Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:20:40 GMT

بیایید خودمان به فکر خودمان باشیم

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۳۱۶۶

بیایید خودمان به فکر خودمان باشیم

ایسنا/خراسان رضوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توجه به افزایش روز افزون آمار بیماران بستری،سرپایی و فوتی از عموم مردم خواست به منظور حفظ سلامت خود و عزیزانشان، نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه جدی داشته باشند.

در متنی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر کرده، آمده: «این روزها در سراسر دنیا از مردم خواسته شده تا فاصله اجتماعی را رعایت کنند،به نظر کار سختی است قبل‌ها برای اینکه محبتمان را نشان دهیم همدیگر را در آغوش می‌کشیدیم و با هم دست می‌دادیم، اما این روزها برای اینکه نشان بدهیم دیگران چقدر برایمان مهم‌اند باید از آنها دور بایستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بیماری کرونا  باعث احساس اضطراب در شما شده است، بدانید که شما تنها نیستید. تمام دنیا این حس را تجربه می‌کنند. 

بیایید تصمیمات درستی که لازم است بگیریم. می‌دانیم که حرف‌ها تکراری است، اما یادآوری که اشکالی ندارد. به جای دست دادن، از دور برای هم دست تکان ‌دهیم. مترو و اتوبوس‌های شلوغ سوار نشویم و تا جایی که می‌توانیم پیاده برویم. حداقل دو متر فاصله بگیریم یا با تلفن احوالپرسی ‌کنیم. یادتان باشد که هر بار این‌کار را انجام دادید نشان می‌دهید که چقدر انسان مهربان و بافکری هستید و چقدر به سلامتی دیگران اهمیت می‌دهید. ماسک‌ زدن برای هیچ یک از ما جالب نیست، اما با زدن ماسک می‌توانیم به سالم ماندن افراد اطراف‌مان کمک کنیم. ماسک را فراموش نکنید، ماسک‌ها به جلوگیری از گسترش ویروس کرونا کمک می‌کنند .

واکسن بزنید.خوبی واکسن این است که شدت علائم بعد از ابتلا زیاد نخواهد بود و مرگ و میر آن پایین می‌آید. اگر واکسیناسیون انجام شود ایمنی خوبی هم برقرار خواهد شد. در قرن ۲۱ هستیم پس بدون هیچ نگرانی واکسن بزنید،اما فراموش نکنید. در حال حاضر،حتی پس از واکسینه شدن باید پیشگیری‌های لازم را به عمل بیاوریم تا از خود و دیگران محافظت کنیم. این اقدامات شامل استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی مداوم دست‌ها است.

می‌دانیم روزهای خیلی بدی را می‌گذرانیم.می‌دانیم چقدر خسته شده‌اید، ولی در حال حاضر  فقط خودمان می‌توانیم از خودمان مراقبت کنیم. بیش از یک سال است ماسک می‌زنیم و رعایت نکات بهداشتی خیلی‌ها را خسته کرده، ولی مطمئن باشید ماسک زدن از بستری شدن در بیمارستان خیلی بهتر است. اینکه نمی‌شود دورهم جمع شد و نمی‌شود مسافرت رفت، نمی‌شود با خیال راحت خرید کرد، خیلی سخت است. اما غم‌انگیزتر از همه‌چیز، از دست رفتن عزیزانی است که می‌توانستند زنده بمانند اگر از آنها محافظت می‌شد. حالا که  با تمام هشدارهای ستاد کرونا به دلایل معیشتی،شهر تعطیل نشد، بیاید خودمان به فکر خودمان باشیم.

کار سختی نیست مراسم‌ها را به وقت دیگر موکول کنید. با این کارها نه تنها خودتان بلکه دیگران را نیز ایمن نگه می‌دارید. برای پایان دادن به همه‌گیری و بازگشت به انجام کارهای لذت‌بخش گذشته کمی دیگر صبور باشید و دستور العمل‌ها را حتی بدون توصیه دیگران  فقط و فقط به‌خاطر خودتان رعایت کنید .

