Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- اتهام مقام های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی علیه ایران در خصوص حمله به کشتی اسرائیلی ادامه دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، صبح جمعه (هشتم مردادماه)، گروه نظامی انگلیسی موسوم به «عملیات‌های تجاری دریایی» در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که یک کشتی شامگاه پنجشنبه (هفتم مردادماه) در دریای عمان هدف قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله 280 کیلومتری بندر «الدقم» هدف حمله قرار گرفته است.
عصر روز جمعه نیز شرکت «زودیاک ماریتایم» که متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است، اعلام کرد که 2 نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام «مِرسِر استریت»، در پی حمله به آن، کشته شدند.
پس از آن مقام‌های رژیم صهیونیستی اقدام به اتهام زنی به ایران در خصوص این حمله کردند. مقام‌های انگلیسی و آمریکایی نیز به تبعیت از صهیونیست‌ها اقدام به مطرح کردن اتهاماتی علیه ایران کردند.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پس از ادعایش مبنی بر بررسی اطلاعاتی که در اختیار داشت، ایران را مستقیما به دست داشتن در حمله به کشتی اسرائیلی متهم کرد.
بلینکن همچنین گفت که پاسخ مشترک به این اقدام را با شرکای خود بررسی می کند و همتایان بریتانیایی و اسرائیلی او نیز ادعاهای او را تکرار کردند، بخصوص شریک اسرائیلی اش که تمایل شدیدی به بسیج کردن جهانیان علیه ایران دارد.
ناظران سیاسی معتقدند که آنچه اکنون اتفاق می افتد ادامه سناریوی حادثه امنیتی رخ داده برای کشتی اسرائیلی در نزدیکی سواحل عمان و تعرض به 4 کشتی انگلیسی و ربودن یکی از آنها در مقابل سواحل فجیره امارات است.
لندن تهران را به دست داشتن در این حادثه متهم نموده و علت آن را وجود یک مجموعه مسلح ایرانی در این عملیات دانست. در مقابل، ایران با تشکیک در ادعای انگلستان، بیانیه ای صادر کرد و حوادث امنیتی اخیر را مشکوک دانست.
ناظران خاطرنشان کردند که رژیم صهیونیستی با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به راهزنی، شروع به دروغ پردازی علیه آن کرده و از شورای امنیت درخواست کرد که قطعنامه ای علیه ایران صادر کند و در آن، ایران را به عنوان تهدیدی برای امنیت منطقه و صلح دریانوردی معرفی کند.
نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم نیز اعلام کرد که در صورت نیاز می تواند به تنهایی علیه ایران اقدام کند!
ناظران بر این نکته جالب تاکید کردند که وزیر خارجه آمریکا از همکاری با شرکایش برای بررسی پاسخ مشترک به ایران صحبت کرده و این یعنی او اقدام یک جانبه و همچنین اقدام نظامی را بعید دانسته است.
آنها درخصوص علت علاقه نداشتن آمریکا به اقدام نظامی بیان داشتند: آمریکا بخاطر کشته و مفقود شدن دو انگلیسی بر اثر حمله به کشتی شان، وارد جنگ نخواهد شد.

دیدار شرمن با مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره ایران
در ادامه کارزار ضدایرانی رژیم صهیونیستی به همراه شرکای آمریکایی و انگلیسی این رژیم، معاون وزیر خارجه آمریکا با مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره حادثه کشتی «مرسر استریت» دیدار کردند.
«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد که «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) با «ایال هولاتا» افسر سابق موساد و مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «شمریت مئیر» مشاور امور سیاست خارجی رژیم صهیونیستی در خصوص طیفی از موضوعات از جمله ایران در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو کرد.
در حالی که در روزهای اخیر و در پی حادثه برای کشتی «مرسر استریت»، رژیم صهیونیستی تلاش‌ها برای راه‌اندازی کمپین علیه جمهوری اسلامی را تشدید بخشیده است، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا امروز گزارش کرد که شرمن و هولاتا و مئیر درباره این حادثه گفت‌وگو کردند.
وزارت خارجه آمریکا درباره محور گفت‌وگوهای شرمن و مقام‌های رژیم صهیونیستی گزارش کرد: «شرمن بر شراکت مستحکم میان ایالات متحده و اسرائیل و حمایت آمریکا از توافقات عادی‌سازی میان اسرائیل و کشورهای جهان عرب و جهان اسلام و حمایت بی دریغ دولت آمریکا از امنیت اسرائیل تأکید کرد».
در همین راستا، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در کنفرانس خبری شامگاه سه‌شنبه (دیشب) گفت: «پاسخ مناسب» به ایران بابت این حمله در راه است.
کشورهایی همچون انگلیس، رومانی و لیبریا به همراه رژیم صهیونیستی با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل، مدعی شدند که هدف قرار گرفتن کشتی مذکور به ایران ارتباط دارد و خواستار رسیدگی شورای امنیت به این قضیه شده‌اند.
در این نامه که به 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل ارسال شده و رویترز مدعی شده که متن نامه را دیده، ادعا شده است: «این حمله باعث اختلال و ایجاد خطر برای کشتی‌رانی بین‌المللی امن و ایمن بوده و نقض آشکار قوانین بین‌الملل به شمار می‌آید. این اقدام باید توسط جامعه بین‌الملل محکوم شود».

واشنگتن: انگلیس در شکل‌دهی پاسخ به ایران پیش‌قدم می‌شود
معاون وزیر خارجه آمریکا گفت که آمریکا به دنبال این است که انگلیس در شکل‌دهی پاسخ به ایران پیش‌قدم شود.
«وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه (به وقت تهران) گفت که آمریکا به دنبال این است که انگلیس در شکل دهی پاسخ به حمله ادعایی ایران به نفتکش رژیم صهیونیستی، پیش قدم شود.
وی در این باره گفت: «ما به انگلیس اجازه می‌دهیم پیش قدم شود که این موضوع هم شامل شرایط چگونگی پاسخ در سازمان ملل و هم هرگونه پاسخ بیشتر خواهد بود».

رژیم‌صهیونیستی خواستار نشست فوری شورای امنیت درباره حمله به نفتکش در دریای عمان شد
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از شورای امنیت درخواست برگزاری جلسه فوری برای بررسی حمله به نفتکش این رژیم در دریای عمان شد.
«گیلعاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت خواستار نشستی فوری درباره حادثه حمله به نفتکش این رژیم در دریای عمان شد.
وی در این نامه بدون هیچ مدرکی ایران را به دست داشتن در حمله به این نفتکش معرفی کرده است.

بسترسازی برای ماجراجویی جدید علیه ایران
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران تاکید کرد که جنگ رسانه ای کشورهای فرامنطقه ای با کمک رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای سرسپرده منطقه، عملیات روانی و بسترسازی برای ماجراجویی جدید است.
سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به برخی جریان سازی‌های رسانه‌ای برخی خبرگزاری های صهیونیستی، غربی و سعودی مبنی بر ناامنی جریان کشتیرانی در آب‌های دریای عمان، اظهار داشت: اخبارضد و نقیض برخی رسانه های غربی، صهیونیستی و سعودی مبنی برهرگونه ناامنی دریایی و ربایش کشتی در آب‌های منطقه، نوعی عملیات روانی و بسترسازی برای ماجراجویی های جدید است.
وی افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن کمک به تردد ایمن کشتی های تجاری، نسبت به هرنوع تحرکات مشکوک، دارای اشراف کامل اطلاعاتی بوده و در آمادگی کامل هستند.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ادامه داد: نیروهای دریایی قدرتمند سپاه و ارتش ایران اسلامی در صورت ضرورت و درخواست شناورهای خارجی، آماده هرگونه کمک‌رسانی و اعزام واحد‌های امدادی هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران حمله کشتی اسرائیل وزیر خارجه آمریکا رژیم صهیونیستی کشتی اسرائیلی دریای عمان نیروهای مسلح حمله به کشتی وزارت خارجه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران پیش قدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه

بین الملل تابناک: حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی، واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی، امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه، ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه و برگزاری مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی خبر داد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای یمنی در دفاع از فلسطین یک کشتی آمریکایی با نام ( MAERSK YORKTOWN )  را در اقیانوس هند هدف قرار دادند.

وی افزود: «نیروهای مسلح یمن همچنین یک ناو آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسراییلی با نام (MSC VERACRUZ )  را در اقیانوس هند مورد حمله قرار دادند.»

واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی

 معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی مداخله جویانه به صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره حکم بدوی اعدام توماج صالحی اتهام افساد فی الارض در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: «ما این گزارش های نگران کننده را دیده ایم. این نمونه دیگری از نقض وحشتناک و فراگیر حقوق بشر توسط حکومت ایران است.»

این مقام آمریکایی مدعی شد: ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی های اساسی مردم را محکوم می کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ابزارهای مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد.

دفتر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز عصر چهارشنبه به وقت محلی در حساب کاربری این دفتر در شبکه ایکس یا همان توئیتر سابق مدعی شد: «حکم اعدام توماج صالحی و حکم ۵ سال زندان برای سامان یاسین، خواننده رپ کرد ایرانی را قویا محکوم می‌کنیم. ما خواستار آزادی فوری آنها هستیم. اینها آخرین شواهد از آزار بیرحمانه حکومت علیه شهروندان خود و نشانه نادیده گرفتن حقوق بشر و هراس از مطالبات مردن ایران برای تغییرات دموکراتیک است».

بر اساس گزارش های رسانه ای، دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است که این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد. سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است.

امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه

دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه در حاشیه دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان مقامات عالی کشورها در امور امنیتی یادداشت تفاهم امنیتی امضا کردند.

 علی اکبر احمدیان در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفتو گو کرد.

در جریان این دیدار دو طرف یک تفاهم نامه امنیتی مشترک امضا کردند.

شایان ذکر است دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدارهای جداگانه با مقامات و همتان خود در کشورهای عراق، چین و برزیل دیدار کرد.

ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه

یک مسئول محور مقاومت از ادامه مأموریت و وظایف مستشاران ایرای در سوریه خبر داد و تأکید کرد با حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق، این مأموریت‌ها متوقف نخواهد شد.

شبکه خبری المیادین به نقل از این مسئول محور مقاومت گزارش داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایف توافق شده با دمشق، هر جا که لازم است در سوریه به طور عادی مأموریت خود را انجام می دهند و هیچ گونه عقب نشینی (در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق) صورت نگرفته است.

منبع مذکور افزود: اساسا هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق و هماهنگی دولت سوریه در این کشور حضور دارند.

وی گفت: آنچه در رسانه‌های بین المللی و سایت‌های عربی درباره تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانیان و کاهش تعداد نیروها منتشر می شود، صحت ندارد.

برگزاری مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی

 آمریکا و کره جنوبی مانورهای فضایی مشترک برگزار کردند.

رسانه های کره جنوبی روز چهارشنبه به نقل از نیروی هوایی این کشور اعلام کردند که کره جنوبی و آمریکا مانورهای فضایی مشترکی را اجرا کردند. هدف از انجام این مانورها آمادگی برای حملات احتمالی کره شمالی به سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) و دیگر تهدیدات فضایی اعلام شد.

خبرگزاری یونهاپ هم به نقل از منابع خود گزارش داد که اسکادران عملیات فضایی نیروی هوایی کره جنوبی و نیروی فضایی آمریکا کره، در طول این مانورها سناریوهایی را برای مقابله در برابر تداخل ارتباطی ماهواره ای و افزایش دقت سیستم موقعیت یاب جهانی در برابر تهدیدات کره شمالی شبیه سازی کرده اند.

دیروز هم خبرگزاری دولتی کره شمالی(KCNA) نوشت که ارتش پیونگ‌یانگ برای نخستین بار، با هدف شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای زیر نظر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، رزمایش ترکیبی برگزار کرد.

خبرگزاری کره شمالی نوشت: نیروهای کره شمالی در این رزمایش‌ها آرایش ضدحمله هسته‌ای را تمرین و کلاهک‌های هسته‌ای مشقی را شلیک کردند تا در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای آمادگی داشته باشند.

 

دیگر خبرها

  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران