Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به بهانه فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی با دکتر رامین صرامی رییس پژوهشکده سرطان معتمد این نهاد و پژوهشگر برتر کشوری در حوزه علوم پزشکی در سال ۱۳۹۹ به گفتگو نشستیم.

وی که به عنوان محقق برگزیده و برتر HIV کشورهلند نیز در سال ۲۰۱۴ شناخته‌شده و از نخبگان بازگشته به کشور محسوب می‌شود، در پاسخ به علت انتخاب خود از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به عنوان پژوهشگر برتر حوزه پزشکی در سال ۱۳۹۹ گفت: ظاهراً وزارت بهداشت در سال گذشته اولویت گزینش و انتخاب را علاوه بر سوابق علمی بر مبنای انجام پروژه‌های فناورانه و راهبردی قرارداده است که تولید نخستین کیت بومی تشخیص مولکولی کووید ۱۹ در کشور و انجام پروژه‌های مرتبط با سلول درمانی کووید ۱۹، در این انتخاب موثر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 صرامی با اشاره به اینکه کیت تشخیص مولکولی کووید ۱۹ جهاددانشگاهی، این افتخار را دارد که به عنوان یکی از دو تولید کننده اصلی این محصول راهبردی، تاکنون میلیون‌ها کیت تشخیص مولکولی را در سطح ملی تولید، عرضه و توزیع نموده و نیاز کشور را در باب این مهم مرتفع ساخته است ادامه داد: ضمن آنکه جهاددانشگاهی باعرضه محصولی به‌مراتب ارزان‌تر و با شکستن قیمت‌ها از طریق یک رقابت سالم از خروج میلیون‌ها دلار ارز جلوگیری نموده است، موجب صرفه‌جویی ده‌ها میلیارد ریالی نیز گردیده است.

مسئول پروژه تولید نخستین کیت مولکولی تشخیص کووید ۱۹ در ادامه افزود: از ابتدای شیوع پاندمی کووید ۱۹، نیاز به این کیت‌های تشخیصی به عنوان یک اولویت راهبردی برای نظام سلامت مطرح بوده است و علاوه بر محدودیت جدی در تامین این محصول از منابع خارجی به علت تقاضای بالای جهانی، قیمت‌های محصول مشابه خارجی چندین برابر محصول داخلی بوده است.

دکتر صرامی که به عنوان محقق ارشد مرکز پزشکی دانشگاهی دانشگاه آمستردام هلند تحقیقات ارزشمندی را در کارنامه خود دار است به عنوان مدیر دپارتمان توسعه و فناوری درمان‌های پیشرفته پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی در خصوص پروژه سلول درمانی کووید ۱۹ در پژوهشکده گفت: پروژه‌های مرتبط با سلول درمانی کووید ۱۹ با استفاده از سلول‌های کشنده طبیعی و سلول‌های بنیادی نیز با حضور تیم تخصصی خبره در پژوهشکده، در حال حاضر فاز یک کارآزمایی بالینی خود را پشت سر گذاشته است و در انتظار اخذ مجوز از کمیته اخلاق برای شروع فاز دوم است.

شایسته‌سالاری و خودباوری مهم‌ترین عامل جذب نیرو‌های جوان

دکتر صرامی در پاسخ به اینکه، "نگاه شما به شرایط فعالیت، اعتماد و باور جوانان در جهاددانشگاهی چگونه است؟ " گفت: در مورد اعتماد به جوانان اینجانب از بدو ورود به مجموعه جهاددانشگاهی، تحقق واقعی واژه خودباوری نه در قالب الفاظ و شعار و مفاهیم انتزاعی بلکه در شکل یک واقعیت عینی درک کرده‌ام.

ضمن اینکه مشاهده این جانب حاکی از آن بوده که در مجموعه جهاددانشگاهی، روابط و منافع نسبت به شایستگی و شایسته‌سالاری، تفوق و برتری نداشته و براساس دو مقوله خودباوری و شایسته‌سالاری قطعاً یک جوان توانمند که عاشق خدمت به میهن اسلامی است، شانس جذب، حضور موثر و رشد در این مجموعه پویا و چابک را دارا خواهد بود.

رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی در پاسخ به این سوال که" با توجه به تاکید رهبر انقلاب به استفاده از سرمایه جهاددانشگاهی، از این سرمایه‌ها در حل مشکلات کشور و رفع وابستگی به خارج تا چه اندازه استفاده می‌شود؟ گفت: جهاددانشگاهی یک مجموعه منحصربه‌فرد در کشور است که در این مجموعه، واژه مقدس " فعالیت جهادی" تحقق یافته و جهادگران علم و فناوری این کشور با اولویت قراردادن منافع ملی به منافع شخصی، بی ادعا و پرتوان و بی هیاهو در جهت رفع نیاز‌های ملی فنآورانه کشور عزیزمان با دریافت کمترین منافع مادی تلاش و جهاد می‌کنند. لیکن، ظرفیت بالقوه این مجموعه که به گستردگی پهنای کشور عزیزمان است به مراتب عظیم¬تر از خدمات فعلی است که یکی از دلایل آن می‌تواند عدم اقبال و اعتماد و درخواست واقعی دولتمردان به این مولود انقلاب باشد.

به طور قطع توکل و اعتماد به ظرفیت جهاددانشگاهی در جهت حل معضلات و رفع نیاز‌های ملی بسیار می‌تواند راهگشا باشد و در یک فضای شاداب و پرنشاط و استفاده از ظرفیت متخصصان جوان کشور به فعلیت رسیدن ظرفیت عظیم بالقوه جهاددانشگاهی یقیناً منشا اثر خواهد بود.

دکتر رامین صرامی در ادامه با اشاره به طراحی پروژه‌های محصول محور فناورانه در حوزه پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان، به عنوان مهم‌ترین فعالیت¬های در حال انجام در پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی افزود: سلول درمانی و ویروس درمانی سرطان، طراحی و تولید کیت تشخیصی نیاز به شیمی درمانی در مبتلایان به سرطان، طراحی و تولید کیت‌های جداسازی و تشخیص سلول‌های سرطانی در گردش خون، تولید سیستم‌های نمونه‌گیری از بافت‌های سرطانی و تولید دارو‌های گیاهی از عمده فعالیت‌های شاخص این مجموعه به شمار می‌آید.

رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی در پایان با اشاره به مهم‌ترین طرح‌های آتی پژوهشکده بخصوص در زمینه پیشگیری و درمان شایع‌ترین سرطان بانوان (سرطان پستان)، تصریح کرد: پژوهشکده سرطان معتمد با بازتعریف اولویت‌ها و سیاست‌های خود و تمرکز در سه حوزه" توسعه فناوری درمان‌های پیشرفته "، " مهندسی پزشکی در سرطان" و "پژوهش‌های بالینی"، با نگاهی به آینده و از طریق توسعه محصولات فناورانه بر ارائه خدمات پیشرفته درمانی، مافوق خدمات تخصصی و فوق تخصصی مرسوم تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاددانشگاهی ویروس کرونا پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی تشخیص مولکولی سلول درمانی کیت تشخیص کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر (فیلم)

پزشکان امیدوارند این ربات در تشخیص ایمن و دقیق تر سرطان ریه موثر باشد.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، پزشکان بر این باورند که تشخیص زودهنگام در حفظ زندگی مبتلایان به سرطان موثر است.

براساس گزارش موسسه ملی سرطان سالانه 125 هزار نفر در آمریکا به خاطر سرطان ریه جان خود را از دست می‌دهند.

این ریز روبات که از دستگاه‌های فعلی دقیق‌تر و ظریف تر است قادر به حرکت در محدوده گسترده تری از ریه و تشخیص غده و زائده های ریزتر و مشکوکتری است.

جزئیات بیشتر در باره نحوه کار و عملکرد این ربات را در تصاویر گزارش ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: راهی برای تشخیص زودهنگام سرطان ریه روش درمانی جدید برای سرطان ریه ۷ علامت ابتلا به سرطان ریه

دیگر خبرها

  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • (ویدئو) این ربات سرطان ریه را تشخیص می‌دهد
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر (فیلم)
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز