Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزنه بردار گرجستانی امروز صحنه های جذابی در توکیو رقم زد. 
به گزارش آریا، لاشا تالاخادزه 27 ساله قهرمان المپیک ریو است و 4 قهرمانی جهان و 5 قهرمانی اروپا در کارنامه دارد. اولین افتخارات او در دسته سنگین وزن از 2015 و زمانی که او در هیوستون آمریکا به قهرمانی جهان رسید، آغاز شد. در ادامه قهرمانی المپیک و اروپا در سال 2016 را بدست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
لاشا هر چه مدال کسب کرده، رنگ طلا داشته است و آخرین بار در قهرمانی 2021 جهان بود که در سکوی اول ایستاده بود. تالاخادزه قبل از این همه رکوردهای دسته فوق سنگین وزنه برداری در دنیا را به نام خود زده بود. 222 کیلوگرم در یک ضرب و 264 کیلوگرم در دو ضرب، به ترتیب وزنه هایی بودند که به ترتیب در سال های 2021 و 2019، به نام او زده شده بود. این هیولای دنیای وزنه برداری، قبل از این با 486 کیلوگرم، رکورددار مجموع دنیا هم بود. 
براین اساس، قبل از شروع مسابقات دسته فوق سنگین امروز در المپیک توکیو و با توجه به وزنه های انتخابی، قهرمانی تالاخادزه در مسابقات قطعی به نظر می رسید و در رقابت ها هم او کار خود را بعد از همه شروع می کرد. او هر 6 وزنه انتخابی خود را به آسانی بالای سر برد و همه رکوردها که دست خودش بود را جابجا کرد. تالاخادزه در حرکت یک ضرب، 223 کیلوگرم به نام خود زد و در حرکت دو ضرب، 265 کیلوگرم را بالای سر برد تا در هر حرکت، یک کیلوگرم رکورد خود را ارتقا داده باشد.
علی داوودی هم در این دسته در حال رقابت بود و در نهایت با مجموع 441 کیلوگرم، قبل از روی سکو آمدن لاشا، دومی و مدال نقره خود را قطعی کرد. مسابقات داشت به طور زنده پخش می شد که بعد از نهایی شدن مدال داوودی، کارگردان برنامه با بی‌سلیقگی کامل، پخش رقابت ها را قطع و شروع به پخش سرود قهرمانی برای دومی وزنه بردار ایران کرد. در همین دقایق، اتفاق مهمی در سالن وزنه برداری در حال رخ دادن بود و تالاخادزه توانست با مهار وزنه 265 کیلوگرمی، رکورد دو ضرب و مجموع دنیا را ارتقا دهد. 
تالاخادزه در مجموع 488 کیلوگرم وزنه زد تا بالاترین وزنه ای که تا به حال یک انسان بالای سر برده است را مهار کرده باشد و تنها 12 کیلو تا رسیدن به 500 کیلوگرم یا نیم تن، فاصله داشته باشد. تماشای این صحنه ها مواردی بود که بهداد سلیمی هم برای همگان آرزو کرد. همه از مدال آوری علی داوودی خوشحال بودند، ولی حتما می شد با چند دقیقه تاخیر سرود قهرمانی و صحبت های مجریان برنامه را پخش کرد تا بینندگان از تماشای قدرت نمایی لاشا، لذت ببرند.
این طلای بدیهی و پیش‌بینی شده برای این ورزشکار محبوب در گرجستان بود که به دلیل عشق و علاقه اش به این کشور محبوبیتی ویژه در بین گرجستانی ها دارد. ورزشکاری که خیلی زود در رقابت های المپیک حاضر شده و پرچم کشورش را در مراسم افتتاحیه حمل کرد و حالا تک مدال گرجستان در المپیک را به گردن آویخته است.
لاشا تالاخادزه چهارمین ورزشکار در تاریخ ورزش گرجستان پس از رافائل چیمیشکیانی، کاخی کاخیاشویلی و جورجی آسانیدزه است که قهرمانی و کسب مدال خوشرنگ طلا در بازی های المپیک را جشن می گیرد. لاشا امروز در المپییک توکیو 2020 ظاهر شده و برای کسب دومین طلای خود مبارزه کرد، اما روزی تاریخی برای این ورزشکار غول پیکر رقم خورد و او علاوه بر کسب رتبه نخست، رکورد جهانی را نیز جا به جا کرد.
درخشش لاشا تالاخادزه از مسابقات جهانی 2015 در هوستون آمریکا آغاز شد و در مجموع با 454 کیلوگرم مقام دوم را از آن خود کرد. اما در ادامه دوپینگ الکسی لوفچ روسی افشا شده، این ورزشکار از کسب مدال طلا محروم شد و فدراسیون جهانی وزنه برداری لاشا تالاخادزه را به عنوان قهرمان جهان معرفی کرد. لاشا تالاخادزه در المپیک 2016 ریودوژانیرو با رکورد جهانی در 473 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. این ستاره جوان و گرجستانی همچنین رکوردی را که حسین رضازاده ایرانی روی تخته المپیک ثبت کرده بود، پس از 16 سال شکست و آن را یک کیلوگرم ارتقا داد.
پس از رسیدن به توکیو، ویدیویی در شبکه اجتماعی پخش شد که نشان می داد لاشا تالاخادزه در طول تمرین سه بار پشت سر هم هالتر 315 کیلوگرمی را بلند کرده و با آمادگی کامل پای به مسابقات گذاشته است. پیش بینی ها در مورد این ورزشکار گرجی به حقیقت پیوست و او امروز با اقتدار موفق به کسب مدال طلا شد
تالاخادزه در حرکت اول یک‌ ضرب وزنه 208 کیلوگرمی، در حرکت دوم 215 کیلوگرم و در حرکت سوم وزنه 223 کیلوگرمی را بالای سر برد و هر سه بار رکورد المپیک را شکست. او همچنین رکورد جهان در این حرکت را نیز یک کیلوگرم ارتقا داد. او در حرکت دوضرب رکورد 265 کیلوگرمی را به نام خود ثبت کرد تا نه تنها رکورد جهان و المپیک را در حرکت دوضرب جابجا کند، بلکه در مجموع نیز با 488 کیلوگرم به مدال طلا رسید و روزی فراموش نشدنی را در توکیو به شب برساند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صدا و سیما رکوردشکنی تالاخادزه لاشا تالاخادزه وزنه برداری رکورد جهان مدال طلا بالای سر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند

دارنده مدال طلای سنگین وزن کشتی فرنگی جهان گفت: برای شاد کردن دل مردم به دنبال کسب خوشرنگ ترین مدال در المپیک هستم.

دریافت 22 MB

به گزارش ایسنا، امین میرزازاده فرنگی کار سنگین وزن ایران و دارنده مدال طلای جهان در حاشیه رقابت های جام تختی در جمع خبرنگاران درباره کسب عنوان مرد ورزش ایران، عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنم که این توفیق را به من داد. این عنوان تنها متعلق به من نیست و متعلق به کل جامعه کشتی است که برای اعتلای پرچم کشورمان تلاش می‌کنند.

دارنده مدال طلای جهان ادامه داد: جای تشکر دارد که برای دومین سال اهواز میزبانی جام تختی را برعهده گرفته است. این میزبانی‌ها به پیشرفت بیشتر کشتی‌ استان کمک می‌کند.

میرزازاده درباره اینکه توقعات از شما در المپیک پاریس بالاست، انتظار چه مدالی از خود دارید، گفت: تلاش می‌کنم با خوشرنگ‌ترین مدال دل مردم را شاد کنم. هیچ کسی ناامید به المپیک نمی‌رود. همه بچه‌ها شرایط خوبی دارند. اردوها از ۱۸ اردیبهشت شروع می‌شود و چند ماه اردوی پرفشار داریم. امیدوارم بهترین نتایج را در المپیک کسب کنیم.

فرنگی‌کار سنگین‌ وزن ایران درباره اینکه در آستانه المپیک درخواست شما از مسئولان چیست، خاطرنصان کرد: اولین درخواست من این است که بتوانیم با آرامش تمرینات را دنبال کنیم و مسئولان با ما و فدراسیون کشتی همراه باشند. قطعا این حمایت از شهرستان و استان شروع می‌شود و به کشور می‌رسد. ما انتظار داریم این حمایت‌ها همه جانبه و یکپارچه باشد.

میرزازاده در پایان درباره کادر فنی تیم ملی گفت: رنگرز شخصی است که بدون برنامه به مسابقات نمی‌رود و قطعا برنامه‌ریزی خوبی انجام خواهد گرفت تا حضوری موفق و خوب در المپیک داشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استاندار: امیدوارم خوزستان در المپیک صاحب مدال شوند
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • کشتی فرنگی در چه اوزانی در المپیک شانس مدال دارد؟
  • سکوت کایل اسنایدر درباره شکست سنگین و تاریخی شکست!
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد/ کسب یک طلا نتیجه خوبی است
  • رنگرز: توقع کسب یک مدال طلا از کشتی گیران در المپیک را داشته باشیم
  • طلایی شدن دو مازندرانی در انتخابی ووشو چین
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • (ویدئو) صحبت‌های خسرو حیدری، سوژه هواداران پرسپولیس شد!