Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@17:21:09 GMT

برخورد قاطع دستگاه قضایی با محتکران

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۲۹۹۷

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از برخورد قاطع دستگاه قضایی با محتکران به منظور جلوگیری از فعالیت‌های غیر قانونی خبر داد. خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بیان کرد: جلوگیری از شکل گیری شبکه‌های احتکار کالا‌ها و مقابله با مصادیق فعالیت شرکت‌های غیرقانونی و غیر مجاز و با تقویت اقدامات نظارتی و مراقبتی و نیز اعمال نظارت‌های جدی و دقیق بر روند اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا به ویژه از سوی اصناف و بازاریان از مهمترین موضوعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  حجت الإسلام والمسلمین جعفری مبارزه با احتکار را یکی از ضرورت‌های حوزه مسائل اقتصادی در جامعه دانست و بیان کرد:متولیان امر باید بیشتر و بهتر از گذشته به این مهم توجه داشته باشند و اجازه ندهند که نیاز‌ها و کالا‌های اساسی مردم در معرض تهدیدات اقتصادی و سوء استفاده عده‌ای سودجو قرار گیرد لذا لازم است با شفاف سازی سازوکار‌ها و ضابطه‌مند سازی کارکرد‌ها از فعالیت شرکت‌های بدون ثبت جلوگیری بعمل آید چرا که اینگونه فعالیت‌ها غیر قانونی بوده و بستر مناسبی است برای احتکار و لطمه زدن به سلامت اقتصاد جامعه.
وی با تاکید بر ضرورت شناسایی انبار‌های غیر قانونی کالا‌ها چه در محدوده شهرک‌های صنعتی و چه خارج از آن از سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و شرکت شهرک‌های صنعتی خواست با همکاری و همراهی یکدیگر نسبت به شناسایی و معرفی انبار‌های غیرقانونی و مقابله با محتکرین اقدام نمایند.
حجت الإسلام والمسلمین جعفری با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در راستای صیانت از حقوق عامه و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بطور جدی و قاطع منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های ریاست قوه قضائیه را در اولویت کار و فعالیت خود قرار داده است عنوان کرد: انتظار داریم دستگاه‌های مسؤول و نهاد‌های نظارتی این مراکز را در نتیجه پیگیری مجدانه شناسایی نمایند و دستگاه قضایی نیز با محوریت اقدامات دادستان‌ها در تلاش است به تخلفات و اتهامات افراد خاطی خارج از نوبت رسیدگی شود.
وی همچنین پیروی از مصوبات ستاد ملی کرونا را امری ضروری و مهم عنوان کرد و با انتقاد از ضعف رعایت مقررات و پروتکل‌های بهداشتی در بازار و در بین اصناف و بازاریان تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی یک تکلیف همگانی است و برای ایجاد بازدارندگی‌های لازم باید بر همه اماکن عمومی نظارت جدی تری صورت گیرد و کار به گونه‌ای باشد که هم اصناف از فعالیت بازنمانند و هم سلامت مردم به مخاطره نیافتد.   بیشتر بخوانید: دستور رئیس سازمان تعزیرات برای صدور آرای فوری و بازدارنده در پی تاکید رئیس قوه قضاییه   انتهای پیام/ برچسب ها: برخورد قانونی احتکار دستگاه قضایی خراسان شمالی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برخورد قانونی احتکار دستگاه قضایی خراسان شمالی دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۲۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی، بدون پروتکل‌های مرسوم تشریفاتی، وارد «بندرعباس» مرکز استان هرمزگان شد.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، رئیس عدلیه در راستای صیانت از بیت‌المال و احیای‌ حقوق‌ عامه‌ از یکی از مراکز مهم تجاری ـ صنعتی کشور در استان هرمزگان بازدید خواهد کرد.

همچنین در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.

شایان ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل و بوشهر سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفرهایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی (۲ مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است.

بنا بر اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رئیس عدلیه در دوره جدید اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات، انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحد‌های قضایی هرمزگان
  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرائم و برخورد قاطع با سرقت
  • مجموعه قضایی هرمزگان پیشتاز و نمونه است+ تصویر
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • تجلیل از همسرانِ معلمِ کارکنان قضایی هرمزگان با حضور رئیس قوه قضاییه
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد