Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیرو‌های امنیتی ترکیه سی‌ونه نفر را به اتهام ارتباط با عاملان کودتای نافرجام پنج سال پیش بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سیاست آنکارا در پاکسازی نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی از اعضا و وابستگان جنبش «فتح‌الله گولن» واعظ و اپوزیسیون آمریکانشین دولت ترکیه علی‌رغم شیوع گسترده ویروس «کووید۱۹» در این کشور، ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته خبرگزاری «آناتولی» دادستانی استانبول امروز (چهارشنبه) برای پنجاه نفر از مظنونان به همکاری با سازمان گولن و دست‌داشتن در کودتای نافرجام پانزدهم جولای ۲۰۱۶ حکم بازداشت صادر کرد که نیرو‌های امنیتی، ۳۹ نفر از آن‌ها را بازداشت کردند.

این افراد به استفاده از نرم‌افزار «بای‌لاک» - برنامه مورد استفاده عوامل گولن در شب کودتا – متهم شده‌اند. مقامات ترکیه می‌گویند عوامل کودتای سال قبل پس از آنکه گروه‌های ارتباطی آن‌ها در شبکه اجتماعی «واتس‌آپ» لو رفته بود، از نرم‌افزار بای‌لاک برای هماهنگی استفاده کردند.

عملیات امروز نیرو‌های امنیتی ترکیه که به صورت همزمان در ۱۷ استان انجام شد، از میان مظنون‌هایی که برایشان حکم بازداشت صادر شده بود، ۳۳ نفر از دانشجویان اخراجی دانشکده افسری به همین بهانه بودند.

آنکارا سازمان گولن را - که به گفته دولتمردان این کشور، اعضای آن به صورت مویرگی در بیشتر نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی ترکیه نفوذ کرده بودند - تروریستی و عامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ می‌داند و از آمریکا خواسته که او را به ترکیه بازگرداند. در جریان این کودتا که توسط تعداد زیادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود ۲۵۰ نفر کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کودتای نافرجام ترکیه بازداشت مخالفان اردوغان سازمان گولن کودتای نافرجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۴۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز :

مرزبانی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «بعدازظهر امروز تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیرو‌های طالبان مواجه می‌شوند و به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیرو‌های طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداخته که پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند».

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • (ویدئو) حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان / ۲ تروریست به هلاکت رسیدند
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز بازداشت شدند
  • بازداشت ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • پرونده قاچاق دختران و بازداشت ۸تصویربردار در این ارتباط / سخنگوی فراجا تشریح کرد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است