Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مشاور شورای جهانی صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه گفت: هنوز ارتباط کافی بین شورای جهانی شهرهای صنایع دستی شکل نگرفته است و در این باره باید جدی تر باشیم.

جوزف لو، امروز (چهارشنبه-۱۳ مرداد) در سومین اجلاس بین المللی دبیران و شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این مراسم و فعالیت هنرمندان، تولیدکنندگان و تجارتگران، و سیاست‌گذاران و تمام کسانی که این مجموعه را تشکیل داده‌اند، گفت: اینکه بیشتر شهرهای شرکت کننده، از ایران هستند، خوشحال‌کننده و نشان از اهمیت موضوع برای این کشور است و می‌توان امیدوار بود که این شورای جهانی موفقیت‌های زیادی را در این منطقه به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او فعالیت این شورا اولین بار در سال ۲۰۱۴ با اهداف مختلفی آغاز شد و امسال، از بین ۴۷ شهر این شورا، حدود ۱۹ شهر در این برنامه شرکت کردند و نیمی از اعضای فعال این شورا، شهرهای ایران هستند، بنابراین در تلاش هستیم تا اطلاعات بیشتری در مورد این شهرها جمع‌آوری کنیم.

مشاور شورای جهانی صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه، گفت: باید اطلاعات خوبی انتقال بدهیم و حمایت‌های لازم را از شهرهای عضو داشته باشیم، ۱۵ درصد از شهرها اطلاعاتشان را به دست ما رسانده‌اند، اما هنوز ارتباط کافی بین شورای جهانی شهرهای صنایع دستی شکل نگرفته است که در این باره باید جدی تر باشیم.

شهر جهانی صنایع دستی، برای شهرها باید یک الگو باشد

همچنین پویا محمودیان- معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران گفت: این رویداد بزرگ و جشنواره بین‌المللی صنایع دستی، یادبود ماندگاری است که می‌تواند ظرفیت‌های صنایع دستی را ثابت کند و اهمیت این برنامه به حدی است که حتی در شرایط پاندمی کووید ۱۹، بخشی از این برنامه بزرگ، در شرایط آنلاین برگزار شد و امیدواریم پس از پایان کرونا، برنامه به طور کامل و در حضور هنرمندان جهان برگزار شود.

وی افزود: در قالب این جشنواره توانستیم تجربیات ارزشمندی به دست آوریم، موضوعی که بسیار اهمیت دارد ظرفیتی است که شهرها و روستاهای صنایع دستی در برقراری ارتباط با جهان دارند، به عبارت دیگر شهر جهانی صنایع دستی، برای شهرها باید یک الگو باشد.

محمودیان گفت: در شرایط پاندمی آسیب‌های زیادی به هنر صنایع دستی در سراسر دنیا وارد شد، چرا که به دلیل کرونا هیچ بازار، نمایشگاه یا رویداد فیزیکی در این مورد برگزار نشد، از این جهت یک جشنواره تعاملی برای نمایش توانمندی‌های هنری لازم بود و از همین جا می‌توانیم اعلام کنیم که آماده هرگونه همکاری سازنده‌ برای بهبود وضعیت کنونی هستیم.

صنایع دستی نقطه تحول اقتصادی اصفهان

قدرت‌الله نوروزی- شهردار اصفهان نیز گفت: اصفهان شهر زیبای ایران و شهر جهانی صنایع دستی است، شهری که به خاطر همین صنایع دستی عضو شبکه شهرهای خلاق یونسکو در بخش صنایع دستی شناخته شده است.

وی افزود: خوشحالم که این اتفاق نظر در سطوح مختلف برنامه‌ریزان شهر اصفهان حاصل شده که صنایع دستی به طور کلی به عنوان صنایع خلاق می‌تواند به نقطه تحول اقتصادی اصفهان تبدیل شود، از همین جهت بود که با همکاری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اولین جشنواره بین المللی صنایع دستی را در اصفهان برگزار کردیم. به هر حال صنایع دستی را فرصتی بزرگ برای اصفهان می‌دانیم و آن را از عناصر هویتی شهر اصفهان قلمداد می‌کنیم.

اصفهان شهر صلح است

همچنین نصیر ملت- نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، در این اجلاس گفت: مفتخریم که مجال میزبانی هنرمندان صنایع دستی، دبیران و شهرداران شهرهای جهان را در سومین اجلاس بین‌المللی‌ صنایع دستی، اجلاسی که در کنار اولین جشنواره صنایع دستی در حال برگزاری است، داریم.

وی افزود: مستندات موجود نشان می‌دهد، ایران درخشش هنری خود را در هیچ برهه تاریخی از دست نداده و امروز وقت آن است تا بار دیگر ارزش‌های فرهنگی و هنرهای سنتی خود را پاس داشته و برگی دیگر از تاریخ هنرمان را رقم بزنیم.

ملت گفت: اصفهان شهر صلح و همزیستی ادیان الهی و عامل اتصال افراد بوده، امروز هم با برگزاری این رویداد، گام موثری برای نزدیکی تمدن‌ها و هنرمندان فاخر سراسر جهان برداشته ایم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: جشنواره صنایع دستی در بخش‌های مختلفی برگزار شد که یکی از این جوایز ارائه مدرک "دست خلاق" به هنرمندان بود و شورای عالی جشنواره ۶ هنرمند با این عنوان را به عرصه جهانی معرفی کرد. در بخش دیگر در ۱۰ رشته صنایع دستی، هنرمندان ملی آثاری به جشنواره ارسال کردند که در مجموع ۶۲۰۰ اثر ارسال شد و با حضور ۱۰۰ داور ملی آثار هنرمندان مورد داوری قرار گرفت و در آخر ۵ اثر خلاقانه در این رشته‌ها و ۵ پیشکسوت بزرگ و برگزیده انتخاب شدند و همای زرین جشنواره را دریافت کردند.

وی ادامه داد: در بخش دیگری از جشنواره بین‌المللی صنایع دستی، چهار مسابقه جنبی دیگر برگزار و در کنار این مسابقات کارگاه‌های تخصصی و نشست‌های علمی با موضوعات مختلف تشکیل شد و همچنین برگزاری نمایشگاه مجازی آثار صنایع دستی هم در دستور کار ما قرار گرفته است تا در آینده با نگاهی کامل‌تر، برنامه‌ریزی جامع و با استفاده از تمام ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی، طی این رویداد، همه هنرمندان بتوانند شرکت کنند و آثار خود را به نمایش بگذارند.

در ادامه این اجلاس، دبیران شهرهای مختلف، از تجربیات حضور خود در این اجلاس گفتند و به تبادل نظر پیرامون مسائل شهری پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنایع دستی استانی فرهنگی و هنری استانی اجتماعی ثبت شهرهای جهانی صنایع دستی جهانی صنایع دستی صنایع دستی صنایع دستی شورای جهانی شهر اصفهان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از ثبت سفارش فروش محصولات صنایع‌دستی استان به ارزش ۳۸۰ میلیارد ریالی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمدهادی طهرانی  اظهار داشت: در نمایشگاه بین المللی تهران بالغ بر پنج نشست با روسای اتاق های مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان، امارات متحده‌عربی، ترکمنستان، عمان و قطر در حوزه صنایع‌دستی برگزار شد که نتایج بسیار خوبی داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: این سلسله نشست ها منجر به ثبت سفارش خرید در حوزه محصولات سوزن‌دوزی استان با صاحبان گالری های ایرانی و خارجی از جمله دبی، کانادا، قطر و... به ارزش تقریبی 180 میلیارد ریال براساس اظهار نمایندگان بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: سفارش تهیه تعداد 1600 محصول صنایع‌دستی در حوزه نقش برجسته تلفیقی با سوزن‌دوزی به ارزش تقریبی 20 میلیارد ریال نیز در این نمایشگاه به ثبت رسید.

طهرانی گفت: بالغ بر 120 سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی,، مقامات مسئول، فعالان حوزه اشتغال زنان و... از غرفه استان بازدید کردند.

وی تصریح کرد: فرصت ها و بسته های ارائه شده مربوط به گردشگری تفریحی، اقامتی، تفریحات آبی، سلامت، تاریخی، گردشگری ورزشی و طبیعت گردی و صنایع دستی نیز در این نمایشگاه ارائه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است