توان کادر درمان و امکانات بیمارستانی محدود است. لطفا به ما کمک کنید و این مطالب را با خانواده، دوستان و همکاران‌تان در میان گذاشته و اطمینان حاصل کنید که  رعایت می‌کنند. با این کار شما می‌توانید از سلامتی‌شان محافظت کنید».

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند

ایسنا/گیلان نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند، گفت: یک معلم تا آخر عمر باید با کتاب، دفتر و قلمش مأنوس باشد، دانش‌آموز هم دلداده معلمی خواهد شد که علم و تقوا را در هم آمیخته باشد.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه در دیدار با معلمان منتخب و نمونه استان که در سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان و فرهیختگان این عرصه، به روایتی از کتاب سیر و سلوک منصوب به سید بحرالعلوم اشاره و اظهار کرد: طبق آموزه‌های این کتاب، امام سجاد(ع) فرمودند «کسی که برای تربیت خودش، حکیمی نداشته باشد که او را ارشاد کند به سوی هلاکت و تباهی خواهد رفت».

وی با بیان اینکه همه ما مدیون آموزش و خدمات معلمانی هستیم که در کودکی به ما خواندن و نوشتن آموختند، افزود: شاگردانی که در کلاس درس معلم حاضر می‌شوند تا خواندن و نوشتن و علم بیاموزند در آینده ممکن است بزرگان و دانشمندانی همچون شهید تهرانی‌مقدم شوند؛ شهیدی که موشک‌هایش امروز قادر است موشک‌های نقطه‌زن آمریکا در اقیانوس اطلس را هدف قرار دهد و او خود معلم جبهه مقاومت شد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه طبق روایت امام سجاد(ع)، ما وظیفه داریم برای خودسازی خود تلاش کنیم و انسان برای رسیدن به کمالات باید در مسیرش یک همراه خوب داشته باشد و لذا در هرجا نیازمند به معلم هستیم، معلمی که به ما درس و پیام دهد، گفت: طبق روایتی دیگر از بزرگان «کسی‌که به استاد رسید نصف راهش را طی کرده است» یعنی پیدا کردن استاد خوب هم هنر است و ما همیشه نیازمند به معلم و استاد هستیم‌.

وی معلمی را شغل انبیاء دانست و با بیان اینکه معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود تلاش کند، افزود: یک معلم تا آخر عمر باید با کتاب، دفتر و قلمش مأنوس باشد؛ دانش‌آموز هم دلداده معلمی خواهد شد که علم و تقوا را در هم آمیخته باشد و لذا دانش‌آموز همواره خود را مدیون چنین معلمی می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خطاب به این معلمان زحمتکش گفت: پس از ارتقاء خود سعی کنید برای ارتقای علمی و معنوی دیگران، دانش‌آموزان و دانشجویان خود از هیچ تلاشی دریغ نکنید و هرآنچه که آموخته‌اید را انتقال دهید که اگر چنین نکنید حسادت و بخل ورزیده‌اید. اگر امروز نام و آثار بزرگانی همچون ابن‌سینا، خواجه نصیرالدین طوسی و علامه طباطبایی ماندگار شده به این دلیل است که‌ آنان تمام اندوخته‌های خود را در قالب تربیت شاگرد یا در قالب گفتار، نوشتار و کتاب انتقال داده و به بشریت عرضه کردند.

امام جمعه رشت با تأکید بر ضرورت همراهی‌ با نیکان و معلمان خوب تصریح کرد: به زیرمجموعه و شاگردان‌تان یاد دهید که با انسان‌ها و معلمان و استادان خوب خود همیشه ارتباط داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • ۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • جمیله علم الهدی خطاب به غربی ها: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • راهی متفاوت طی کن (+فیلم)
  • جمیله علم الهدی : به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • جمیله علم‌الهدی: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید