Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@00:27:10 GMT

علت فرسوده شدن باتری ماشین

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۳۵۰۴

علت فرسوده شدن باتری ماشین

ایسنا/قزوین عمر مفید باتری خودرو، در صورت رعایت شرایط مناسب نگهداری آن حدوداً ۲.۵ الی ۳ سال است. در واقع منظور از عمر مفید باتری ماشین این است که باتری انرژی لازم برای روشنایی، استارت زدن و تأمین برق قطعات برقی خودرو که انرژی الکتریکی زیادی هم نیاز دارند را به راحتی فراهم می‌کند.

بنا بر اعلام امداد باتری، زمانی که سیستم شارژ خود و یا همان دینام خودرو فعال نیست و موتور ماشین روشن نیست، باتری می‌تواند انرژی مورد نیاز خودرو را فراهم سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از علت‌های فرسوده شدن باتری خودرو، دمای بیش از حد بالا موتور است. به این شکل که طول عمر باتری به ریزش مواد صفحات باتری که در زمان شارژ و د شارژ اتفاق می افتد، بستگی دارد که گرمای زیاد، این مقدار ریزش صفحات را افزایش می‌دهد و باعث ایجاد اتصال کوتاه به دلیل تشکیل رسوب می‌شود.

به این شکل که بر اثر گرمای زیاد تولید شده توسط موتور، صفحات سربی داخل باتری فرسوده می‌شود و در صورت تداوم ارتباط آن‌ها با یک دیگر قطع شده است و دیگر ولتاز و آمپراژ تولیدی توسط باتری، استاندارد نخواهد بود. این اتفاق را به این صورت می‌توان تحلیل کرد که بر اثر گرمای زیاد و از بین رفتن سرب‌های صفحات و ریزش آن‌ها به کف باتری و در نتیجه رسوب مقدار زیادی سرب انباشته شده بین صفحات باتری، اتصال کوتاه پدید می‌آید و به اصطلاح باتری صفحه قطع می‌کند.

به طور مثال اگر باتری پراید در این حالت دارای استوانه اندیکیتور یا همان چشمی نشان دهنده میزان شارژ باتری باشد، رنگ این چشمی سبز خواهد بود، به عبارتی باتری خودرو شارژ لازم را انباشته دارد اما ولتاژ کافی جهت چرخاندن اتومات استارت را ندارد که در بین باتری‌های موجو در بازار باتری اوربیتال دارای این چشمی‌ها است.

در واقع همان قدر که هوای بسیار گرم تأثیر منفی بر روی باتری خودرو می‌گذارد، هوای بسیار سرد نیز تأثیر منفی بر روی باتری دارد.

به عنوان مثال گرم شدن باتری سمند علاوه بر بالا بودن دمای محیط دلایل دیگری نیز دارد مانند گرم شدن خود باتری خودرو که بسیار خطرناک هست. اگر رگولاتور دینام نتواند کارش را انجام دهد، ژنراتور ولتاژ زیادی را به باتری ارسال می‌کند و باعث گرم شدن بیش از حد باتری می‌شود که در پی این اتفاق اگر محلول الکترولیت باتری به نقطه جوش برسد، باتری بوی نا مطبوعی از خود متساعد می‌کند.

در صورت گرم شدن باتری به چند نکته باید توجه کنید: ۱. خودرو را خاموش کنید ۲. بعد از پایین آمدن دمای باطری، ماشین را ۲۴ ساعت خاموش نگه دارید ۳. با رعایت نکات ایمنی (استفاده از عینک و دستکش) کابل منفی باتری خودرو را از آن جدا کنید.

در صورت خراب شدن باتری اوربیتال پریمیوم و داشتن زمان گارانتی می‌توانید از نمایندگی‌های باتری‌های سپاهان باتری بخواهید تا ایراد باتری ماشین شما را حل کنند.

همچنین باتری اوربیتال EFB نیز دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند گه شما می‌توانید از خدمات گارانتی در مدت زمان آن استفاده کنید.

یکی دیگر از دلایل فرسودگی باتری خودروها، سولفاته شدن آن‌ها است. زمانی که باتری بیشتر از ۴ الی ۶ ماه انبار شود و یا در طولانی مدت بر روی خودرو نصب باشد باطری سولفاته می‌شود.

به این شکل که غلظت اسید سولفوریک محلول الکترولیت داخل باتری بیش‌تر از مقدار آب داخل الکترولیت است و این ساکن بودن باعث ته نشین شدن اسید می‌شود و کف باتری مقدار غلظت اسید افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه میزان خورندگی صفحات افزایش پیدا می‌کند و سولفاته ایجاد می‌شود.

شما می‌توانید در صورت بروز هر یک از مشکلات نام برده شده در توضیحات بالا، با کارشناسان ما تماس حاصل کند و در صورت داشتن گارانتی، از نمایندگی باتری اوربیتال خدمات باتری را دریافت کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید اینترنتی باتری خودرو باتری اوربیتال باتری خودرو شدن باتری گرم شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز پژوهش‌های مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ به دولت در مورد سهمیه‌بندی بنزین پیشنهادی ارائه کرد که بر اساس آن دولت باید از خردادماه سال آینده به سرپرست خانوارهای فاقد خودرو به ازای هر نفر، ماهانه ۱۵ لیتر سهمیه بنزین اعطا کند که این سهمیه از محل حذف سهمیه خانوارهای دارای سه خودرو و بیشتر تامین می‌شود.

ایلنا نوشت: فریدون عباسی در ارزیابی این پیشنهاد اظهار داشت: بنده کلا نسبت به طرح‌ها نظر مثبتی ندارم. بنزین ماده‌ای است که در خودرو استفاده می‌شود، چرا باید به افراد بنزین داده شود؟ در هیچ جای دنیا مشکلی بنزین ندارند، سوخت در جایگاه‌ها وجود دارد و مردم مصرف می‌کنند، چون هزینه‌ها در کشورهای دیگر واقعی است سوخت هم مثل بقیه کالاها است در کشور ما بیش از حد به این موضوع پرداخته می‌شود، بنزین نباید ابزاری برای بهم زدن آرامش مردم شود.

وی با بیان اینکه تخصیص بنزین به افراد به جای خودرو در راستای اعطای یارانه بیشتر به اقشار کم‌درآمد نیست، افزود: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که شاید کسی نمی‌خواهد خودرو داشته باشد یا گواهینامه ندارد و یا ترجیح می‌دهد از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند، بنابراین لزومی ندارد سوخت به افراد اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهتر است به اصلاح نظام حقوق و دستمزد بپردازیم و ارجح‌تر است که ارزش پول ملی را حفظ و تورم را کنترل کنیم و نسبت به افزایش درآمد کسانی که درآمد ثابت دارند و حقوق‌بگیر هستند اقدام کنیم تا میزان حقوق دریافتی این افراد با تورم سازگار باشد نه اینکه هر سال کمتر از میزان تورم افزایش دستمزد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مشکل کشور در سهمیه‌بندی بنزین نیست، بنزین نباید سهمیه‌بندی شود جز در موارد بحران مثل زمان جنگ آشکار؛ اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و بنزین با کارت سوخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، ما باید همین شیوه تخصیص بنزین با کارت را درست اجرا کنیم یعنی هر شخصی با کارت شخصی سوخت را دریافت کند، قیمت هم مشخص باشد و اگر کسی بخواهد بنزین بیشتری مصرف کند باتوجه به اینکه کشور امکان تولید بنزین به میزان تقاضا را ندارد بنزین را با نرخ وارداتی دریافت کند.

عباسی خاطرنشان کرد: واردات بنزین ارزبر است بنابراین هر شخصی بخواهد بنزین بیشتری به مصرف برساند باید قیمت وارداتی یعنی هزینه واردات، حمل نقل و هزینه جایگاه باید در این نرخ گنجانده شده و قمیت واقعی را پرداخت کند و کسی هم مصرف کمتری دارد بنزین تولید داخل را با نرخ یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته دریافت کند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902069

دیگر خبرها

  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • جییو 07 ؛ یک سدان عالی از جیلی در آستانه ورود به بازار قرار دارد (+تصاویر)
  • کلید رشد آینده خودرو‌های برقی در کجاست؟
  • با ده دقیقه شارژ ۳۲۰کیلومتر رانندگی کنید!
  • قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه
  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!
  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین