Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-26@05:50:14 GMT

علی داودی نایب قهرمان المپیک توکیو شد+ فیلم

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۵۸۶۰

علی داودی نایب قهرمان المپیک توکیو شد+ فیلم

وزنه بردار فوق سنگین ایران نایب قهرمان بای های المپیک توکیو شد و اولین مدال نقره کاروان ایران را کسب کرد.   به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به توکیو، در آخرین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری المپیک توکیو، وزنه برداران دسته فوق سنگین به رقابت پرداختند و ایران در این وزن صاحب مدال نقره المپیک شد.  

علی داودی با رکورد مجموع ۴۴۱ کیلوگرم نایب قهرمان بازی ها شد و به مدال نقره المپیک رسید که اولین مدال نقره کاروان ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  همچنین این چهارمین مدال کاروان ایران به حساب می آید.

داودی رکورد ۲۰۰ یک ضرب، ۲۴۱ دوضرب و مجموع ۴۴۱ کیلوگرم را ثبت کرد.  

 عملکرد داودی به شرح زیر است:  

حرکت یک ضرب 

نماینده ایران در اولین حرکت یک ضرب  وزنه ۱۹۱ کیلوگرم را مهار کرد.  

او در حرکت دوم ۱۹۶ کیلوگرم را نیز با موفقیت بالای سر برد.  

ملی پوش ایران در حرکت سوم وزنه ۲۰۰ کیلوگرم را هم مهار کرد و سه چراغ سفید دریافت کرد.  

لاشا تالاخادزه وزنه بردار مطرح گرجستان با ثبت رکورد ۲۲۳ کیلوگرم، رکورد یک ضرب المپیک (۲۰۴ کیلوگرم) و جهان (۲۲۲ کیلوگرم) را شکست. مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 video/webm

حرکت دوضرب 

داودی در اولین حرکت دوضرب ، پشت وزنه ۲۳۴ کیلوگرم را مهار کرد. داوران به او دو چراغ سفید و یک قرمز دادند اما وزنه او پذیرفته شد.

او در حرکت دوم خود وزنه ۲۴۰ کیلوگرم را نتوانست بالای سر ببرد.

داودی در حرکت سوم پشت وزنه ۲۴۱ کیلوگرم قرار گرفت و با مهار این وزنه و ثبت رکورد ۴۴۱ کیلوگرم نایب قهرمان المپیک شد.  مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 video/webm

طلای تالاخادزه با شکستن تمام رکوردهای جهان و المپیک

تالاخادزه گرجستانی در حرکت اول دو ضرب ۲۴۵ کیلوگرم را مهار  کرد و با رکورد مجموع ۴۶۸ کیلوگرم رکورد مجموع المپیک (۴۴۹کیلوگرم) را شکست.

او در حرکت دوم پشت وزنه ۲۵۵ کیلوگرم قرار گرفت و با مهار این وزنه رکورد دوضرب المپیک (۲۵۰ کیلوگرم ) را پنج کیلوگرم ارتقا داد و با رکورد مجموع ۴۷۸ کیلوگرم دوباره رکورد مجموع المپیک را شکست.

او در حرکت سوم پشت وزنه ۲۶۵ کیلوگرم قرار گرفت تا رکورد دوضرب (۲۶۴ کیلوگرم) و مجموع (۴۸۵ کیلوگرم) جهان و المپیک را بشکند که موفق شد و رکورد مجموع ۴۸۸ کیلوگرم را ثبت کرد و علاوه بر قهرمانی المپیک، رکوردهای المپیک و دوضرب و مجموع جهان را شکست.

او سنگین ترین رکورد جهان ۴۸۸ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد و قوی ترین مرد المپیک شد. مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 video/webm

مدال برنز به سوریه رسید

در این دسته من اسد از سوریه با یک ضرب ۱۹۰، دو ضرب ۲۳۴ کیلوگرم و مجموع ۴۲۴ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 video/webm

این خبر تکمیل می‌شود…

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو خبر فوری علی داودی وزنه برداري مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی فایل آن را از اینجا دانلود کنید نایب قهرمان رکورد مجموع او در حرکت مدال نقره پشت وزنه یک ضرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۵۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مريم طوسى قهرمان مسابقه معتبر SAC آمريكا

به گزارش ورزش سه؛ مريم طوسى كه دو سال گذشته تنها تماشاگر رقابتهاى معتبر "ام تى SAC" آمريكا در استاديوم هيلمر شهر سن آنتونيو ايالت كالفرنيا بود با ثبت رسمى ركورد ٢٣ ثانيه ٣٥ صدم در رقابت ٢٠٠ متر جايزه بزرگ آفريقاى جنوبى كه بعد از ١١ سال ركورد ملى ايران و متعلق به خودش را نيز ارتقا داد توانست جواز حضور در اين رقابتها را به دست آورد تا قهرمان ماده ٢٠٠ متر "فينال يك" شود.

رقابتهاى ٢٠٠ متر مسابقه معتبر "ام تى SAC" در سه سطح يك، دو و سه برگزار مى شود كه در سطح يك دونده هايى كه ركورد شخصى رسمى ثبت شده آنها در فدراسيون جهانى دو و ميدانى بين ٢٢ ثانيه و ٨٠ صدم تا ٢٣ ثانيه و ٤٠ صدم باشد حق حضور  دارند كه مريم طوسى توانست در روز مسابقه با ركورد ٢٣ ثانيه و ٦٠ صدم به مقام قهرمانى برسد.

امتياز اين رقابتها كه يكى از بزرگترين رقابتهاى سالانه آمريكا و داراى رنك جهانى محسوب مى شود و در سطح E دنيا برگزار مى شد، بصورت كامل به مريم طوسى تعلق گرفت و جالب اينكه در حال حاضر او در رنكينگ دونده هاى زن ٢٠٠ متر آسيا در جايگاه نخست قرار دارد كه مى تواند براى دو و ميدانى ورزش كشورمان بسيار با اهميت باشد.

مريم طوسى هفته آينده از آمريكا به امارات و دبى مى رود تا در رقابت مهم "تور برنزى" كه داراى سطح C دو و ميدانى فدراسيون جهانى است حضور يابد.

تلاش اين دونده ٣٤ ساله كه دو مدال طلاى داخل سالن آسيا را در كارنامه دارد و اولين دونده سرعتى زن تاريخ ورزش ايران به شمار مى رود كه مدال طلاى قاره كهن را براى كشورمان در ماده هاى سرعتى دو و ميدانى به ارمغان آورده براى كسب سهميه المپيك ٢٠٢٤ پاريس است كه براى تحقق آن بايد ٢٠٠ متر را ٢٢ ثانيه و ٥٧ صدم بدود.

در حال حاضر به غير از رقابت مهم ١٤ ارديبهشت مريم طوسى در ٢٠٠ متر دبى، اين دونده چهار مسابقه ديگر هم در پيش دارد كه بى شك نياز به حمايت مستقيم فدراسيون دو و ميدانى كشورمان براى كسب سهميه المپيك است.

مريم طوسى تا امروز با مليت و پرچم ايران، حفظ موازين و قوانين ورزش كشور و حجاب اسلامى در تمامى رقابتهاى سال ٢٠٢٤ ميلادى در كشورهاى آفريقاى جنوبى و آمريكا حضور يافته و تمام هزينه ها سرسام آور را از جيب شخصى خود پرداخت كرده و جالب اينكه بعد از ١١ سال موفق شده ركورد ٢٠٠ متر ايران را نيز جابجا كند.

✍???? پوريا تابان

دیگر خبرها

  • مريم طوسى قهرمان مسابقه معتبر SAC آمريكا
  • انتخابی جام‌جهانی ووشو-چین / ایران مقتدرانه قهرمان شد
  • ایران با کسب ۲۰ مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد
  • المپیک شگفتی‌ها
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • صعود یوونتوس به سوپرکاپ ایتالیا در فصل ۲۰۲۴/۲۵ قطعی شد
  • تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک به ۱+۳۱ رسید
  • بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!