Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از فسا، نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود که در دانشگاه دولتی فسا برگزار شد، در ابتدا با اشاره به ظرفیت‌های بالای این شهرستان به جهت اشتغال‌زایی،  به پروژه فولاد اشاره کرده و گفت: کلنگ فولاد ۱۳ سال قبل در این شهرستان به زمین زده شد، اما آنچه که مشخص است سرمایه گذار فعلی بر خلاف توانمندی مالی بالایی که داشته اما انگیزه‌ای جهت اجرایی کردن این پروژه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الله فیروزی با اشاره به اینکه در سه ماه گذشته با سرمایه گذار جدیدی جهت واگذاری صحبت شده است، گفت: توانمندی این سرمایه گذار که خود دارای پروژه فولاد دیگری نیز بوده، تایید و مجوز به نام وی صادر شده است و در مرحله بازپس گیری اراضی از سرمایه گذار پیشین و تحویل به وی هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه به بحث پتروشیمی پرداخته و عنوان کرد: این پروژه طی ۱۲ سال گذشته کلنگ زنی شده و تاکنون ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: در عین حالی که اقداماتی صورت گرفته بود اما سرمایه گذار که قرارگاه خاتم بود، پس از بررسی مجدد اعلام کرد که اجرایی شدن این پروژه توجیه اقتصادی ندارد و کار را متوقف کرد.

فیروزی مطرح کرد: سرمایه گذار کار را واگذار به تصمیم گیری چهار نماینده فسا، جهرم، داراب و فیروزآباد جهت اجرای پروژه در یک نقطه، کرد.
 
نماینده مردم فسا با بیان اینکه پیش از شروع کار من در مجلس طی توافقات صورت گرفته بنا به اجرای پروژه در پایین دست شهرستان قیروکارزین بود، خاطرنشان کرد: چون این پروژه به هدف ایجاد اشتغال در شهرستان فسا بود، جلو توافق قبل را گرفتیم و تصمیم به اجرای پروژه در منطقه گره بیگوم واقع در مرز فسا و جهرم شد.

وی افزود: از محل جدید بازدید و توسط سرمایه گذار تایید شده است و همچنین به جهت نزدیکی به سد سلمان فارسی مشکل تامین آب نیز وجود ندارد، همچنین سرمایه‌گذار پذیرفته که گاز هم به محل برساند.

فیروزی به پروژه منطقه ویژه اقتصادی فسا پرداخت و گفت: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان فارس بوده است که پس از مدت ها قفل بودن این پروژه،  مصوبه اجرای آن در ۱۵ اردیبهشت ماه امسال داده شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: به جهت عدم خرج‌کرد دولت در این پروژه‌ها، باید با سرمایه گذار خصوصی جهت اجرای این پروژه ها به توافق رسید که به همین منظور با دانشگاه علم و صنعت جهت طراحی و با شرکتی نیز جهت سرمایه گذاری صحبت کردیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بنا به جا به جایی مکان فعلی پتروشیمی فسا است و از سوی دیگر با توجه به وجود زیرساخت‌های موجود در آن مکان از جمله سایت، سوله‌های اختصاصی، راه دسترسی و...  تصمیم بر آن شد تا منطقه ویژه اقتصادی را در آنجا راه اندازی کنیم.

نماینده فسا اضافه کرد: طی هفته آینده با قرارگاه خاتم و سرمایه گذاران جهت واگذاری زمین و همچنین راه‌اندازی این منطقه جلسه داریم.

فیروزی با بیان اینکه با رخداد این اتفاق ما به نسبت شهرستان‌های اطراف بسیار جلو خواهیم افتاد، خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری نیز آماده است تا به محض راه اندازی منطقه ویژه اولین واحد اقتصادی خود را که کارخانه موادغذایی است راه اندازی کند.

وی از دیگر برنامه‌های اقتصادی خود و ایجاد اشتغال در این شهرستان را فاضلاب شهری فسا و تصفیه خانه این فاضلاب عنوان کرد و گفت: منابع مالی این پروژه توسط بانک توسعه اسلامی تامین شده است؛ همچنین مناقصه برگزار و پیمانکار نیز تعیین و معرفی شده است.

این نماینده مجلس در ادامه به وسعت این پروژه اشاره کرده و گفت: ۱۲۰ کیلومتر شبکه‌گذاری و کانال کشی درون شهری بوده و همچنین تصفیه خانه بسیار مدرنی را نیز دارا است، که با راه‌اندازی این پروژه ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

فیروزی در ادامه به مجموعه گلخانه این شهرستان به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های اشتغالزا و تأثیرگذار در اقتصاد این شهرستان اشاره کرد و گفت: گلخانه‌ فسا پروژه‌ای بسیار عظیم بوده که در استان بی نظیر و در کشور کم نظیر است که سردخانه، دامداری و یک شرکت بسته بندی نیز در کنار آن در حال راه اندازی است.

وی با اشاره به عظمت پروژه دامداری پنج هزار رأسی خاطر نشان کرد که در زمان شروع به کار زمینه اشتغال برای ۱۰۰۰ نفر را به صورت مستقیم ایجاد می‌کند.

وی از کشتارگاه به همراه سیستم سردخانه همچنین شرکت بسته بندی و صادرات، کارخانه سوسیس و کالباس و همچنین کارخانه پوست و چرم به عنوان دیگر اقدامات در دست پیگیری خود اشاره کرد و افزود: جلسه جهت هماهنگی‌ها نیز طی روزهای آینده برگزار خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: این اتفاق‌ها شهرستان فسا را متحول خواهد کرد در عین حالی که زیرساخت‌های شهرستان ما بسیار پیشرفته‌تر از شهرهای دیگر است.

وی در ادامه در خصوص ادعای مطرح شده توسط نماینده جهرم مبنی بر مرکز استان شدن این شهرستان بیان کرد: اعتقاد من این بوده که استان اگر چند پارچه نشود بهتر است؛ پس اگر بنا به این اتفاق باشد، فسا ظرفیت‌های مرکز استان شدن را دارد.

فیروزی در ادامه اشاره عنوان کرد: طرح ارتقاء چند بخش‌ به شهرستان و چند روستا را به شهر داده و پیگیر آن هستیم اما چون پایان دولت بود، تقسیمات کشوری خیلی کمتر کار شد و این طرح ها متوقف ماند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در ادامه و در خصوص انتقال آب از سد رودبال به شهرستان فسا گفت: این پروژه نیز در دوره‌های قبل شروع شده بود که معلق مانده و  پیش نمی‌رفت
از زمان مسوولیت اینجانب رفع معارضین  صورت گرفت و پروژه افتتاح شد و در حال حاضر  انتقال آب تا منطقه مهدی آباد صورت می‌گیرد.

وی افزود: جهت پیشبرد ادامه کار ۴۵ میلیارد تومان تخصیص بودجه، ۲۰ میلیارد تومان از محل توازن ملی و ۱۰ درصد نیز از محل همیاری، سرمایه به این پروژه اختصاص داده شده است.

فیروزی در ادامه به موضوع جاده فسا_ جهرم پرداخت و گفت: پروژه‌ها نسبت به قبل فعال‌تر شده،  همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته به همراه نماینده جهرم از سازمان برنامه و بودجه، تخصیص بودجه انجام شده و همچنین پنج کیلومتر از مسیر به سرمایه‌گذار پیشین واگذار شده است.

این نماینده مجلس افزود: دو دهنه پل نیز برای این جاده درنظر گرفته شده است اما به دلیل افزایش قیمت‌ها پیمانکاری وارد جهت پذیرش آن ورود نمی‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در شهرستان فسا ۱۵ زمین ورزشی داریم که قبلاً کلنگ زنی شده عنوان کرد: هیچکدام از این تعداد کد اختصاص بودجه نداشت و همگی بلاتکلیف مانده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته منابعی را به آن اختصاص دادم که امیدواریم امسال همگی به نتیجه برسند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرد: در خصوص مراکز تفریحی سطح شهر انتقاداتی وجود دارد که به حق است از این جهت که تفریحات شاد و سالم در فسا کم بوده اما شاهد آن هستیم که اقدامات خوبی نیز در حال انجام است.

فیروزی با بیان اینکه پیگیر راه‌اندازی مجدد سینما فسا هستم، خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای با وزارت ارشاد وی موافقت خود جهت پرداخت تسهیلات ارزان به سرمایه گذار یا صاحب فعلی سینما جهت شروع به کار آن را داد.

وی در ادامه افزود: درخواست حضور بازرسان وزارت بهداشت از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی فسا را داده‌ام که اگر این امر حاصل نشد درخواست تحقیق و تفحص از این مجموعه را تقدیم خواهم کرد.

این نماینده مجلس به چالش این روزهای فضای مجازی و حقیقی نیز ورودی کرد و اظهار داشت: طرحی با عنوان طرح صیانت در مجلس ارائه شد، در این میان لازم به ذکر است که هیچ قدرتی نمی‌تواند نماینده‌ای را جهت اجرای طرحی منع کند و همچنین هیئت رئیسه مجلس هم اجاره این را ندارند آن طرح را مسکوت کنند.

فیروزی افزود: هر طرحی که ارائه میشود به معنای تصویب آن نیست فلذا امکان دارد طرحی ارائه شود، در دستور کار قرار گیرد به کمیسیون مربوطه هم برود اما به طور صددرصدی نیز تغییر کند.

وی اضافه کرد: در خصوص این طرح هم، تعدادی از نمایندگان آن را ارائه کردند که بحث اینترنت ملی مطرح شد و این اصلا به این معنا نیست که اینترنت ملی جایگزین اینترنت جهانی می‌شود بلکه به معنای مصون سازی فضای مجازی کشور از حملات سایبری است‌

نماینده مردم فسا با بیان اینکه مجلس به هیچ عنوان به دنبال محدود کردن فضای مجازی نیست، اضافه کرد: اساسی‌ترین و محوری‌ترین اصل طرح،  این بوده که کمیسیونی در مجلس با ۲۱ عضو متشکل از تعدادی از نمایندگان مجلس، فعالان فضای مجازی، وزرا و... تشکیل و جایگزین شورای عالی فضای مجازی شود تا از ظرفیت‌های بیشتری برای بررسی تخصصی این موضوع استفاده شود.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی نماینده فسا حجت فیروزی منطقه ویژه اقتصادی عضو کمیسیون صنایع و معادن نماینده مردم فسا شهرستان فسا سرمایه گذار راه اندازی منطقه ویژه فضای مجازی جهت اجرای پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۵۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدیران و به‌ویژه تیم اقتصادی استان اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند و این یک شعار نیست و در این زمینه تمام تلاش‌ها برای روان‌سازی و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان با اشاره به ثبات امنیت در آذربایجان غربی اظهار کرد: اکنون به برکت اقتدار جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان غربی یکی از استان‌های امن کشور است و این امنیت موجب شده در سال‌های اخیر و به ویژه در دولت سیزدهم میل به سرمایه‌گذاری در استان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف افزود: با توجه به درآمد سرانه کم مردم استان و همچنین کم بودن ارزش افزوده تولیدات استان، اولویت‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری استان به سمت فرآوری محصولات تولیدی برنامه‌ریزی می‌شود و در این زمینه اجرای طرح‌ها در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و همچنین محصولات معدنی در اولویت برنامه‌های سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای فرآوری محصولات معدنی و کشاورزی ضمن افزایش ارزش افزوده تولیدات محصولات استان و ایجاد فرصت‌های اشتغال، از خام‌فروشی محصولات تولیدی نیز جلوگیری خواهد شد.

معتمدیان موقعیت خاص جغرافیایی استان، زمین‌های حاصلخیز، آب مناسب و امنیت پایدار را از جمله مزیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از منابع آبی استان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، نیازمند بهره‌وری در حوزه کشاورزی هستیم و در این زمینه مردم استان و کشاورزان نیز آماده همکاری در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و به‌ویژه تغییر الگوی کشت هستند.

وی با اشاره به الگوی موفق کاشت گردو در زمین یکپارچه در شمال استان که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است، اظهار داشت: این الگوی موفق می‌تواند در ترویج تغییر الگوی کشت محصولات کم آب‌بر به جای محصولات پر آب‌بر از جمله سیب در بین باغداران استان بسیار مؤثر باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه معدنی نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های منحصربه‌فرد استان در حوزه معدنی، از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند که توانایی مالی، دانش و تخصص در این حوزه را دارند، برای حضور در استان و سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات معدنی دعوت می‌کنیم.

معتمدیان حوزه خودروسازی را نیز از دیگر ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری دانست و افزود: سرمایه‌گذاران علاقمند نیز می‌توانند در این حوزه در استان فعالیت کنند و استان آماده حمایت و همکاری در این زمینه با سرمایه‌گذاران است.

کد خبر 747567

دیگر خبرها

  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد
  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند