Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@15:21:03 GMT

تمامی سرم‌ها به جز سرم نمکی برای تزریق مناسب هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۳۹۵۵

تمامی سرم‌ها به جز سرم نمکی برای تزریق مناسب هستند

آفتاب‌‌نیوز :

نادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران در برنامه سعادت آباد رادیو تهران ضمن ابراز نگرانی از وضعیت کرونا در کشور گفت: متاسفانه آمار بستری ها صعودی است. تعداد بستری‌های کل تهران بیش از 10 هزار نفر است.

وی افزود: دو موضوع برای هر بیمار وجود دارد یکی از آنها تخت برای بستری و دوم ویزیت برای درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از 75 درصد بیماران استان تهران در کلینیک های سرپایی مداوا می شوند. در این کلینیک ها بیمار توسط پزشک ویزیت می شود و بررسی های لازم صورت می گیرد درمان های اولیه تخصصی ضد ویروس و وریدی کورتیکواستروئیدی و ضد انعقاد را دریافت می‌کند. در شرایط فعلی از هر 5 بیمار 1 نفر بستری می‌شود. چون اغلب وضعیت وخیمی ندارند و در کلینیک های تخصصی تنفسی و بستری موقت کووید ویزیت و درمان می‌شوند.

توکلی تصریح کرد: حدود 1400 نفر در روز از بیمارستان‌ها ترخیص می شوند و حدود 100 نفر فوت می کنند. ظرفیت تخت‌های تهران اشباع است و تقریبا تخت خالی وجود ندارد. حدود 1500 تخت در استان تهران در اختیار بیماران جدیدی قرار می گیرد که در اورژانس هستند.بیماری هم که وضعیت وخیم دارد در بخش ویژه اورژانس بستری می شود. تحت نظر پزشک قرار می گیرد تا تخت‌های بخش خالی شوند و بیمار به بخش منتقل شود.

دکتر توکلی تاکید کرد: بیماران بدحال باید به بیمارستان ها مراجعه کنند. درگیری ریه لزوما به معنی بدحالی نیست ولی بیمارانی که تنگی نفس دارند و اکسیژن خونشان زیر 90 درصد است در اورژانس بیمارستان‌های اصلی ویزیت می‌شوند. ممکن است مریض نخواهد در فضای اورژانس بماند و ترجیح دهد به بیمارستان دیگری منتقل گردد. ولی تمامی اورژانس‌های بیمارستان‌های دولتی موظف به پذیرش بیمار هستند.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران افزود: تنها زمانی است که به طور رسمی اعلام می‌کنم در هفته آینده هیچ چیز به جز افزایش آمار فوتی‌ها قابل پیش بینی نیست. چون در حال حاضر مردم زندگی عادی دارند و مراسم عزا و عروسی برگزار می‌شود و رستوران‌ها باز است و عمده افزایش آمار مبتلایان به این موارد باز می گردد. وقتی بازارها و رستوران تعطیل شود بار انتقال ویروس کاهش می‌یابد اگر چه مردم هم حق دارند چون روند واکسیناسیون تکمیل نشده اما طی هفته اخیر روند واکسیناسیون در کشور سرعت بیشتری گرفته و به تنهایی در استان تهران حدود 70 تا 80 هزار تزریق در روز انجام می شود.

توکلی در این گفت‌وگوی رادیویی با تایید کمبود شدید سرم تزریقی در کشور گفت: مشکلات کارخانجات در تولید سرم رفع شده و بخشی هم در ادامه رفع خواهد شد ولی آنچه مهم است برای تزریق سرم از تمامی سرم‌ها به جز سرم نمکی می‌توان برای تزریقات استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا سرم نمکی بیمارستان ها استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ مصدوم در دو حادثه رانندگی در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان گفت: بر اثر دو حادثه رانندگی، ۱۵ نفر مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

داریوش تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در رابطه با ۲ حادثه رانندگی، اظهار کرد: در ۲ حادثه رانندگی، ۲ دستگاه سواری پژو در کیلومتر ۶۸ اتوبان تبریز - زنجان و ۲ دستگاه پژو نیز در سه‌راهی ماهنشان با یکدیگر برخورد کردند.

وی از مصدومیت ۱۵ نفر بر اثر حادثه رانندگی مذکور خبر داد و افزود: تکنسین‌های اورژانس با ۳ کد آمبولانس درلیک، اتوبوس آمبولانس و ایده‌لو برای امدادرسانی به مصدومان به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان با بیان اینکه ۳ مصدوم توسط کدهای درلیک و ایده‌لو به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان انتقال داده شدند، خاطرنشان کرد: ۱۲ مصدوم نیز با اتوبوس آمبولانس به این بیمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • حس خوب حمایت
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • ۱۵ مصدوم در دو حادثه رانندگی در زنجان
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • تمامی مصدومان حادثه واژگونی مینی‌بوس کارگران کاشمر از بیمارستان مرخص شدند