مردم ایران چقدر عاشق والیبال هستند و این رشته ورزشی در حال رشد کردن است.   سرمربی تیم ملی والیبال ایران افزود: امیدوارم که در کنار کادرفنی و بازیکنان نقشم را برای پیشرفت والیبال ایران به خوبی اجرا کنم، برای همین بسیار هیجان زده هستم.   پائز گفت: می‌دانم که عملکرد تیم ملی برای مردم ایران بسیار مهم است، اینکه چه بازیکنی دعوت می‌شود؟ مربی چه کسی است؟ با این حال من روی کارم تمرکز می‌کنم چون کاری که باید در لیگ ملت‌های والیبال انجام دهیم مهم است، ما هدف بزرگی داریم و امیدوارم مردم این را درک کنند.   وی افزود: خیلی خوشحالم که در ایران هستم و امیدوارم تابستان خوبی داشته باشیم و به حضورمان در پاریس منجر شود، از حمایت مردم تشکر می‌کنم. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • فیلم شهاب حسینی و پارسا پیروزفر نیامده رکورد شکنی کرد
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • اولین واکنش رئیس فدراسیون والیبال به انصراف محمد موسوی از تیم ملی +فیلم
  • روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی
  • پائز: قلب بازیکنان را می‌خواهم
  • باید به سهمیه المپیک برسیم
  • پائز: هدف ما المپیک است، مردم ایران حامی تیم ملی والیبال هستند
  • تقوی: خوشحالی و رضایت مردم از والیبال از همه چیز مهم‌تر است
  • سرمربی تیم ملی والیبال به ایران آمد