Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:00:16 GMT

«دلتا» آرامستان‌های شهرکرد را تعطیل کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۳۲۸۵

«دلتا» آرامستان‌های شهرکرد را تعطیل کرد

گروه استان‌ها - ویروس هزارچهره کرونا و شیوع ویروس دلتا کرونا سبب شد تا برای چندمین بار آرامستان‌های شهرکرد تعطیل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرکرد ، ویروس کرونا که دو سالی‌ست مهمان مردم جهان شده و هر روز شاهد هستیم که ویروس‌های جهش یافته جدیدی با چهره‌های متفاوت در بین خانواده‌ها حاضر می‌شونذ، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بیش از گذشته ضروری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وجود این ویروس هزار چهره در بین خانواده‌ها و گفتن جان هزاران نفر از همشهری و هموطنانمان، مسئولان را وا داشته است که محدودیت‌ها را بیشتر از گذشته کنند و مردم هم باید همکاری لازم را داشته باشند.

اما با وجود اینکه بارها و بارها اعلام شده بود برگزاری هرگونه مراسم عزاداری و ختم در شهرکرد ممنوع است، اما در جای‌جای آرامستان بهشت رحمت و... شاهد بودیم که برخی خانواده‌ها با جمعیت‌های نسبتاً زیاد در این ایام، سر مزار متوفی خود در حال برگزاری مراسم چهلم و گاه سالگرد هستند.حالا دیگر وارد موج پنجم و خطرناک و پراسترس  ویروس کرونایی شده‌ایم و مشارکت و همکاری مردم با مسئولان ضرورتی دو چندان دارد. 

تنها نباید به تعطیلی بازار و اصناف و مراکز تفریحی و گردشگری بسنده کرد بله باید تمام مکان‌هایی که منجر به تجمعات می‌شود برای مدتی تعطیل شودند تا این ویروس ریشه‌کن شود.

 آرامستان‌های شهرکرد تا اطلاع ثانوی تعطیل شد 

سیداکبر نوربخش رضائی، رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد بیان کرد: با اعلام وضعیت قرمز و در پی بازگشت مجدد محدودیت‌های کرونایی، کلیه آرامستان‌های شهر شهرکرد(آرامستان بهشت رحمت، مهدیه، اشکفتک و چالشتر) براساس مصوبه ستاد کرونا استان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

 وی اظهارداشت: با توجه به اوج‌گیری موج پنجم شیوع ویروس کرونا، تشییع جنازه متوفیان کرونایی و عادی، تنها با حضور بستگان درجه‌ یک متوفی برگزار و از حضور سایر افراد جلوگیری خواهد شد.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شهرکرد با اشاره به وضعیت قرمز شهرکرد افزود: همچنین برگزاری تمام مراسم‌های عزا و حتی زیارت اهل قبور در کلیه آرامستان‌های سطح شهر شهرکرد از فردا پنج‌شنبه 14 مرداد و تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.

وی با بیان اینکه برای انجام آئین تشییع و تدفین، فقط بستگان درجه یک اموات اجازه حضور در آرامستان‌ بهشت رحمت را دارند، خاطرنشان کرد: برای هر متوفی، فقط بستگان درجه یک آن مجاز به حضور در آرامستان بهشت رحمت هستند و حضور افراد بیشتر ممنوع است.

آرامستان جدید شهر کرمان به بهره‌برداری رسیدچرا شهرداری در آرامستان خرم‌آباد قطعه‌ای جداگانه برای ایثارگران در نظر نمی‌گیرد؟کرونای "دلتا" در حال فتح سیستان و بلوچستان/ ترافیک سنگین در آرامستان‌ها ایجاد شد+ فیلم

نوربخش‌رضائی با تاکید بر اینکه تمام محدودیت‌های اعمال شده با هدف تأمین سلامت شهروندان اتخاذ شده است، ادامه داد: به دنبال بازگشت محدودیت‌های کرونایی، تمام مراسم ترحیم، سوم، چهلم و حتی زیارت اهل قبور در تمام آرامستان‌های سطح شهر ممنوع می‌باشد و با متخلفین از طریق مراجع قضایی برخورد قانونی قانونی به عمل می‌آید. 

وی از شهروندان خواست از حضور بر سر مزار درگذشتگان خود و یا برگزاری هر گونه مراسم در محوطه آرامستان‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/7540/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آرامستان های شهر آرامستان ها محدودیت ها بهشت رحمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صالح، ستاره‌ای برای تمام خطوط استقلال!
  • تعطیلی موزه‌های دفینه در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • سایت بازیافت در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان
  • سایت بازیافت شهرداری در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان شهر
  • آسفالت معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • لوکیتای تمام‌نشدنی؛ لوکا مودریچ، مسن‌ترین بازیکن تاریخ رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • روز کارگر برای کارگران تعطیل است