Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:51:45 GMT

شیوه نامه‌های بهداشتی ماه محرم هنوز ابلاغ نشده است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۲۶۷۱

شیوه نامه‌های بهداشتی ماه محرم هنوز ابلاغ نشده است

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی روز چهارشنبه با اشاره به مصاحبه دیروز وزیر کشور مبنی بر ابلاغ شدن شیوه نامه های بهداشتی مربوط به ماه محرم گفت: با وجود اعلام وزیر کشور، متأسفانه تا ظهر امروز با همه پیگیری‌های انجام‌شده از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، هیچ ابلاغیه‌ای به‌دست ما نرسیده است و ما همچنان شاهد بلاتکلیفی برگزارکنندگان هیئات و همه فعالان این عرصه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدیران وزارت کشور این موضوع را مدنظر قرار دهند که تطبیق هیئت‌ها با پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی؛ زمان‌بر است و انتظار می‌رفت با توجه به توافقات خوبی که انجام‌گرفته بود، حداقل یک هفته قبل از شروع محرم این دستورالعمل‌ها ابلاغ می‌شد. در چنین شرایطی اگر ابلاغ این پروتکل‌ها به‌روز شنبه موکول شود، هیئت‌ها عملاً ۴۸ ساعت فرصت تطبیق شرایط خود با این دستورالعمل‌ها را خواهند داشت که قطعاً شرایط سخت‌تری را برای برگزارکنندگان هیئات ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز سه شنبه در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا گفت: کمیته امنیتی انتظامی و سیاسی درباره نحوه برگزاری عزاداری در ماه محرم تصمیمات خوبی گرفت و پروتکل‌های پیشنهادی وزارت بهداشت هم تصویب شده و به همه جوامع مذهبی اعم از هیات‌ها و مساجد و هرجایی که تجمعات است ابلاغ شده است.

وی افزود: سازمان تبلیغات متولی و مسوول رعایت و اجرای این پروتکل‌ها است که باید همه هیات ها و مساجد را توجیه کند. مراسم عمدتا در فضای باز و به صورت محدود با رعایت پروتکل‌ها برگزار خواهد شد.  

دو روز پیش نیز حسین ذوالفقاری رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا گفت: مراسم ایام ماه محرم به شرط استفاده صد در صدی از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در کنار واکسیناسیون و با اولویت استفاده از مکان‌های باز و دارای تهویه مناسب هوا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تجربه خوبی در سال گذشته در برگزاری مراسم ماه محرم داشته ایم، تصریح کرد: باید امسال هم این تجربه موفق با رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی تکرار شود. امسال هم مثل سال گذشته ایستگاه‌های صلواتی دایر نخواهد شد و در عوض موکب‌های سلامت برای پخش ماسک مورد توجه قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها ماه محرم هیأت عزاداری سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم هیأت عزاداری سازمان تبلیغات اسلامی ماه محرم هیأت عزاداری سازمان تبلیغات اسلامی سازمان تبلیغات پروتکل ها ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفال به حافظ شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ المنه لله که در میکده باز است....

فرارو- فال گرفتن از آثار ادبی، از باور‌های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می‌بردند بهره‌ای از کلام حق دارند رجوع می‌شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است.

المنه لله که در میکده باز است
زان رو که مرا بر در او روی نیاز است

خم‌ها همه در جوش و خروشند ز مستی
وان می‌که در آن جاست حقیقت نه مجاز است

از وی همه مستی و غرور است و تکبر
وز ما همه بیچارگی و عجز و نیاز است

رازی که بر غیر نگفتیم و نگوییم
با دوست بگوییم که او محرم راز است

شرح شکن زلف خم اندر خم جانان
کوته نتوان کرد که این قصه دراز است

بار دل مجنون و خم طره لیلی
رخساره محمود و کف پای ایاز است

بردوخته‌ام دیده چو باز از همه عالم
تا دیده من بر رخ زیبای تو باز است

در کعبه کوی تو هر آن کس که بیاید
از قبله ابروی تو در عین نماز است

ای مجلسیان سوز دل حافظ مسکین
از شمع بپرسید که در سوز و گداز است

شرح لغت: غرور: فریفتگی به حسن و دلیری در دلبری/ تکبر:گردن کشی.

تفسیر عرفانی:‌

۱- حتماً اوضاع بر وفق مراد شما خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی و اضطراب وجود ندارد. این دل مشغولی شما به علت وسواس و بی حوصلگی می‌باشد. پس توکل بر خدا کنید و سوره مبارکه السبا، آیه ۲۰ تا ۳۵ را با معنی و حضور قلب بخوانید که گشایش است.

۲- هیج کس از درد دل شما آگاه نیست و همه ریشخند می‌کنند.

۳- حضرت حافظ در بیت هفتم و آخر می‌فرماید:

زمانی که چشم به روی تو گشوده ام، مانند باز شکاری، از هر چه در جهان است، جز تو، چشم دوخته ام.

*‌ای یاران مجلس، از داغ دل حافظ ناتوان، تنها شمع اطلاع دارد که مانند وی می‌سوزد و می‌گذازد.

پس او نیز شما را خیلی دوست دارد و تردید شما ابدا موردی ندارد.

تعبیر غزل:

شکر خدای را به جا بیاور که در‌ها به رویت گشوده خواهد شد و رویاهات با حقیقت پیوند می‌خورد. شخصی وارد زندگیت می‌شود که می‌توانی او را محرم راز‌های ناگفته خود بدانی و به او اعتماد کنی. او چشم تو را بر روی همه جهان می‌بندد و دیدگانت را تنها به روی زیبایی‌ها می‌گشاید. پس بی آنکه غم و اندوه به وجود خود راه دهی خود را برای آمدن او آماده کن.

دیگر خبرها

  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • محور کندوان از سمت شمال به جنوب یک‌طرفه شد
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • تفال به حافظ شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ المنه لله که در میکده باز است....
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • کندوان یک‌طرفه شد