Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اتاق بازرگانی ایران، «غلامحسین جمیلی» در نشست سفیر فنلاند در تهران با فعالان اقتصادی بخش خصوصی، اظهار داشت: مجموعه اقدامات سال‌های ‌اخیر اتاق ایران، متاثر از شیوع ویروس کرونا، با رویکرد جدیدی ادامه خواهد یافت و تلاش کردیم بر اساس منافع مشترک بین کشورهای مختلف نسبت به حفظ روابط خود اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: فنلاند یکی از کشورهای با اهمیتی است که جدای از نقش موثر آن در فضای ارتقای تکنولوژی و سهم بازارهای بین‌المللی، رابطه تجاری و تراز تجاری اندکی با ایران در دهه اخیر داشته است.
جمیلی خاطرنشان کرد: فنلاند یکی از کشورهای موثر، پیشگام و دارای رتبه برتر در حوزه استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآفرین و خلاق است که رویکرد جدید فضای کسب‌وکار کشور در جهت جبران ضعف‌هایی که بوده، می‌تواند مسیر خوبی برای استفاده از این تجربیات همکاری‌های مشترک با فنلاند ایجاد کند.
رئیس کمیته مشترک ایران و فنلاند با بیان اینکه به دنبال تغییر همکاری‌ها از حوزه مبادله کالاهای مختلف فیزیکی به توسعه همکاری‌ها بر بستر دانش فنی و تکنولوژی هستیم، گفت: ایران به دلیل بهره مندی از نیروی انسانی ماهر که کارکرد موثر و تجربه‌های موفق در عرصه‌های گوناگون فناوری اطلاعات در چند سال اخیر داشته، مستعد همکاری با کشور فنلاند است، بنابراین هم اقبال ایران و هم تجربه فنلاند می‌تواند سرعت انجام این کار را بالا ببرد.
وی افزود: همچنین استفاده از مهارت‌ها و توانمندی‌های فنلاند در حوزه کشاورزی می تواند ایران را در توانمندی های تامین و تولید مواد غذایی ارتقا دهد زیرا فنلاند از پیشگامان عرصه در نوآوری تکنولوژی محصولات کشاورزی و غذایی است.
به گفته جمیلی، استفاده از توانمندی‌های فنلاند در حوزه‌های آب و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک باید مورد توجه قرار بگیرد.
همچنین در این نشست "کیو نوروانتو" سفیر فنلاند در تهران نیز با اشاره به جلسات متعدد کمیته مشترک ایران و فنلاند در سفارت اظهار داشت: می‌توانیم به تعمیق روابط دو کشور امیدوار باشیم.
وی افزود: در سال های حضور در ایران، شاهد ظهور توسعه در بخش‌های مختلف اقتصاد ایران بودم که به دلیل مسائل سیاسی مسیر دیگری را برای پیشرفت طی می کند، یکی از راه‌های تحقق روابط دو کشور، ارتباط با شرکت‌های ایرانی در زمینه‌های فعالین آنها است که امیدوارم با ارتقای روابط تجاری دو کشور این مهم شکل بگیرد.
«رونولا» کارشناس اقتصادی فنلاند نیز با بیان اینکه فرصت‌های زیاد و محرک‌های اقتصادی خوبی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد، گفت: در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ فضای اقتصادی در ایران خیلی فعال بود و هیات‌های تجاری زیادی از کشور فنلاند به ایران سفر کردند. بر اساس مطالعات یک شرکت فنلاندی در آن زمان بیش از یک میلیارد دلار فرصت سرمایه‌گذاری در ایران وجود داشت.  

به گزارش ایرنا، در چهار ماه نخست سال جاری ۵۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۹ میلیارد دلار بین ایران و کشورهای مختلف مبادله شد که سهم صادرات کالاهای غیرنفتی ۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ارزش ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار و سهم واردات ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بود.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران فنلاند توسعه صادرات اتحادیه اروپا اتاق ایران تجارت صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران فنلاند توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران فنلاند توسعه صادرات اتحادیه اروپا اتاق ایران تجارت صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، براساس آمار گمرک صادرات ایران و امارات در سال گذشته بیش از ۲۷ میلیارد دلار بوده که سهم واردات کالا از این کشور بیش از ۲۰ میلیارد دلار ثبت شده است. به گفته مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود