Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور صنایع وزارت صمت از تصویب پیش‌نویس برنامه عملیاتی توسعه زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها خبر داد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شاتا، مهدی صادقی نیارکی در نشست بررسی پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهر سنگ‌ها که با حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، گفت: در سال گذشته تدوین ۴ برنامه عملیاتی برای توسعه زنجیره صنعتی پوشاک و کفش، فلزات گرانبها، غذایی و آشامیدنی و لوازم خانگی که ۴۰ درصد ارزش تولیدات صنعتی را شامل می‌شوند هدفگذاری شد که خوشبختانه برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش با حضور وزیر محترم رونمایی شد و امروز نیز پیش نویس سند توسعه زنجیره فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها در مرحله تصویب نهایی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به برنامه‌های عملیاتی توسعه ذیل این برنامه عملیاتی اشاره کرد و افزود: تسهیل زیرساخت‌های تامین، تولید و تجارت، توسعه صادرات و تقویت تولید، توسعه ساخت داخل و مدیریت واردات، توانمندسازی نیروی انسانی و تقویت طراحی و تحقیق و توسعه و همچنین اصلاح قوانین، مقررات و بخشنامه‌های مانع تولید از مهمترین محور‌های برنامه‌های عملیاتی توسعه زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهر سنگ‌ها می‌باشد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه براساس این برنامه راهبردی سالانه باید ۵۰۰ تن فلزات گرانبها و گوهر سنگ‌ها تولید شود.

صادقی نیارکی همچنین با اشاره به استفاده از نظرات بخش خصوصی در تدوین برنامه راهبردی گفت: برنامه عملیاتی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها مانند دیگر برنامه‌ها با استفاده از نظرات بخش خصوصی تدوین شده و پس از، اصلاحات نهایی با حضور، وزیر صنعت رونمایی خواهد شد وبه دستگاه‌های ذیربط ابلاغ خواهد شد.

وی در ادامه به تبیین مهمترین محور‌های این برنامه پرداخت و بیان کرد: عمده مباحث مطروحه در حوزه ضوابط واردات و صادرات است، موارد بعدی در خصوص تسهیل زیرساخت‌های تولید و تجارت است و موضوعات ترویجی و تشویقی صادرات و تولید نیز، در این سند دیده شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری ازسخنانش اشاره‌ای به تصمیماتی که درحوزه حمایت از، صنعت فلزات گرانبها اتخاد شد اشاره و یادآوری کرد: برنامه ریزی در جهت حمایت از تولید داخل بدلیجات، زیورآلات، اکسسوری، مجسمه و جعبه جواهر نیز در قالب این برنامه خبر داد.       بیشتر بخوانید: گام روبه جلو در صنعت لوازم خانگی برای کاهش وابستگی به برند‌های خارجی

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی فلزات گرانبها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی فلزات گرانبها فلزات گرانبها و گوهرسنگ ها توسعه زنجیره صنعتی برنامه عملیاتی عملیاتی توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی اظهار کرد: این اداره کل به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است. 

وزیر کشور و استاندار خراسان رضوی و همچنین مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از غرفه این استان بازدید و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به تشریح ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها پرداخت.

دیگر خبرها

  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در ۱۴۰۴
  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل