Web Analytics Made Easy - Statcounter

فردا پنجشنبه ۱۴ مرداد، مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی به عنوان هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در محل مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، مراسم تحلیف آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» به عنوان منتخب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، فردا (پنجشنبه) ساعت ۱۷ در محل مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد و در این مراسم، سید ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران با ادای سوگند در مجلس، رسماً کار خود را در قوه مجریه آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: فیلم/ مهمانان مراسم تحلیف چه کسانی هستند؟

پس از انتخابات ریاست‌جمهوری چند مراسم طبق قانون اساسی برگزار می‌شود؛ مراسم تنفیذ توسط رهبر معظم انقلاب، مراسم تحلیف و سوگند رئیس جمهور و سپس رأی اعتماد مجلس به کابینه معرفی‌شده توسط رئیس جمهور، این مراسم‌ها هستند که پس از آن، دولت جدید کار خود را آغاز می‌کند.

طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی، مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری اسلامی ایران، در نشست علنی مجلس برگزار می‌شود و رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان نیز باید در این مراسم حضور پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: وزرای پیشنهادی چه راهی تا هیئت دولت در پیش دارند؟

بر اساس آمار اعلام‌شده تا این لحظه، ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان اعلام آمادگی برای حضور در مراسم تحلیف کردند. از بین این مقامات، ۱۰ رئیس کشور در تراز سران کشورها، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ نفر از وزرای دیگر کشورها، و همچنین فرستاده ویژه و نواب رؤسای مجالس، رؤسای کمیسیون‌ها و هیئت‌های پارلمانی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند. همچنین رؤسای مقامات ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای، نماینده‌ دبیرکل سازمان ملل، رئیس اوپک و مقاماتی از IPU، اتحادیه اروپا، اوراسیا، اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی و آسیایی، سازمان اکو، سیکا و D۸ برای حضور در این مراسم دعوت شدند و اعلام آمادگی کردند.

پیش‌تر، «سید نظام‌الدین موسوی» سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، درباره برگزاری مراسم تحلیف به تسنیم گفته بود: با توجه به تعداد بالای مهمانان خارجی و محدودیت‌های شرایط کرونا، تعداد کمتری میهمان داخلی نسبت به ادوار گذشته دعوت شده است؛ لذا از کسانی که در ادوار گذشته به مراسم تحلیف دعوت می‌شدند و در این دوره امکان دعوت از آنها را نداشتیم، عذرخواهی می‌کنیم.

نماینده تهران در مجلس، در تشریح نحوه پوشش رسانه‌ای مراسم تحلیف یادآور شد: ۴۰۰ نفر از رسانه‌های داخلی و خارجی برای پوشش خبری و تصویری اعلام آمادگی کرده‌اند که به دلیل شرایط کرونا و با توجه به تمهیدات و بسترهای لازم، از ۱۷۰ خبرنگار داخلی و خارجی دعوت به عمل آمده است. علاوه بر خبرنگاران داخلی، بیش از ۳۰ کشور نماینده رسانه‌ای خود را در این مراسم خواهند داشت.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو شورای نگهبان آیت الله رئیسی سیدابراهیم رئیسی قانون اساسی تهران مجلس شورای اسلامی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمهوری اسلامی ایران مراسم تحلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در تشریح برنامه‌های دهه کرامت ورامین گفت: محوریت برگزاری مراسم باید در اعتاب مقدسه باشد، چون همگان امکان حضور در صحن مطهر حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی در جلسه دهه کرامت شهرستان ورامین گفت: در نظام اسلامی موظف به تعظیم شعائر هستیم و برای دهه کرامت که کار کردن در آن دلی و اعتقادی است و قطعاً برکات آن در سطح جامعه ساری و جاری خواهد شد باید با تمام توان انجام وظیفه کنیم.

وی افزود: بزرگداشت دهه کرامت وظیفه دینی انقلابی همه شیعیان است و روز میلاد حضرت فاطمه معصومه باید با محوریت دختران برنامه‌ها پیش‌بینی شود تا حق دختران ما ادا شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: توجه به کرامت دختران و بانوان در زمانی که بیشترین هجمه‌ها به این قشر از جامعه توسط دشمنان وجود دارد یک اولویت برای مسئولین و خانواده‌ها باشد که لازم است با بهره‌گیری از توانایی‌های بانوان که فراوان است بتوان قدم کوچکی در این راه برداشت.

حجت‌الاسلام محمودی برگزاری مراسم و جشن را عرض ارادت به محضر ائمه اطهار دانست و تصریح کرد: در کنار برگزاری مراسم می‌توانیم برنامه‌های تبیینی را مکمل برگزاری یک مراسم داشته باشیم و محوریت باید در اعتاب مقدسه باشد و چون همگان امکان حضور در صحن مطهر حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را ندارند می‌توان در بقاع متبرکه خصوصاً امامزادگان بانو برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا کرد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌شده است عصر روز 20 اردیبهشت‌ماه ویژه‌برنامه سراسری برای دختران برگزار شود و در این برنامه با اجرای خود بانوان برنامه‌ها در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد

وی از ادارات خواست توجه ویژه‌ای به بانوان داشته باشند و برنامه‌های جشن و اعطای هدایا به این عزیزان را در برنامه‌های خود داشته باشند و در این راستا خادمیاران رضوی می‌توانند با حضور در ادارات به اجرای این برنامه نقش‌آفرینی کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در پایان گفت: همه وظیفه دارند از نیروی انتظامی در طرح نور حمایت کنند و باید در این عرصه فرهنگی که دشمن به جنگ اعتقادات بانوان عفیفه ما آمده است همگان باید حمایت خود را اعلام کنند تا بتوانیم شاهد اثرات آن در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی