Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@03:41:51 GMT

«حزب الله» در دام «جنگ داخلی» نمی‌افتد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۴۰۵۳

دبیرکل حزب الله لبنان در جریان دیدار با شماری از ذاکران و مداحان حسینی (ع) با اشاره به حوادث اخیر لبنان گفته است که حزب الله در دام جنگ داخلی گرفتار نمی‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از مهر به نقل از روزنامه الاخبار، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان اخیراً با شماری از ذاکران و مداحان حسینی (ع) دیدار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخشی از سخنان خود در دیدار مذکور به حوادث اخیر لبنان اشاره کرده است.

بر اساس این گزارش، سید حسن نصرالله در بخشی از سخنانش تأکید کرده است: حزب‌الله به جنگ داخلی کشیده نخواهد شد و ما می‌دانیم که باید چه کاری انجام دهیم. روزنامه الاخبار اعلام کرد که نصرالله در دیدار با مداحان حسینی به مسائلی نظیر تلاش برای تخریب وجهه حزب الله و کشاندن آن به جنگ داخلی اشاره کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حبس سعد الحریری توسط عربستان سعودی که پیشتر اتفاق افتاده بود، تأکید کرد: هدف از سناریوی زندانی کردن حریری شعله ور کردن آتش جنگ داخلی در لبنان بود. با این حال، موضع ما در حزب الله موجب غافلگیری عربستان سعودی شد.

نصرالله همچنین به قتل «علی شبلی» از اعضای این جنبش در روز شنبه گذشته اشاره کرد و در این خصوص گفت: ما خونی نداریم که پایمال شود؛ اما به آنجایی که دشمن می‌خواهد، کشیده نمی‌شویم، زیرا به میدان آمدن حزب‌الله به معنای ورود به جنگ داخلی است. افرادی وجود دارند که تلاش می‌کنند برای جنگ با ما تسلیحاتی برای خود تهیه کنند.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان همچنین از جنگ اقتصادی نیز سخن گفت و تأکید کرد: ما باید در این زمینه صبور باشیم و فعالیت‌های جدی انجام دهیم.

گفتنی است، منطقه «خلده» واقع در جنوب پایتخت لبنان چندی پیش شاهد حوادث پُرتنشی بود که می‌توانست به وقوع یک بحران بزرگ بینجامد. با این حال، خویشتنداری حزب الله لبنان و اتخاذ موضع حکیمانه توسط این گروه مقاومتی موجب شد تا ناامنی‌های اخیر در خلده یک بحران فراگیر را به دنبال نداشته باشد. علت اینکه حزب الله موضع حکیمانه‌ای را در قبال حوادث مذکور اتخاذ کرد، کاملاً واضح است.

باید گفت که حزب الله لبنان ثابت کرده است که هیچگاه منافع حزبی و جناحی را به منافع و مصالح ملی لبنان ترجیح نداده است. حزب الله در طول مدت زمان گذشته نشان داده است که همواره کلیّت لبنان و منافع آن را مد نظر داشته است و در این میان، از منافع حزبی و جناحی خود عبور کرده است. از دیدگاه حزب الله، منافع و مصالح لبنان در نبرد با رژیم صهیونیستی که برای فتنه‌انگیزی در این کشور تلاش می‌کند، نهفته است.

نکته قابل تأمل در خصوص نوع رفتار حزب الله و واکنش آن به تحولات داخلی لبنان این است که این گروه مقاومتی هیچگاه از قدرت نظامی خود برای تحقق اهداف حزبی و جناحی بهره برداری نکرده است. برچسب ها: حزب الله ، لبنان ، دبیرکل حزب الله ، مداحان ، بیروت ، حسن نصرالله

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: حزب الله لبنان دبیرکل حزب الله مداحان بیروت حسن نصرالله دبیرکل حزب الله حزب الله لبنان جنگ داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مرگلیوت

به گزارش قدس آنلاین، حزب الله لبنان اعلام کرد شهرک مرگلیوت در شمال فلسطین اشغالی را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف حمله قرار داده است.

در همین ارتباط مقاومت اسلامی حزب الله اعلام کرد که در واکنش به کشتار حنین، شهرک «مارگلیوت» با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار گرفت.

مقاومت اسلامی حزب الله همچنین اعلام کرد که سربازان دشمن اسرائیلی در شهرک المناره در ساختمانی که در آن مستقر بودند، هدف گرفته شدند.

رسانه‌های نظامی در مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرده‌اند که تا کنون ۱۹۹۸ عملیات در جبهه‌های پشتیبانی لبنان، یمن و عراق طی ۲۰۰ روز انجام شده است.

پیشتر نیز حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داده بود.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۳۵ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی را در اطراف موضع العاصی با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۱۰ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ موضع الرادار در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این موضع صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا نیز از سوی حزب‌الله لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفت.

همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه‌های اشغالی «حرش رامیم» و «تله الکرنتینا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب‌الله لبنان با گلوله‌های توپخانه هدف قرار گرفتند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که ۵ موشک از سمت لبنان به سوی «مرگلیوت» شلیک شده و آژیر هشدار در این منطقه به صدا درآمده است.

از سوی دیگر حمله‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز ادامه دارد. خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی «وادی البیاض» و منطقه «الساقیه» در شهرک «حولا» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «بلیدا» و حمله توپخانه‌ای ارتش این رژیم به اطراف «حولا» و «وادی شبعا» در جنوب لبنان خبر داد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت
  • تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی
  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم
  • حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مرگلیوت