Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نعمت‌الله آزادی اظهار کرد: امروزه امنیت یک نیاز اولیه برای زندگی اجتماعی و جزء مهمی از حقوق شهروندی و از مهمترین وظایف و تکالیف حکومت‌ها و دولت‌ها محسوب می‌شود که برای ایجاد آن باید برنامه پیشگیری از جرم را نیز مدنظر قرار داد.

وی تصریح کرد: امنیت پدیده‌ای است که بر همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها تأثیر می‌گذارد و از طریق آن انجام هرگونه کنش و واکنش در عرصه حیات فردی و اجتماعی امکان‌پذیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف نیروی انتظامی ایجاد امنیتی پایدار با استفاده از مشارکت‌های مردم و سایر سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی است که برای دستیابی به این امر مهم و تحقق شعار پلیس پاسخگو مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در ناجا تشکیل شد.

آزادی دریافت و تجزیه و تحلیل درخواست‌های انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی شهروندان در بازه زمانی کوتاه به منظور اتخاذ تاکتیک‌های مناسب برای پیشگیری از جرم و کاهش آن را از دیگر اهداف نیروی انتظامی در راه اندازی مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در ناجا عنوان کرد.

وی افزود: طی ۴ ماهه اول سال جاری بیش از ۷۳۵ هزار و ۲۳۱ تماس به دو صورت حضوری و تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در سطح استان انجام شد که از این تعداد تماش ۷/۴۲ درصد عملیاتی و ۲/۵۷ درصد دریافت مشاوره و راهنمایی از پلیس بوده است.

معاون عملیات پلیس مازندران از رضایمندی بالای مردم از خدمات فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مشارکت مردم با نیروی انتظامی منجر به افزایش احساس امنیت، توسعه امنیت پایدار و پیشرفت جامعه در تمامی زمینه‌های اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و... خواهد شد.

آزادی همچنین با اشاره به افزایش ۷۵ درصدی کشف به وقوع سرقت‌ها در ۴ ماهه اول سال جاری از کاهش سرقت مغازه‌ها، خودرو، موتورسیکلت طی این مدت خبر داد.

وی گفت: پلیس از طریق تلفن و پیامک ۱۱۰ به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به شهروندان است و این سامانه آسانترین پل ارتباطی مردم با نیروی انتظامی است.

*افزایش ۳۷ درصدی کشف سرقت در مازندران

سیدمحسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ماموران کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی استان در راستای مبارزه با سرقت به عنوان یکی از وظایف ذاتی خود، موضوع را با شناسایی مناطق آلوده و جرم خیز و کنترل افراد سابقه دار و همچنین اجرای طرح‌های مختلف پلیسی در دستور کار خود قرار دادند.

وی از  افزایش ۳۷ درصدی کشف سرقت‌ها توسط ماموران کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی از آغاز سال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: دستگیری سارقان نیز در این مدت توسط ماموران کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی ۱۳ درصد افزایش یافت.

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در ادامه افزود: با انجام اقدامات تخصصی و تلاش شبانه‌روزی ماموران کلانتری و پاسگاه‌ها در سراسر استان مازندران، وقوع سرقت‌هایی مثل احشام ۱۲ درصد، پلاک موتور ۵۰ درصد، وسایل و قطعات خودرو ۱۱ درصد، داخل خودرو ۶ درصد، موتورسیکلت ۲ درصد، اتومبیل ۱۲ درصد و مغازه ۴ درصد کاهش یافت.

جعفری در پایان از همکاری شهروندان با پلیس در برخورد با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت قدردانی کرد و افزود: استفاده از دوربین‌های مداربسته و ظرفیت نگهبان محله و شبگردها در کاهش سرقت و برخی دیگر از جرائم تاثیر بسزایی داشته است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: افزایش 37 درصدی کشف سرقت در مازندران فوریت های پلیسی ۱۱۰ ماموران کلانتری استان مازندران نیروی انتظامی پاسگاه ها درصدی کشف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی

فرمانده انتظامی بندرانزلی از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان مشاعات ساختمانی‌های این شهرستان و کشف ۴ فقره پرونده سرقت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، امیر وهاب‌زاده اظهار کرد: با وقوع چند فقره سرقت از مشاعات ساختمان در شهرستان بندرانزلی، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات و اقدامات فنی، سارقان این پرونده‌ها و محل اختفاء آنان شناسایی و این افراد طی عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی خاطرنشان کرد: سارقان ۲۹، ۳۲ و ۳۵ ساله به چهار فقره سرقت از مشاعات ساختمان اعتراف کردند و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

وهاب‌زاده، رعایت نکردن نکات حفاظتی و ایمنی را مهمترین عامل سوء‌استفاده سارقان دانست و تصریح کرد: نقش مردم در این زمینه و توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس نقش به‌سزایی در پیشگیری از وقوع سرقت دارد.

کد خبر 749177

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • پلیس در خرمشهر ۱۳ فقره سرقت کشف کرد
  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه