Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین قزوین، یوسف اینانلو معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان قزوین در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رویداد ملی ایده های نو در مواجهه با افزایش مصرف و چالش های قطعی برق اظهارداشت: امسال بدلیل نبود توازن بین تولید و مصرف انرژی برق، مشکلات عدیده ای را در سطح جامعه ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: برای پیدا کردن راهکار هایی برای گذر از این شرایط و ایجاد توازن بین تولید و مصرف، پیشنهاد شد ایده های نو و برتر برای کاهش مصرف برق با استفاده از نخبگان کشور و با همکاری بنیاد نخبگان استان جمع آوری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینانلو تصریح کرد: پس از دادن فراخوان از سراسر کشور طرح های خوبی به دبیرخانه رویداد ملی ایده های نو در مواجهه با افزایش مصرف و چالش های قطعی برق ارسال شد و طرح های مختلفی در بخش های صنعت، کشاورزی، تجاری و حتی خانگی دریافت کردیم.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: تعدادی از طرح و ایده های ارائه شده به صورت موردی کاربردی شده که این این طرح ها در برنامه تجاری سازی و صنعتی مورد توجه قرار دارد.

عضو هیئت داوری رویداد ملی ایده های نو در مواجهه با افزایش مصرف و چالش های قطعی برق خاطرنشان کرد: تعدادی از طرح های ارائه شده در رویداد به صورت آزمایشگاهی بودند و برخی از طرح ها هم در مرحله مطالعاتی قرار دارند که نیازمند کار و پژوهش بیشتری می باشند تا بعد از مرحله آزمایشگاهی به مرحله صنعتی سازی برسند.

وی افزود: اگر این طرح ها و ایده های برگزیده به مرحله اجرایی برسد قطعا در کاهش مصرف انرژی الکتریکی موثر خواهند بود و می توانند زمینه صرفه جویی قابل توجهی را فراهم کنند که با ارزش است اما به نظر می رسد این کار به فرهنگ سازی هم نیاز دارد تا به نتیجه نهایی خود برسد.

اینانلو تصریح کرد: طرح های ارائه شده به رویداد ملی ایده های نو در مواجه با افزایش مصرف و چالش های قطعی برق در مجموع بسیار خوب و قابل توجه بود که از میان 85 مورد ایده رسیده پس از پالایش اولیه 25 طرح به مرحله نهایی رسید و در نهایت سه طرح انتخاب گردید.

وی گفت: چند طرح هم شایسته تقدیر شناخته شد و بزودی در مراسمی از صاحبان طرح های برتر تجلیل خواهد شد.

اینانلو در زمینه شاخص های انتخاب ایده های برتر در رویداد ملی ایده های نو در مواجه با افزایش مصرف و چالش های قطعی برق اظهارداشت: طرح های ارایه شده باید قابلیت عملیاتی شدن داشته و اقتصادی هم باشند.

وی درخاتمه بیان کرد: ایده ها ی منتخب در صورت تجاری و صنعتی شدن قادرند 10 الی 30 درصد مصرف برق را کاهش دهند

           

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ایده نو افزایش مصرف توزیع برق طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت قطعی ۲ خودروی برقی در سامانه یکپارچه خودرو+ جدول

در مرحله جدید فروش خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه ۵ خودروی برقی شامل هوندای برقی معین خودرو، هونگچی E-QM۵ و لونا برقی ایران‌خودرو، خودروی هیبریدی لاماری آرین پارس و نیسان سانی بنزینی عرضه شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فروش خودروهای وارداتی از  16 تا 18 اردیبهشت‌ماه جریان دارد البته این طرح فروش مشمول آن دسته از متقاضیانی است که در اسفندماه 1401 در سامانه یکپارچه پول بلوکه کرده بودند.

در این مرحله سه خودروی برقی شامل هوندای برقی معین خودرو، هونگچی E-QM5 و لونا برقی ایران‌خودرو عرضه می‌شود. خودروی هیبریدی لاماری آرین پارس و نیسان سانی بنزینی هم در لیست خودروهای عرضه شده هستند.

ازمیان خودروهای برقی عرضه شده قیمت 2 محصول به نام های هونگچی و کی ام سی EJ7 نهایی شده است. البته قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... به قیمت‌های فوق اضافه می‌گردد که واردکنندگان با رعایت آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو می توانند نسبت به دریافت آن اقدام نموده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جمعه ایستگاه آخر ماراتن سیاسی۱۴۰۲؛ اعتبارنامه ۲۴۵ منتخب آماده است
  • تیم منتخب مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا / متس هوملس بهترین بازیکن
  • افزایش هزینه و از دست دادن بازار، مشکلات صنایع در اثر قطعی برق
  • ۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت
  • قیمت قطعی ۲ خودروی برقی در سامانه یکپارچه خودرو+ جدول
  • احداث ۲ پل‌ روگذر و زیرگذر در گنبدکاووس قطعی شد
  • رویداد صدرا به شناسایی ایده‌های فناورانه منجر می‌شود
  • ارسال ۱۱۰ ایده به رویداد ملی «طراحی، بسته‌بندی صنایع خلّاق، محصولات خانگی و صنایع‌دستی»
  • ایده‌های برتر رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی محصولات معرفی شدند
  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان