Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری بر ضرورت تسریع در راه اندازی باشگاه فعالان زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهر سنگ‌ها تاکید کرد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شاتا، علی آقامحمدی در نشست بررسی پیش‌نویس برنامه عملیاتی توسعه زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهر سنگ‌ها گفت: صنعت طلا و جواهر و فلزات گرانبها باید خود را جزئی از حاکمیت قلمداد نماید، فعالان این حوزه معتمد نظام هستند و باشگاه فعالان این حوزه باید هرچه سریع‌تر ایجاد شود تا کار‌ها را جلو ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین بیان کرد: در ابتدا فعالان بزرگ و مهم این حوزه چیدمان کار را در دست بگیرند و به تدریج سایر فعالان به این باشگاه اضافه شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری همچنین گفت: باید به فعال شدن ظرفیت‌ها و شناخت توانمندی‌ها در این حوزه کمک شود و تولید طلا به یک رشته فعالیت زنده مبتنی بر ساخت داخل تبدیل گردد.

آقامحمدی همچنین تصریح کرد: در این راستا سازمان‌های توسعه‌ای مانند ایمیدرو زمینه را برای بهره برداری هرچه بیشتر بخش خصوصی فعال نمایند.

وی همچنین ادامه داد: آزمایشگاه‌های مرجع و کنترل کیفیت باید با تسریع و تسهیل فرایند‌ها و کاهش بروکراسی اداری مسیر فعالیت در این زنجیره صنعتی را هموارتر کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری همچنین ایجاد دفاتر و اتاق فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها در فرودگاه‌ها با هماهنگی گمرک را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین گفت: باید پنجره واحد فعالیت در این زنجیره صنعتی تشکیل شود و یک ساختار برای تداوم آن به وجود آید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان ضمن قدردانی از اقدامات دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های تخصصی برای تکمیل زنجیره ارزش فلزات گرانبها، از وزارت صمت به ویژه معاونت امور صنایع برای برگزاری نشست‌های هم اندیشی با حضور دستگاه‌های تصمیم گیر و تشکل‌های تخصصی و همچنین تدوین سند راهبردی توسعه صنعت فلزات گرانبها تشکر کرد.

گفتنی است در این جلسه که به میزبانی معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد فعالان بخش خصوصی و نمایندگان سازمان ملی استاندارد و گمرک جمهوری اسلامی ایران و سایر دستگاه‌های اجرایی به بررسی محور‌های پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهر سنگ‌ها پرداختند و نظرات خود را ارایه دادند.

 

بیشتر بخوانید: تصمیم دولت برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی و خروج صنایع از رکود

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی فلزات گرانبها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی فلزات گرانبها عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اکسپو فرصتی برای معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری کرمان است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی فداکار، درحاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و غرفه توانمندی‌های صادراتی استان کرمان گفت: این نمایشگاه فرصتی شده که استان‌ها بتوانند بخشی از محصولات خود را در قالب زنجیره ارزش افزوده ارائه کنند و استان کرمان نیز در کنار سایر استان‌ها، در پنج زنجیره گیاهان دارویی، فرش، خرما، پسته و صنایع مس شرکت کرده است.

وی، با بیان اینکه مس کرمان، مجموعه موثر شناخته شده برای کشور و دنیا است، گفت: بخشی از زنجیره در داخل استان کرمان وجود دارد که دراین نمایشگاه معرفی شده و بازدیدکنندگان این محصولات را می‌بینند و استفاده می‌کنند.

فداکار، افزود: گل محمدی از محصولاتی است که در استان کرمان رونق گرفته و درکنار آن شرکت‌هایی برای تولید اسانس و استفاده‌های دارویی از آن بهره می‌برند.

استاندار کرمان ادامه داد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، فرصت خوبی برای معرفی پروژه‌های سرمایه‌گذاری هم هست.

فداکار، با بیان اینکه شرکت‌های معدنی بزرگی در استان کرمان هستند که در حوزه پایین دست آنها سرمایه‌گذاری‌های فراوانی قابل اجراست افزود: اینها یک ظرفیت فوق‌العاده برای استان هستند که هم اشتغال ایجاد می‌کند و هم ارزش افزوده‌ای در کنار آنها شکل می‌گیرد.

گفتنی است، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اکسپو ۲۰۲۴، ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

کد خبر 6092285

دیگر خبرها

  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • ایران اکسپو فرصتی برای معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری کرمان است
  • فرصت‌های نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • شبه سوئیفت ایران از طریق ارز‌های ملی راه‌اندازی شد
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو