Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخاب رشته چهل و هشتمین دوره آزمون دستیاری پزشکی آغاز شد و داوطلبان مجاز امکان انتخاب ۱۰۰ رشته محل از ۱۰ رشته تخصصی را دارند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دفترچه انتخاب رشته چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد و داوطلبان مجاز می‌توانند از امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد تا جمعه ۱۵ مرداد ماه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



داوطلبان باید بر اساس کارنامه و نمره و رتبه‌های خود در هر زیر گروه آموزشی ملاحظه کلیه رشته محل‌ها مندرج در دفترچه و شرایط دانشگاه‌ها باید از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir با وارد کردن کدملی و تلفن همراه و دریافت کد یک بار رمز، وارد سامانه شده و نسبت به انتخاب رشته محل تحصیل اقدام کنند.

به همراه کارنامه به هر یک از داوطلبان پذیرش، یک فرم انتخاب رشته – محل اینترنتی تعلق می‌گیرد. اولویت انتخاب هر فرد در میان دانشگاه‌های انتخابی آن بر اساس علاقه فردی است.

داوطلبان می‌توانند براساسا ضوابط و مندرجات راهنمای انتخاب رشته حداکثر تا ۱۰۰ کدرشته محل حداکثر در ۱۰ رشته تخصصی مجاز، براساس جداول مربوطه، انتخاب کنند.

داوطلبان باید سهمیه بومی مناطق محروم که مبادرت به انتخاب کد رشته_محل‌های مناطق محروم می‌کنند، لازم است علاوه بر انتخاب رشته و دانشگاه محل تحصیل، محل تعهد خود را نیز انتخاب کنند.

مسئولیت هر گونه اشتباه در تکمیل فرم انتخاب رشته محل به عهده داوطلب است و داوطلبان باید دقت لازم را در تکمیل فرم انتخاب رشته به خرج دهند. امکان ارائه فرصت مجدد برای انتخاب رشته محل وجود ندارد.

مطابق مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی چنانچه هر یک از داوطلبین چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار در یکی از رشته‌های تخصصی پذیرفته شوند، ولی مبادرت به ثبت نام کنند و یا پس از ثبت نام به هر نحو انصراف دهند مجاز به شرکت در آزمون دوره بعد نخواهند بود. این موضوع در خصوص تمامی سهمیه‌ها صدق می‌کند.

داوطلبان دقت کنند پس از تکمیل و ارسال فرم انتخاب رشته – محل، درخواست تغییر، کاهش یا افزایش در رشته محل‌های انتخابی و یا ابطال فرم انتخاب رشته محل امکانپذیر نیست.

چنانچه داوطلب به هر دلیل در موعد مقرر نسبت به تکمیل و ارسال فرم اینترنتی انتخاب رشته – محل اقدام نکند به منزله انصراف داوطلب از فرآیند انتخاب رشته – محل تلقی شده و فرد مذکور از فرآیند پذیرش حذف خواهد شد.

دانشگاه‌های علوم پزشکی محل آموزش تعهدی در قبال اسکان و تامین خوابگاه دستیاران پذیرفته شده ندارند.

لازم به ذکر است چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی سه شنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شد. تعداد ۱۲ هزار و ۶۰۱ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۸۴.۵ درصد کارت ورود به جلسه را دریافت کردند. پس از اعلام نتایج اولیه ۷ هزار و ۳۹۴ نفر از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرکز سنجش آموزش پزشکی دستیاری پزشکی انتخاب رشته چهل و هشتمین دوره آزمون انتخاب رشته محل فرم انتخاب رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ و اصلاحات سری اول دفترچه راهنما در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات سری دوم دفترچه راهنما در ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات سری سوم دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ منتشر شد.

به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است داوطلبان بتوانند تا پایان روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

داوطلبان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا پایان روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

فایل اصلاحات سری سوم مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳ در اینجا قابل مشاهده است.

به گزارش مهر، از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6090411

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • امروز آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
  • پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد