Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژاپن قصد دارد در اقدامی تحریک‌آمیز علیه چین، تعدادی سامانه موشکی و چند صد پرسنل نظامی را در جزیره «ایشیگاکی» در مجاورت تایوان مستقر کند.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، «نوبو کیشی» وزیر دفاع ژاپن در این‌باره گفت، دولت توکیو امید دارد بتواند واحدهای موشکی ضدهواپیما و ضد کشتی را در این جزیره مستقر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ژاپنی افزود، هنوز جدول زمانی استقرار این موشک‌ها نهایی نشده است اما وزارت دفاع در نظر دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی آن را تکمیل کند.

او در ادامه گفت، استقرار واحدهای جنگ‌افزار الکترونیک در غربی‌ترین قلمروهای ژاپن در جزیره «یوناگونی» نیز در دست مطالعه است تا در بودجه ۲۰۲۳ لحاظ شود.

جزیره ایشیگاکی در فاصله حدود سیصد کیلومتری تایوان قرار دارد و حتی از جزیره تحت مناقشه «سنکاکو» نیز به تایوان نزدیک‌تر است.

اواخر ماه گذشته شبکه «ان‌اچ‌کی» ژاپن گزارش داد، چهار کشتی چینی در نزدیکی آب‌های جزایر سنکاکو گشت زنی کردند و دو کشتی وارد این آب‌ها شدند. ژاپن ادعای حاکمیت بر این جزایر را دارد اما چین این جزایر را «دیائویو» می‌نامد و آن را به خود متعلق می‌داند.

ژاپن می‌گوید که این کشور از سال ۱۸۹۵ بر این جزایر حاکمیت دارد اما چین اعلام کرده است که در نقشه‌های سال‌های ۱۷۸۳ و ۱۷۸۵ خود ژاپن نیز به چینی بودن این جزایر اذعان شده است.

بعد از جنگ دوم جهانی، ایالات متحده تا سال ۱۹۷۲ کنترل این جزایر را در اختیار داشت و در این سال، کنترل جزایر را به ژاپن سپرد اما چین اعلام کرده که تسلط ژاپن بر این جزایر، «غیرقانونی» بوده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ژاپن تایوان پرسنل نظامی واحدهای موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت لبنان سربازان اشغالگر را در داخل مقر «بیاض بلیدا» هدف قرار داد

مقاومت اسلامی در لبنان، سربازان ارتش اشغالگر را در حالی که در داخل مقر «بیاض بلیدا» در حال فعالیت بودند، با گلوله‌های توپ هدف قرار داد.

به گزارش ایسنا، مقاومت لبنان در بیانیه خود اعلام کرد که این هدف گیری در حمایت از مردم فلسطین و نوار غزه و در پشتیبانی از مقاومت آنها انجام شده است.

مقاومت همچنین پیشتر بیانیه صادر کرد که مبارزانش صبح چهارشنبه محل استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی را در مجاورت پادگان «برانیت» با سلاح‌های راکتی و توپخانه هدف قرار دادند.

روز سه‌شنبه نیز صحنه‌هایی از عملیاتی را منتشر کرد که ساختمان‌های محل استقرار سربازان اشغالگر در شهرک «المطله» را هدف قرار داد و در بیانیه‌ای جداگانه تاکید کرد که آنها تخریب شده‌اند.

تصاویر منتشر شده توسط رسانه‌های نظامی مقاومت نشان می‌دهند که ساختمان‌ها پس از رصد با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌
  • ناو موشکی سپاه؛ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد
  • ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • استقرار نیروهای صهیونیست در قدس همزمان با شنبه مقدس مسیحیان
  • مقاومت لبنان سربازان اشغالگر را در داخل مقر «بیاض بلیدا» هدف قرار داد
  • رونمایی از برند جام جهانی فوتبال ساحلی 2025 سیشل
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان