Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:22:41 GMT

بازداشت گسترده ۳۹ نفر در ترکیه به ظن ارتباط با گروه گولن

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۴۶۸۱

بازداشت گسترده ۳۹ نفر در ترکیه به ظن ارتباط با گروه گولن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، نیروهای امنیتی ترکیه از بازداشت ۳۹ نفر به ظن ارتباط با گروه فتح الله گولن موسوم به فتو خبر دادند.

ترکیه گروه فتح الله گولن را تروریستی می‌داند و این گروه را متهم می‌کند که پشت کودتای شکست خورده سال ۲۰۱۶ در این کشور قرار داشته است.

گفته شده دادستان ترکیه به تازگی برای دستگیری ۵۰ نفر از افراد مرتبط با فتح الله گولن حکم تعقیب و بازداشت صادر کرده است که تا کنون ۳۹ نفر از آنان بازداشت شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ارتباط با دستگیری این افراد گفته شده که آن‌ها از نرم‌افزار «بای‌لاک» استفاده می‌کردند. این برنامه نرم افزاری مورد استفاده عوامل گولن در شب کودتا بوده است و مقامات ترکیه می‌گویند عوامل کودتا پس از آنکه گروه‌های ارتباطی آنها در شبکه اجتماعی «واتس‌آپ» لو رفته بود، از این نرم‌افزار برای هماهنگی استفاده می کرده اند.

فتح‌الله گولن که در خارج از ترکیه زندگی می‌کند، از جمله متهم به رهبری کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ ترکیه است.

پس از کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶، دولت ترکیه اقدام به دستگیری ده‌ها هزار نفر نمود. افزون بر آن، گفته می‌شود که بیش از یکصد هزار نفر در ترکیه کار خود را به اتهام پشتیبانی از گولن از دست داده‌اند.

کد خبر 5273966

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه کودتای 2016 ترکیه فتح الله گولن دستگیری ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی لبنان ایران روسیه طالبان ترکیه کشتی اسرائیلی فلسطین طالبان افغانستان انگلیس عربستان سعودی فتح الله گولن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت

مؤسسه آمار ترکیه گزارش داد که تورم این کشور در چهارمین ماه از سال ۲۰۲۴ میلادی به ۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، گزارش جدید مؤسسه آمار ترکیه که صبح امروز (جمعه ۱۴ اردیبهشت) منتشر شد، نشان می‌دهد نرخ تورم ترکیه در ماه آوریل ۲۰۲۴ به ۶۹.۸ درصد افزایش یافته که بالاترین رقم در ۱۷ ماه اخیر است. طبق این گزارش، تورم ماهانه ترکیه در آوریل ۲۰۲۴ به ۳.۲ درصد رسید.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که طی ۱۲ ماه گذشته، تورم در هیچ یک از گروه‌های کالا و خدمات در کشور ترکیه، کمتر از ۵۰ درصد نبوده است. در میان گروه‌های هزینه‌ای نیز، بالاترین تورم مربوط به گروه آموزش با ۱۰۳.۹ درصد است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی
  • اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک
  • معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند
  • واکنش روسیه به بازداشت گسترده دانشجویان در آمریکا
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات