Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،مرکز جدید انتقال خون شهریار که با همکاری فرماندار این شهرستان و حمایت مالی شهرداری شهریار آماده و تجهیز شده است، امروز با حضور فرماندار شهریار نورالله طاهری، شهردار شهریار بهزاد کاویانی و مدیر کل انتقال خون استان تهران دکتر مهدی زاده و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران انتقال خون استان افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مهدی زاده مدیر کل انتقال خون استان تهران در این مراسم ضمن تشکر از استاندار، فرماندار، شهرداری، شورای شهرو تمام افرادی که در راه اندازی و تجهیز این مرکز با انتقال خون همکاری کرده اند، گفت: سه بیمارستان شهریار با ۴۰۰ تخت فعال و مراکز درمانی اسلامشهر و شهر قدس از این به بعد به راحتی می‌توانند خون و فراورده‌های مورد نیازشان را از این مرکز تهیه کنند، بی اینکه ناچار باشند مسیر طولانی را تا مرکز انتقال خون وصال تهران طی کنند.

او ضمن تاکید بر گسترش مراکز انتقال خون شهرستان‌ها گفت: یک هزار و ۳۴۷ واحد فراورده از ابتدای سال تا کنون در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان شهریار توزیع شده است که با راه اندازی این مرکز جدید توزیع فراورده و پخش خون بیش از پیش در این شهرستان گسترش می‌یابد.

 مهدی زاده گفت: این مرکز جایگزین کانکس ۶ تخته افتتاح شده در سال ۸۸ می‌شود و با ظرفیت ۲ برابر و فضایی مناسب شان اهدا کنندگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

بنا براین گزارش پیش بینی شده است که این مرکز به زودی فرآوری و پخش خون و فراورده‌های آن در این شهرستان و بیمارستان‌های اطراف را بر عهده می‌گیرد.

شهردار شهریار بهزاد کاویانی نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل انتقال خون استان تهران، فرماندار و اعضای شورای شهر که در جانمایی، تجهیز و راه اندازی این مرکز تلاش و همکاری کرده اند گفت: کانکسی که پیش از این مرکز انتقال خون این شهرستان بود در خور مردم نبودو با پی گیری‌های شایان تقدیر استاندار، شهرداری منطقه یکی از املاک خود را با مصوبه شورای شهر در اختیاراداره کل انتقال خون استان قرار داد و این مرکز با مساحت ۳۴۰ متر در اختیار اهدا کنندگان خون قرار گرفت و انتقال خون در شهریار صاحبخانه شد.

بهزاد کاویانی از توافق برای تخصیص قطعه زمینی برای احداث ساختمانی مستقل جهت تاسیس انتقال خون این شهرستان خبر داد و گفت: تهیه و توزیع خون مورد نیاز غرب تهران از طریق این مرکز انتقال خون تامین خواهد شد و موافقت فرمانداری و شورای شهر نیز در این زمینه اخذ شده است.

نور الله طاهری فرماندار شهریار نیز ضمن ابراز مسرت از تسهیل وضعیت اهدای خون شهروندان گفت: تلاش تمامی دست اندرکاران این پروژه شایان تقدیر است. از اعضای شورای شهر، مدیر کل انتقال خون استان تهران، فرماندار و تلاشگران انتقال خون شهریار تشکر می‌کنم که این محل مناسب را تجهیز و راه اندازی کردند تا خواسته مردم عملی شود.

وی تاکید کرد: در آینده نیز قرار است اعتبارات و مکان مناسبی برای ساخت یک ساختمان مستقل انتقال خون در اختیار این اداره قرار گیرد. تحقق وعده پخش خون و فراورده غرب تهران می‌تواند زمان طولانی تهیه این ماده حیاتی برای بیمارستان‌ها را به ۱۵ دقیقه کاهش دهد.

وی ابراز امید واری کرد: این تلاش‌ها خیر و برکت و خدمت به مردم این شهرستان را در پی داشته باشد.

گفتنی است؛ شهرستان شهریار با ۷۴۴ هزار و ۲۱۰ نفر جمعیت ۳۴۰ کیلومتر مربع وسعت و ۳۸۴ تخت فعال بیمارستانی دارد.

در سال گذشته در شهرستان شهریار ۱۵ هزار و ۴۳۱ واحد اهدای خون ثبت شد که از این تعداد ۶ هزار و ۷۰۶ واحد مربوط به اهدا کنندگان مستمر بوده است .

بیشتر بخوانید

افزایش آمار اهداکنندگان مستمر خون در چهار ماه نخست سال

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال خون شورای شهر کل انتقال خون استان تهران مرکز انتقال خون راه اندازی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از ۳ ماه حاشیه؛ پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ از حدود ۳ ماه پیش حواشی پیرامون تحویل خودروی پژو پارس (موعد زمستان ۱۴۰۱) شکل گرفت و روز به روز هم به این حواشی افزوده می‌شود؛ ماجرا از آنجایی شروع شد که به دلیل عدم انطباق این خودرو با استانداردهای ۸۵ گانه قرار شد که تولید پژو پارس متوقف شود و پس از اعتراضات اعلام شد که صرفاً تا پایان سال ۱۴۰۲ تولید خواهد شد.

با این حال چند روز پیش سخنگوی تعزیرات حکومتی اعلام کرد که بنا به دستور رئیس جمهور مقرر شده تولید این خودرو در سال جاری نیز ادامه یابد. بر همین مبنا هم شرکت ایران خودرو با اعلام قیمت جدید برای پژو پارس، اقدام به ارسال فراخوان به متقاضیان کرد.

ارسال فراخوان با قیمت‌های جدید کافی بود تا متقاضیان با صدای بلندتری اعتراض و مقابل نهادهای ذی نفع از جمله شورای رقابت تجمع کنند.

با توجه به حجم بالای اعتراضات شورای رقابت امروز هشتم اردیبهشت ماه شورای رقابت در ششصد و پنجاه و ششمین جلسه خود به بررسی مسائل پیرامون عرضه پژو پارس می پردازد. در این جلسه نمایندگان وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و همچنین مدیر عامل ایران خودرو حضور خواهند داشت‌.

کد خبر 847530 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • پس از ۳ ماه حاشیه؛ پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر