Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید ملانوری عصر چهارشنبه در دیدار با اعضای اتحادیه موسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی، قرآنی و عترت خراسان جنوبی اظهار داشت: در دوره فعلی که آسیب‌های اجتماعی را به خاطر تبدیل شدن دنیا به دهکده جهانی داریم، باید چتر حمایتی را براساس اعتقادات دینی خودمان درست کنیم تا مردم از آسیب‌ها در امان بمانند.

وی با تاکید بر اینکه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) را در جامعه ترویج کنیم گفت: فعالیت‌های فرهنگی ما در دوران شیوع کرونا ضعیف شده از سوی دیگر تبلیغات ضد دینی و ضد فرهنگی از سوی دشمنان با هزینه‌های بالا به جامعه تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: باید تمامی دستگاه‌های فرهنگی متولی بر ارتقای سطح فرهنگی دینی و قرآنی در جامعه متمرکز شوند و در این خصوص برنامه‌ریزی کنند.

وی گفت: کتب درسی و آموزشی پاسخگوی نیازهای فرهنگی امروز جامعه ما نیست که اگر به این کتب تکیه کنیم، از مقوله فرهنگ عقب خواهیم ماند لذا باید متناسب با وضعیت امروز جامعه، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.

ملانوری با تاکید بر اینکه عقب ماندگی ما در حوزه‌های مختلف به خاطر بی‌توجهی و سهل انگاری در زمینه موضوعات فرهنگی است افزود: وقتی در برخی موضوعات رنگ و روی مسائل فرهنگی کمرنگ می‌شود، آسیب‌های اجتماعی جای آن را پر می‌کنند که پاک کردن آسیب‌های اجتماعی خیلی سخت است.

وی با تاکید بر اینکه زیبایی‌ها به درستی به مردم معرفی شود گفت: زیبا جلوه دادن مباحث فرهنگی و قرآنی و ترویج آن به نحو احسن در سطح جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های فضای خالی مدارس و نهادهای دولتی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و کلاس‌های آموزشی آن به نحو احسن استفاده شود.

وی افزود: اصالت در جمهوری اسلامی توجه به موضوعات قرآن است و باید احساس نیاز در جامعه ایجاد شود که تک تک افراد به آموزش علوم قرآنی نیاز دارند.

ملانوری گفت: اساس همه فعالیت‌های ما موضوعات فرهنگی است و بدون توجه به جنبه‌های مختلف موضوعات فرهنگی توفیقی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا دچار یکسری محدودیت‌ها در آموزش و اجرای فعالیت‌های فرهنگی شده‌ایم اضافه کرد: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری بدون پیوست فرهنگی و توجه به فرهنگ عمومی کارها ابتر می‌ماند و نتیجه خوبی نمی‌گیریم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تحت لوای یک کشور و نظام اسلامی زندگی می‌کنیم که این نظام پایه و اساس آن فرهنگ دینی، اسلامی، انقلابی و عاشورایی است و دستورالعمل‌ها، سیاست‌ها و منشورهای ما در نظام اسلامی منبعث از آیات قرآن، احادیث و روایات است.

وی بیان کرد: اگر به دنبال دستورالعمل سعادتمندی انسان می‌گردیم باید آن را در قرآن کریم بیابیم، حتی خیلی از کشورهای اسلامی هم از آیات قرآن کریم در راستای پیشرفت خود بهره می‌برند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پشتیبانی از موسسات قرآنی حمایت لازم را خواهیم کرد افزود: جلسه‌ای در هفته‌های آینده برگزار شود و دستگاه‌های متولی دعوت شوند تا امکانات و ظرفیت‌های بلااستفاده این نهاد در اختیار موسسات آموزشی قرآن قرار گیرد.

ملانوری بیان کرد: همچنین آمادگی داریم که در شورای آموزش و پرورش استان استفاده از ظرفیت مدارس برای آموزش فعالیت‌های قرآنی را براساس درخواست موسسات مصوب کنیم.

وی گفت: موسسات قرآنی هم درخواست و نیازهای خود را به صورت مشخص اعلام کنند تا ظرفیت‌های خالی ادارات، نهادهای دولتی و مدارس در اختیار آنان قرار گیرد و باید از امکانات موجود استان برای ترویج فرهنگ قرآنی به بهترین وجه استفاده کرد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در تعاملات با افغانستان در زمنیه ترویج فعالیت‌های قرآنی نیز پیگیر هستیم البته الان به دلیل جنگ داخلی، افغانستان اوضاع آرامی ندارد.

وی گفت: در زمینه چاپ و نشر کتب قرآنی و فرهنگی هم در حد توان حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی حمید ملانوری اتحادیه موسسات قرآنی خراسان جنوبی پیوست فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی حمید ملانوری اتحادیه موسسات قرآنی آسیب های اجتماعی حمید ملانوری اتحادیه موسسات قرآنی خراسان جنوبی پیوست فرهنگی استاندار خراسان جنوبی آسیب های اجتماعی آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۵۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، گفت: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان